AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #1 Skrevet 30. mai 2024 Jeg har egentlig verdens beste samboer. Han gjør ting i huset og er en fantastisk pappa. Han er hjemme på pleiepenger og jeg studerer hjemmefra. Problemet mitt er at han sover bort mesteparten av dagen. Han spiser litt etter barna er levert i barnehage, slapper av litt, rydder kjøkkenet og så skal han ta seg "en liten time". Gjerne da fra ellevetiden. Den lille timen dras ut i evigheten. Jeg vekker han klokken tre, han sier han skal stå opp men sovner like fort igjen. Og jeg er så lei! Jeg er drittlei av at han sover. Jeg er drittlei av å måtte vekke han hundre ganger, som om han var en tenåring. Jeg har sagt dette til han FLERE ganger, og hver gang blir han like sur. Mange ganger fra morgen av, så sier han "I dag skal jeg ikke sove". Men så nærmer klokka seg elleve, og han vil ha denne "lille" luren likevel. Jeg sier da, helt rolig; "åh, trodde du sa du ikke skulle sove i dag..". Da får jeg veldig deffensivt svar at det må være lov å hvile seg litt. Jeg har og tatt opp flere ganger at det er forskjell på "en liten time" og sove i fire-fem timer. Men han blir og da sur, og blir rett og slett barnslig. "Men herregud, du kan ikke bli sur for at jeg sover!" "Nå må du gi deg, det er vel ikke noe å henge seg opp I!" "Sorry da! Da skal jeg slutte å sove!" (Jeg har svart flere ganger at det kanskje er lurt, men så skjer det igjen neste dag). Han sover ikke dårlig på natta. Han sovner tvert på kvelden. Han har på tusen alarmer på dagtid, og jeg har slutta med å vekke han - før han faktisk MÅ stå opp for å hente barn i barnehagen. Og jeg skjønner et eller annet må ligge til grunn for dette.. Men han vil verken gå til legen for å sjekke opp i dette eller finne en eller annen hobby (som ikke er å sove) for å holde dagen i gang. Hva i all verden kan jeg gjøre? Anonymkode: 13aaa...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #2 Skrevet 30. mai 2024 Hvorfor er han hjemme på pleiepenger? Anonymkode: 8e088...b24 12 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #3 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har egentlig verdens beste samboer. Han gjør ting i huset og er en fantastisk pappa. Han er hjemme på pleiepenger og jeg studerer hjemmefra. Problemet mitt er at han sover bort mesteparten av dagen. Hvorfor er dette et problem for deg? Og hvorfor får han pleiepenger? Anonymkode: fb844...a00 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #4 Skrevet 30. mai 2024 Han må jo gå til legen ! Er ikke normalt å sove så Mye Anonymkode: b24e1...a7a 15 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #5 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva i all verden kan jeg gjøre? Anonymkode: 13aaa...d1d Send han til legen! Dette er langt over hva som er nødvendig for en voksen person. Anonymkode: a8c72...36e 11
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #6 Skrevet 30. mai 2024 Dette burde jo være ett problem for HAN, og ikke deg. Hvis du studerer, er det vel bare bra at han ikke forstyrrer? Anonymkode: e517e...ed6 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #7 Skrevet 30. mai 2024 Høres ut som depresjon. Han burde ta en tur til legen Anonymkode: 67508...e12 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #8 Skrevet 30. mai 2024 Hvis du slutter å behandle han som et barn, så kanskje han vil respektere dine ord mer Anonymkode: da714...624 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #9 Skrevet 30. mai 2024 Er han hjemme på pleiepenger, betyr jo det og at det er sykdom i hus. Ikke unaturlig at han er utslitt da. Sovner man lett, er det ikke uten grunn. Anonymkode: e517e...ed6 1 2
Dishwalla Skrevet 30. mai 2024 #10 Skrevet 30. mai 2024 Hvorfor er han hjemme på pleiepenger? Hvem er det som er syk, og som han følger opp? Jeg ville bedt han oppsøke lege for det er ikke normalt å sove så mye som du beskriver, kan han ha allergi eller noe? Hører flere pollenallergikere som at de er mer trette i pollensesong. Andre helseproblemer? 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #11 Skrevet 30. mai 2024 Bare la han sove og gå glipp av hele dagen, da lærer han nok tilslutt. Anonymkode: 766e6...7fe 1 1
Gjest LanoAltforstor Skrevet 30. mai 2024 #12 Skrevet 30. mai 2024 (endret) . Endret 17. juni 2024 av LanoAltforstor
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #13 Skrevet 30. mai 2024 Nei, han er ikke «verdens beste». Jeg hadde ikke orket en sånn latsabb en eneste dag. Anonymkode: 4e6f0...010 15 9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #14 Skrevet 30. mai 2024 Jeg var slik en gang i tiden. Det viste seg å være lavt stoffskifte. Anonymkode: 47b0b...f59 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #15 Skrevet 30. mai 2024 Hvorfor i all verden er han hjemme på pleiepenger? Hvem er det han pleier? Anonymkode: fbba3...6c4 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #16 Skrevet 30. mai 2024 Hvorfor er han hjemme på pleiepenger? Det får man vel om han skal ta vare på noen som er syke, da kan han ikke sove bort hele dagen. Anonymkode: b119d...7b2 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #17 Skrevet 30. mai 2024 LanoAltforstor skrev (15 minutter siden): La mannen få sove da for pokker, hva bryr det det hvor mye han sover eller ikke? Er du misunnelig på at han faktisk KAN ta seg en lur mens du har et helsikes strev med studier? Så lenge mannen ikke er døende av kreft (noe legen kan bekrefte/avkrefte), skal du ligge unna å la han sove ut for pokker. Høres ut som han er utbrent, da er et evig mas fra ei sur kjerring det siste man trenger. Står at mannen er hjemme med pleiepenger , dvs at han da er hjemme for å pleie noen andre, ikke seg selv! Er han syk så må han eventuelt sykemeldes av lege. Men om det er barn som skal følges opp så kan man ikke bare legge seg å sove… Anonymkode: fbba3...6c4 8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #18 Skrevet 30. mai 2024 Poenget er tatt, folkens; da skal jeg la han sove 🩷 I min verden er det bare "unormalt" å sove så mange timer hver eneste dag, men folk er visst forskjellig. Og jeg ser at jeg kanskje bare må akseptere det. Ja, han er på pleiepenger. Dette barnet er likevel ikke hjemme, men pleiepengene er innvilget da det tidvis er ekstreme "travle" perioder vi begge må trå til. Dette gjelder alvorlig sykdom, uten å ville utdype noe mer om det. Ts Anonymkode: 13aaa...d1d 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #19 Skrevet 30. mai 2024 Jeg gjør det samme, men jeg er gravid. Men uansett, han gjør litt i huset og resten av tiden har han for seg selv. Hvorfor plager det deg at han sover? Anonymkode: bf8e1...26b
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #20 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjør det samme, men jeg er gravid. Men uansett, han gjør litt i huset og resten av tiden har han for seg selv. Hvorfor plager det deg at han sover? Anonymkode: bf8e1...26b Som skrevet over; i min verden er det ikke normalt å sove 4-5 timer midt på dagen etter en god nattesøvn uten at det er noe bakenforliggende. Men jeg ser jeg tar feil og vil ihvertfall prøve å ikke irritere meg over det. Ts Anonymkode: 13aaa...d1d 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå