Gå til innhold

Den sorte svane - Nrk Brennpunkt.


FruLine

Anbefalte innlegg

Clearpath skrev (På 7.6.2024 den 23.53):

Tv2 er et stort konsern med ufattelige juridiske ressurser bak seg. Hun ville blitt meid ned uansett hva hun gjorde juridisk med tv2. 

Men de kunne ikke tvunget henne til å signere og hun satt på gode forhandlingskort. Tv2 hadde ikke gått fra bordet selv om hun hadde stått på sitt. Så hun tok en risiko når hun valgte å signere og burde ikke bli overrasket over ulike tolkninger etterpå. 

Endret av O Rakel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alin skrev (På 6.6.2024 den 17.23):

Enig. Det er han som har det psykiske overtak på henne. Hun famler veldig og vet ikke hvordan hun skal reagere, virker det som. 

Om du ser alt av henne, øynene..adferd..så virker hun nesten medisinert med noe. Slørete.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alin skrev (På 1.6.2024 den 9.29):

Jeg tror hun begynte med en god intensjon, men at det ble for vanskelig. Han Wasser (eller hva han het) virker ikke som en det er lett å si nei til. Ikke at jeg tror hun bare er helt uskyldig (hun var jo selv helt kald), men jeg tror heller ikke hun hadde så mye valg i den perioden de filmet. Og hun har barn! 😞

Han viste seg å ha et annet navn, og hadde registrert bostedsadresse hos Amira.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (På 8.6.2024 den 15.36):

Om du ser alt av henne, øynene..adferd..så virker hun nesten medisinert med noe. Slørete.

Dette, bare jeg kjente på psykopat vibber. Gikk kaldt nedover ryggen på meg flere ganger

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (På 11.6.2024 den 12.34):

Han viste seg å ha et annet navn, og hadde registrert bostedsadresse hos Amira.

De har nok hatt et forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (På 1.6.2024 den 10.26):

Lurer på det samme selv. Kan jo være at hun gikk inn det med intensjon om å «ta» konkurrenter i miljøet sånn at kjæresten (som i følge danske forum er en mann høyt i en av mc-bandene) kan regjere undergrunnsmarkedet. Det at hun jobbet så hardnakket for å trekke seg fra serien kan jo også virke som at det var planen hele tiden - altså angi folk hun ønsker skal bli tatt, trekke seg fra serien slik at hun blir sladdet og hennes personlige beretninger ikke kan brukes. Tviler på hun «falt tilbake» i gamle spor når hun hadde et kontor i andre delen av byen hele tiden som produksjonen ikke fikk nyss på før mot slutten. 

Ting som tyder på att den dama er livsfarlig og totalt psykopat, omtrent som klientene sine. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Men hva skjedde med Lise etter alt kom frem? Jobber hun fortsatt som advokat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alin skrev (På 1.6.2024 den 9.29):

Jeg tror hun begynte med en god intensjon, men at det ble for vanskelig. Han Wasser (eller hva han het) virker ikke som en det er lett å si nei til. Ikke at jeg tror hun bare er helt uskyldig (hun var jo selv helt kald), men jeg tror heller ikke hun hadde så mye valg i den perioden de filmet. Og hun har barn! 😞

Jeg har også tenkt en del over hva som kan ha være motivasjonen hennes.

Det mest logiske er jo at hun hadde gode intensjoner, men at hun har følt på press/ubehag/trusler som har gjort at hun har blitt tvunget til å fortsette. Det er menneskelig, og det hadde gitt mening om det var sånn. Jeg trur det er tilfellet for hun andre advokat-dama vi møter i serien, hun ser veldig ubekvem ut, og har nok vikla seg inn i noe hun ikke kommer seg ut fra. Men når det gjelder Amira, så tviler jeg. Hun gir meg en del signaler som er ekstremt misstenkelige, og de er der hele veien, helt fra første intervju.

1) Det hender flere ganger i løpet av serien, i alle fall 2-3 ganger, at han TV2-karen stopper opp og sier noe sånt som: "Men dette er jo hvitvasking" eller: "Dette er jo svindel". Alle gangene svarer Amira noe ganske unvikende, som at: "Det kan du kanskje kalle det". Hun er veldig nølende med å faktisk kalle det ulovlig.

2) Hver eneste gange det blir snakk om noe teknisk, som hvordan de har satt opp fakturaene, eller hvordan de har lurt ut pengene, så begynner hun å smile. Hver gang! Og dette er mange ganger i hver episode. Hun ser faktisk stolt ut.

Det var noe ekstremt misstenkelig med henne hele veien. Jeg trur det her var planlagt lureri helt fra starten. Hva hun tenkte hun skulle oppnå er jeg mer usikker på. Kan hun ha vært så iskald at hun bare skulle melke TV2 for penger? Var det kanskje spesifikke aktører hun ville ha hjelp til å få fjerna? Spørsmålet om hva motivasjonen hennes kan ha vært er et lite mysterium.

Endret av emdes
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emdes skrev (På 27.6.2024 den 4.10):

Jeg har også tenkt en del over hva som kan ha være motivasjonen hennes.

Det mest logiske er jo at hun hadde gode intensjoner, men at hun har følt på press/ubehag/trusler som har gjort at hun har blitt tvunget til å fortsette. Det er menneskelig, og det hadde gitt mening om det var sånn. Jeg trur det er tilfellet for hun andre advokat-dama vi møter i serien, hun ser veldig ubekvem ut, og har nok vikla seg inn i noe hun ikke kommer seg ut fra. Men når det gjelder Amira, så tviler jeg. Hun gir meg en del signaler som er ekstremt misstenkelige, og de er der hele veien, helt fra første intervju.

1) Det hender flere ganger i løpet av serien, i alle fall 2-3 ganger, at han TV2-karen stopper opp og sier noe sånt som: "Men dette er jo hvitvasking" eller: "Dette er jo svindel". Alle gangene svarer Amira noe ganske unvikende, som at: "Det kan du kanskje kalle det". Hun er veldig nølende med å faktisk kalle det ulovlig.

2) Hver eneste gange det blir snakk om noe teknisk, som hvordan de har satt opp fakturaene, eller hvordan de har lurt ut pengene, så begynner hun å smile. Hver gang! Og dette er mange ganger i hver episode. Hun ser faktisk stolt ut.

Det var noe ekstremt misstenkelig med henne hele veien. Jeg trur det her var planlagt lureri helt fra starten. Hva hun tenkte hun skulle oppnå er jeg mer usikker på. Kan hun ha vært så iskald at hun bare skulle melke TV2 for penger? Var det kanskje spesifikke aktører hun ville ha hjelp til å få fjerna? Spørsmålet om hva motivasjonen hennes kan ha vært er et lite mysterium.

Jeg tror hun nok har følt at det brenne runder føttene tidligere og ønsket seg et anderledes liv. Men trolig hadde det vært lettere å få til uten å agere muldvarp for dansk fjernsyn.

Det viser og hvor utrolig vanskelig det er å slutte med kriminalitet og denne typen virksomhet, hun har vel knapt jobbet som ærlig og vanlig advokat i hele karrieren og tror hun kommer fra en familie hvor flere driver med litt shady ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emdes skrev (På 27.6.2024 den 4.10):

Jeg har også tenkt en del over hva som kan ha være motivasjonen hennes.

Det mest logiske er jo at hun hadde gode intensjoner, men at hun har følt på press/ubehag/trusler som har gjort at hun har blitt tvunget til å fortsette. Det er menneskelig, og det hadde gitt mening om det var sånn. Jeg trur det er tilfellet for hun andre advokat-dama vi møter i serien, hun ser veldig ubekvem ut, og har nok vikla seg inn i noe hun ikke kommer seg ut fra. Men når det gjelder Amira, så tviler jeg. Hun gir meg en del signaler som er ekstremt misstenkelige, og de er der hele veien, helt fra første intervju.

1) Det hender flere ganger i løpet av serien, i alle fall 2-3 ganger, at han TV2-karen stopper opp og sier noe sånt som: "Men dette er jo hvitvasking" eller: "Dette er jo svindel". Alle gangene svarer Amira noe ganske unvikende, som at: "Det kan du kanskje kalle det". Hun er veldig nølende med å faktisk kalle det ulovlig.

2) Hver eneste gange det blir snakk om noe teknisk, som hvordan de har satt opp fakturaene, eller hvordan de har lurt ut pengene, så begynner hun å smile. Hver gang! Og dette er mange ganger i hver episode. Hun ser faktisk stolt ut.

Det var noe ekstremt misstenkelig med henne hele veien. Jeg trur det her var planlagt lureri helt fra starten. Hva hun tenkte hun skulle oppnå er jeg mer usikker på. Kan hun ha vært så iskald at hun bare skulle melke TV2 for penger? Var det kanskje spesifikke aktører hun ville ha hjelp til å få fjerna? Spørsmålet om hva motivasjonen hennes kan ha vært er et lite mysterium.

Jeg er ingen fagperson, men tror nok hun hadde scoret høyt på en psykopat-test. 

Se bare på det du nevner, og den kommentaren hennes om at hun vurderte å følge med live da han langhårede Bandidos-gubben (Fasar?) dro til Pakistan for å likvidere en person. Hun kommenterte at hun godt kunne tenkt seg å se drapet live, for det hadde nok vært spennende…Da tenkte jeg at hun umulig kan være en psykisk frisk person. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk så "bra" de kunne hatt om hun ikke ville avsløre dette.....levd glade dager med penger og svindel videre :) 

Tror mange hadde fått sjokk om man avslørte all korrupsjonen i Norge også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dama er jo fullpakka av speed, bare se på de oppsperra, stirrende øya. Tror hun var stolt over hvor «smart» og uunnværlig hun var, og ville vise seg fram for hele Danmark. Avgjørelsen tok hun i en periode der hun hadde vært ute av «gamet» i noen år, og kjedet seg. Men så fikk hun «godfølelsen» da hun satte i gang igjen, og om hun da avslørte alt på TV, så ville hun være ute av spill igjen: tilbake til en kjedelig tilværelse som husmor. Narsissisten trenger nok å bli beundret.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/1/2024 at 3:08 PM, Sandie said:

Jeg er ingen fagperson, men tror nok hun hadde scoret høyt på en psykopat-test. 

Se bare på det du nevner, og den kommentaren hennes om at hun vurderte å følge med live da han langhårede Bandidos-gubben (Fasar?) dro til Pakistan for å likvidere en person. Hun kommenterte at hun godt kunne tenkt seg å se drapet live, for det hadde nok vært spennende…Da tenkte jeg at hun umulig kan være en psykisk frisk person. 

Nei, hun svarte på spørsmål om hvorfor Fasar tilbydde henne å se det live.

Hun svarte at han nok trodde hun ville syntes det var spennende, at det var en slik person han så henne som. Utfra måten hun sa det på, så virket det som om hun ikke var enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tabris skrev (7 timer siden):

Nei, hun svarte på spørsmål om hvorfor Fasar tilbydde henne å se det live.

Hun svarte at han nok trodde hun ville syntes det var spennende, at det var en slik person han så henne som. Utfra måten hun sa det på, så virket det som om hun ikke var enig.

Det virker litt som at hun hadde sagt til han en annen anledning, at hun ville se, og så tenkte hun ikke på at han kunne finne på å si det på kamera, og prøvde å ro seg inn ved å si at hun jatter bare med… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Motelvibes said:

Det virker litt som at hun hadde sagt til han en annen anledning, at hun ville se, og så tenkte hun ikke på at han kunne finne på å si det på kamera, og prøvde å ro seg inn ved å si at hun jatter bare med… 

Det var ikke mitt inntrykk. Men vi vet jo ikke lenger hva som var sant og ikke av det hun sa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Sunn_jente skrev (På 24.6.2024 den 23.37):

Men hva skjedde med Lise etter alt kom frem? Jobber hun fortsatt som advokat? 

Hun virka helt rar og ute…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper Martin Malm angrer litt på å

ha tatt på seg julegenserne:ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...