Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg vil ha melk, kan jeg gå til dagligvarebutikken

Hvis jeg vil ha et hus kan jeg gå til Finn.no

Men hva om jeg har lyst på litt skog? Hvor får jeg tak i det? Jeg vil gjerne eie omtrent 100 kvm skogseiendom. Hvor som helst i landet. Men helst på Østlandet. Noen som kan peke meg i rett retning?

Anonymkode: 83093...aa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du vel kjøpe et gårdsbruk eller annen eiendom med tilhørende skog. Sannsynligvis ikke særlig mange av disse til salgs, men du kan jo være heldig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eiendom finner man jo på Finn, samme som bolig. Så bare velger du en eiendom med trær på.

Sært å sammenligne med å kjøpe melk på butikken... 

Anonymkode: 9c85a...005

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finn? 

Anonymkode: 6523b...c68

• Liker 1
Skrevet (endret)

Veldig nysgjerrig på hva du skal med 100 kvadratmeter med skog…:klo:

Du kan alltids spørre en skogeier om han kan skille ut en liten tomt til deg mot en slant, men det blir ganske kostbart siden du må gjøre endringer i grunnboken og det må foretas offisiell oppmåling (koster mellom 5000 og 40.000 kr avhengig av kommune).

Hvor viktig er det å eie skogen? Kan du ikke bare låne en?

Endret av Knirke
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finn.no - småbruk?

Anonymkode: b86a5...683

AnonymBruker
Skrevet

100 m2 skog er jo ingenting, så hva skal du egentlig med det? 

Anonymkode: a1316...83e

• Liker 4
Skrevet

100 kvm skog? Er du klar over hvor lite det er? Det er jo bare en flekk. Er det oppkjørselen min er. 

Tror ikke du klarer å finne noe så lite. 

Men legg ut en "ønskes kjøpt" på finn, kanskje er du heldig. Ellers bør du se om du finner deg et gårdsbruk med utmarkstomter, men vær obs på mulig bo- og driftsplikt, gjerne fra gammelt av.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

100 kvm skog er bare et skogholt. Hva skal du med det? Du finner hverken skogens ro eller en gjøk som sa ko-ko i 100 kvm skog.

Anonymkode: 00dfb...091

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare kjøpe deg ei tomt på et litt øde sted også plante noen trær. Tar jo noen år før det blir en skikkelig skog, men da kan du jo også designe den helt etter eget hjerte 🌲🌲🌲

Anonymkode: c7075...7a0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...