Gå til innhold

Den sorte svane - Nrk Brennpunkt.


FruLine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er vel mest sommerhytta og annet tull det går i her inne ser jeg :D 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (På 30.5.2024 den 15.38):

Noen sett hele? Spennende, som viser virkeligheten. Samme skjer i Norge, men her er det enda lettere å gjennomføre.

https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt-den-sorte-svane

Alle som deltar: https://nyheder.tv2.dk/2024-05-22-muldvarpen-topadvokaten-og-bandidos-rockeren-faa-overblik-over-persongalleriet-i-den-sorte-svane

Jau, og enda verre i Sverige. Muligens flere ganger så ille. Der har flere advokater og folk fra tinghuset blitt arrestert for lekkasjer og mordbrann m.m.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10/10 dokumentar. 

Første episode føles litt rar, men så blir man vant til det og de syke historiene kommer på løpende bånd. 

Det beste jeg har sett siden Mads Brugger produserte den dokumentaren om Nord-Korea. Den anbefales også.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (39 minutter siden):

10/10 dokumentar. 

Første episode føles litt rar, men så blir man vant til det og de syke historiene kommer på løpende bånd. 

Det beste jeg har sett siden Mads Brugger produserte den dokumentaren om Nord-Korea. Den anbefales også.

Prøvd å finne den, står 3 episoder...men er det ikke bare 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (1 time siden):

Prøvd å finne den, står 3 episoder...men er det ikke bare 2?

Er 5 (!)

De blir bedre og bedre, villere og villere...

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...

Endret av iRack
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett hele serien og kan ikke få den ut av hodet. Sitter og googler alle dem som er med, og synes den var virkelig godt laget! Så skummelt og ubehagelig og jeg håper den får konsekvenser for alle dem som gjør noe ulovlig i den. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alin skrev (38 minutter siden):

Har sett hele serien og kan ikke få den ut av hodet. Sitter og googler alle dem som er med, og synes den var virkelig godt laget! Så skummelt og ubehagelig og jeg håper den får konsekvenser for alle dem som gjør noe ulovlig i den. 

Ditto. Lurer på hva hovedpersonen gjør om dagen. Og hvordan "Katten med 9 liv" har det 🙊 Fant en massiv artikkel om han. Skal se om jeg finner den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett hele nå. Veldig god dokumentar. Helt vilt det som kom frem. Tok og en uventet vending mot slutten, der det fremsto sannsynlig at Amira slett ikke har sluttet med kriminalitet. Jeg undrer meg over hva som var hennes motivasjon for å bidra, blir ikke klok på det. Nå har hun masse fiender og kan umulig føle seg trygg noe sted.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, tøydokka said:

Sett hele nå. Veldig god dokumentar. Helt vilt det som kom frem. Tok og en uventet vending mot slutten, der det fremsto sannsynlig at Amira slett ikke har sluttet med kriminalitet. Jeg undrer meg over hva som var hennes motivasjon for å bidra, blir ikke klok på det. Nå har hun masse fiender og kan umulig føle seg trygg noe sted.

Jeg tror hun begynte med en god intensjon, men at det ble for vanskelig. Han Wasser (eller hva han het) virker ikke som en det er lett å si nei til. Ikke at jeg tror hun bare er helt uskyldig (hun var jo selv helt kald), men jeg tror heller ikke hun hadde så mye valg i den perioden de filmet. Og hun har barn! 😞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (5 timer siden):

Sett hele nå. Veldig god dokumentar. Helt vilt det som kom frem. Tok og en uventet vending mot slutten, der det fremsto sannsynlig at Amira slett ikke har sluttet med kriminalitet. Jeg undrer meg over hva som var hennes motivasjon for å bidra, blir ikke klok på det. Nå har hun masse fiender og kan umulig føle seg trygg noe sted.

Lurer på det samme selv. Kan jo være at hun gikk inn det med intensjon om å «ta» konkurrenter i miljøet sånn at kjæresten (som i følge danske forum er en mann høyt i en av mc-bandene) kan regjere undergrunnsmarkedet. Det at hun jobbet så hardnakket for å trekke seg fra serien kan jo også virke som at det var planen hele tiden - altså angi folk hun ønsker skal bli tatt, trekke seg fra serien slik at hun blir sladdet og hennes personlige beretninger ikke kan brukes. Tviler på hun «falt tilbake» i gamle spor når hun hadde et kontor i andre delen av byen hele tiden som produksjonen ikke fikk nyss på før mot slutten. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

Endret av totti_1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (7 timer siden):

Sett hele nå. Veldig god dokumentar. Helt vilt det som kom frem. Tok og en uventet vending mot slutten, der det fremsto sannsynlig at Amira slett ikke har sluttet med kriminalitet. Jeg undrer meg over hva som var hennes motivasjon for å bidra, blir ikke klok på det. Nå har hun masse fiender og kan umulig føle seg trygg noe 

Hun sa rett ut at hun uansett ikke var trygg. Fordi for mange mennesker krever ting av henne. Mennesker man ikke kan si nei til. Da kunne hun like så godt smelle en bombe på vei ut døra.

Vet ikke om det er sant, men ikke umulig.

Tror planen har vært å flytte til type Spania. Og hvitvaske/konsultere derfra for noen håndplukkede klienter. Tror aldri planen var å slutte helt, nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste dokumentaren jeg har sett på lenge! Det må da snart få noen konsekvenser for de involverte? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sofiei skrev (47 minutter siden):

Beste dokumentaren jeg har sett på lenge! Det må da snart få noen konsekvenser for de involverte? 

Alle i dokumentaren har fått sparken eller gått frivillig. Alt fra eiendomsfyrene til advokatene til miljørådgiverne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (10 minutter siden):

Alle i dokumentaren har fått sparken eller gått frivillig. Alt fra eiendomsfyrene til advokatene til miljørådgiverne. 

Men da har de jaggu sluppet billig unna... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofiei skrev (40 minutter siden):

Men da har de jaggu sluppet billig unna... 

Jau. Jeg tror Politiet ser på saken. Vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

36 minutter siden, totti_1 said:

Jau. Jeg tror Politiet ser på saken. Vet ikke.

Ja, håper virkelig alle får en passende straff. Vet at noen av dem er politianmeldt. Det verste er vel egentlig den kvinnelige advokaten, som lot en kriminell få adgang til masse informasjon 😳 Og lo med når han snakket om mishandling… 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...