AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #1 Skrevet 30. mai 2024 Forleden var jeg på butikken og skulle kjøpe yoghurt. Det skulle en annen dame også, og hun kom rett foran meg. Så begynner hun å hoste, og hostet inn i hånden. Med den samme hånden åpner hun døren til yoghurthylla og tar på mange av dem før hun bestemmer seg. Fy søren, noe så ekkelt! 🤮 Trodde de fleste hadde skjønt dette etter covid! Ble ikke noe yoghurt på meg den dagen. Er dette vanlig oppførsel? I så fall er jeg sjokkert! Anonymkode: 971f8...58c 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #2 Skrevet 30. mai 2024 Veldig vanlig før covid og etter. De hoster og harker i hytt og pine og kladder rundt. Anonymkode: 956fe...536 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #3 Skrevet 30. mai 2024 Du kan være 100% sikker på, ts, at en solid andel av befolkningen uten å vaske hånden har gjort mye verre ting med den enn å hoste. Når du beveger deg i offentligheten gjør du godt i å anta at hender har vært på do, runket, pillet seg salig langt inn i nesen, byttet en bleie eller tre, plukket opp hundelort og generelt gjort de ekleste ting. Og så bare ikke vasket seg før de tar på appelsinene eller melken. Ja, dette er helt normal adferd i store deler av befolkningen. Hvordan tror du ellers sykdom sprer seg så enormt godt og at FHI sitt primære mantra mot covid var å anbefale det som mer fungerende mennesker vil si er helt normal hygiene? Anonymkode: dea2c...12d 8 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #4 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forleden var jeg på butikken og skulle kjøpe yoghurt. Det skulle en annen dame også, og hun kom rett foran meg. Så begynner hun å hoste, og hostet inn i hånden. Med den samme hånden åpner hun døren til yoghurthylla og tar på mange av dem før hun bestemmer seg. Fy søren, noe så ekkelt! 🤮 Trodde de fleste hadde skjønt dette etter covid! Ble ikke noe yoghurt på meg den dagen. Er dette vanlig oppførsel? I så fall er jeg sjokkert! Anonymkode: 971f8...58c Hmm. Tror mange slår den dama. Spesielt menn. Jeg var på dassen på kjøpesenteret. Vasket hendene. Ikke så sensasjonelt da, mange menn gjør det, men så en fyr som hadde ristet løs snoppen i pissoaret og gikk rett forbi vaskene uten å ofre de et blikk. Den samme fyren så jeg på Coop hvor han plukket ut de beste tomatene han skulle kjøpe. Med fingrene han holdt i snoppen noen minutter tidligere. Anonymkode: 86338...38b 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #5 Skrevet 30. mai 2024 Folk tar i dørhåndtak uten å bruke papir, samme med å slå av krana uten å bruke albuen. Jeg har fortsatt slike tiltak etter koronaen og det er en godt innarbeida vane. Og hoster selvsagt i albuekroken. Men ser at folk ikke er flinke til å gjøre det samme dessverre. Trist at ikke pandemien lærte de noen ting! Anonymkode: 9ad5e...8be 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #6 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hmm. Tror mange slår den dama. Spesielt menn. Jeg var på dassen på kjøpesenteret. Vasket hendene. Ikke så sensasjonelt da, mange menn gjør det, men så en fyr som hadde ristet løs snoppen i pissoaret og gikk rett forbi vaskene uten å ofre de et blikk. Den samme fyren så jeg på Coop hvor han plukket ut de beste tomatene han skulle kjøpe. Med fingrene han holdt i snoppen noen minutter tidligere. Anonymkode: 86338...38b Å herregud. Det bildet kommer jeg aldri til å glemme. Må nesten kaste opp. Anonymkode: 971f8...58c 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #7 Skrevet 30. mai 2024 Er dette vanlig oppførsel? Det ultimatum kg spørsmålet. Begynner ikke folk å bli lei? Anonymkode: e6a90...056
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #8 Skrevet 30. mai 2024 Folk er sykt kvalme og null peiling på hygiene. Kjenner folk som tror det er god nok håndhygiene å spyle seg med litt varmt vann etter å ha vært på toalettet. Jeg har håndsprit i bilen av en grunn! Anonymkode: 788e1...ab4 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #9 Skrevet 30. mai 2024 Helt normalt, av og til klør jeg meg i skrittet eller i rumpa i butikken, får jo ikke vasket hendene før jeg tar på ting, da. Anonymkode: ed986...92e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #10 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Folk er sykt kvalme og null peiling på hygiene. Kjenner folk som tror det er god nok håndhygiene å spyle seg med litt varmt vann etter å ha vært på toalettet. Jeg har håndsprit i bilen av en grunn! Anonymkode: 788e1...ab4 Ts her. Jeg vasker varene når jeg har vært på butikken. Folk er grisete! Jeg er ekstremt opptatt av håndhygiene, men har heller ikke vært syk siden 2014 ... Anonymkode: 971f8...58c
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #11 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Folk er sykt kvalme og null peiling på hygiene. Kjenner folk som tror det er god nok håndhygiene å spyle seg med litt varmt vann etter å ha vært på toalettet. Jeg har håndsprit i bilen av en grunn! Anonymkode: 788e1...ab4 Slik er min far. Han skyller hendene i kaldt vann noen sekunder. Nytter ikke si noe til han heller, det går aldri inn. Anonymkode: 2a790...19a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #12 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Slik er min far. Han skyller hendene i kaldt vann noen sekunder. Nytter ikke si noe til han heller, det går aldri inn. Anonymkode: 2a790...19a Faren min går rett fra do til middagsbordet uten å engang vurdere å vaske hendene! Anonymkode: 971f8...58c
Tough cookie Skrevet 30. mai 2024 #13 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Faren min går rett fra do til middagsbordet uten å engang vurdere å vaske hendene! Anonymkode: 971f8...58c Regner med du gir han beskjed om at det er grisete?
Hensatt Skrevet 30. mai 2024 #14 Skrevet 30. mai 2024 Ser stadig folk på offentlige toaletter som ikke vasker hendene sine etter at de har vært på do. Tenk også på alle de snørrete ungene som drar seg over nesa før de tar på ting i butikkene. Eller butikkbetjeningen som var på bakrommet og tok seg en runk eller kjapp en før de gikk ut og plasserte ut varer. Mye man har godt av å ikke vite 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #15 Skrevet 30. mai 2024 Tough cookie skrev (3 minutter siden): Regner med du gir han beskjed om at det er grisete? Jepp, men går det inn? Overhodet ikke! Vanskelig å oppdra en mann på 80. Anonymkode: 971f8...58c
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #16 Skrevet 30. mai 2024 Host i albuen. Hvor mange sitter med armene i kryss?? Anonymkode: 983db...e84
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #17 Skrevet 30. mai 2024 Mange gjør dette, ganske vanlig… Anonymkode: 6756c...31a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #18 Skrevet 30. mai 2024 Meld til ledelsen i butikken og krev full vask av interiør. Anonymkode: 21790...06d 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #19 Skrevet 30. mai 2024 Slapp av. De fleste blir ikke veldig syke av vanlige bakterier og virus. Ikke en gang covid. Så le ge du er omgitt av folk vil du være omgitt av bassilusker. Anonymkode: 6f6d7...1d8 2
Kittykat Skrevet 30. mai 2024 #20 Skrevet 30. mai 2024 Jeg har til dags dato aldri sett noen hoste i hånden for så og ta på varer i butikken med samme hånd. Jeg har heller ikke sett kvinner og barn gå fra offentlig toalett uten å vaske hender. Men ja, det er ganske ekkelt. I tillegg, som andre nevner, så har man folk som ikke vasker hender etter å runket, pillet seg i nesen, skiftet bleie osv. En annen ting jeg synes er også ganske ekkelt er folk som hoster rett ut i luften uten å dekke seg for munnen. Sånn typisk hoster og harker mens jeg går forbi. Jeg vil ikke gå igjennom skyen av partikler som den personen nettopp hostet ut, så jeg tar en stor sving hvis jeg rekker det. Ikke det at det sikkert hjelper så mye, men i min lille fantasi så gjør det det 😅 Det er verst når er det sesong for sykdom som influensa og omgangssyken. Da hoster og harker både voksne og barn uten å dekke seg for munnen. Jeg hoster alltid inn i albuen eller hoster ned i jakken/genseren/toppen. Etter Covid-19 så bruker jeg alltid antibakterielle våtservietter på håndtaket på handlevognen og antibac på hendene før jeg går inn i butikken. Det er det mange som gjør har jeg sett. Men vi er jo alltid omgitt av bakterier og virus, så det slipper vi ikke unna. Men at folk kan være litt mer renslige på butikken, er jeg helt enig i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå