Gå til innhold

Nevner å dra hjem til familien, mannen nøler alltid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alltid de gangene jeg nevner at jeg tenker å dra hjem til familien(1 time unna) jeg og barna så sier mannen at "kan du ikke bare vente til vi skal dra alle?" Eller "det er jo kun 2 uker til vi alle drar" og lignende, enda jeg kun er der noen ganger i året.

Utrolig lei av det. Ender med at jeg ser skjeldent min familie fordi han alltid er så tvilende og nølende.

Svarte han med at "kan du slutte å alltid være negativ til det? Du bestemmer da ikke over meg." Han ble sur, sa at "javel. Dra om du vil!" og gikk.

Altså hva faen er det for noe?

Det er familien min, skal hver eneste gang bli et styr?

Anonymkode: 5ef68...96f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor kan du ikke bare dra, da? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

kan du ikke bare gi beskjed om at nå reiser jeg og ungene en tur på familiebesøk, sees om noen dager og bare reis. virker som han kontrolerer deg ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1 time unna og dere ses så sjeldent? Huff… 

Anonymkode: b6926...9a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er gjerne første små tegn på kontroll. Si det er grandis i fryseren hvis han blir sulten.

Anonymkode: 88c30...edc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor kan du ikke bare dra, da? 

Jeg kan det, men det blir surhet og dårlig stemning hver gang.

fenrir skrev (3 minutter siden):

kan du ikke bare gi beskjed om at nå reiser jeg og ungene en tur på familiebesøk, sees om noen dager og bare reis. virker som han kontrolerer deg ts

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1 time unna og dere ses så sjeldent? Huff… 

Anonymkode: b6926...9a8

Ja jeg vet.

Det er bare fordi at hver gang jeg nevner det så blir det kjipt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er gjerne første små tegn på kontroll. Si det er grandis i fryseren hvis han blir sulten.

Anonymkode: 88c30...edc

Helst virker det som om han kun ønsker at jeg sitter hjemme 

Skal jeg ha kveldsvakt så blir det dårlig stemning.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å forklare han på en rolig og hyggelig måte hvorfor du har lyst til å dra? Si at du savner familien, at du synes det blir så sjelden du ser dem, at det er bare en time unna og derfor ikke noe stress for deg og ungene å ta en svipp osv.. Også kan du jo si at han ikke trenger stresse eller føle dårlig samvittighet hvis han ikke kan bli med hvis du vil være litt ekstra lun og god.

Det er større sjanse at han forstår din side av saken uten problemer hvis du ikke blir sur og går rett i forsvarsposisjon med å si at han ikke kan bestemme over deg. Så klart han ikke kan bestemme over deg! Du er i din fulle rett til å dra hjem til familien. Det er selvsagt. Derfor kan man kanskje virke litt aggressiv dersom man sier det. 

På meg virker det kanskje som mannen din ikke helt klarer se din side av saken. Prøv å forklar han følelsene dine på en rasjonell måte slik at han kan forstå 🙂

Anonymkode: 178f9...8d6

AnonymBruker
Skrevet
fenrir skrev (10 minutter siden):

Han sier ofte at da kan jeg dra alene, fordi han vil ha ungene i helgene osv. Og da blir det til at jeg ikke drar.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Han sier ofte at da kan jeg dra alene, fordi han vil ha ungene i helgene osv. Og da blir det til at jeg ikke drar.

hva med hans egen familie.. besøker han dem? leit og ha det sånn da.

AnonymBruker
Skrevet
fenrir skrev (7 minutter siden):

hva med hans egen familie.. besøker han dem? leit og ha det sånn da.

De bor for langt unna. Det blir 1-2 ganger i året.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De bor for langt unna. Det blir 1-2 ganger i året.

da ligger kansje svaret der ts, kan hende han ser det slik at kan ikke han så kan ikke du. uannsett en litt rar greie rundt det hele. men er han ellers snill og grei  så må du kansje bare leve med det. men ut fra hva du skriver høres han kjip ut

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Alltid de gangene jeg nevner at jeg tenker å dra hjem til familien(1 time unna) jeg og barna så sier mannen at "kan du ikke bare vente til vi skal dra alle?" Eller "det er jo kun 2 uker til vi alle drar" og lignende, enda jeg kun er der noen ganger i året.

Utrolig lei av det. Ender med at jeg ser skjeldent min familie fordi han alltid er så tvilende og nølende.

Svarte han med at "kan du slutte å alltid være negativ til det? Du bestemmer da ikke over meg." Han ble sur, sa at "javel. Dra om du vil!" og gikk.

Altså hva faen er det for noe?

Det er familien min, skal hver eneste gang bli et styr?

Familien din bor 1 time unna og du ser de bare noen ganger i året? Er ikke det litt rart? Eller mener du med fly kanskje?

Anonymkode: 6b1d2...344

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine bor 1 time unna, vi besøker de hver uke 🫣

Enten så blir samboer med eller så tar jeg med barna å reiser uten han. Jeg sier bare «på fredag drar jeg og barna til bestemor og bestefar, skal du være med?» 

Om han har jobbhelg så gir jeg bare beskjed at vi drar bort.. 

Skulle tro mannen din syns det var greit med litt alenetid og frihelg fra barn, men tydeligvis ikke. Virker som han har stort kontrollbehov. Er han sånn på andre ting også? Hvordan er forholdet mellom han og dine foreldre? Virker jo i utgangspunktet som dere ikke har noe tett bånd. 

Anonymkode: 179de...777

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 18.12):

Helst virker det som om han kun ønsker at jeg sitter hjemme 

Skal jeg ha kveldsvakt så blir det dårlig stemning.

Men hvorfor blir det dårlig stemning av sånne ting?

Anonymkode: 80749...9fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...