AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #1 Skrevet 30. mai 2024 Samboer bruker rundt 6 000 kr i måneden på alkohol, og nylig har jeg begynt å mistenke han for å bruke penger på nettspill i tillegg. Vi har ikke mye penger å rutte med i utgangspunktet. Hva hadde du gjort om du var i sammen situasjon? Anonymkode: 6e29a...2ef 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #2 Skrevet 30. mai 2024 Har vært i samme situasjon. Ga han en sjanse til å vise at han kunne endre seg. Han pissa på den sjansen nøyaktig to dager etterpå. Pakket tingene hans og ba han finne seg et nytt sted å bo. Anonymkode: be4c4...c1b 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #3 Skrevet 30. mai 2024 Har han et problem? Det er ikke «bare» å slutte om han har et avhengighetsproblem. Han får skaffe seg hjelp, hvis han nekter så vet du hva du bør gjøre. Anonymkode: 348be...34e 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #4 Skrevet 30. mai 2024 Økonomisk uansvarlighet er en dealbreaker for meg. 6000 i måneden på alkohol høres jo vilt ut, spesielt når man ikke har så mye å rutte med. Har han et alkoholproblem? Og nå har han begynt å spille bort pengene sine også? Store røde flagg her, dessverre. Her tenker jeg at du bør redde deg selv og komme deg vekk før han driver deg til ruin også. Folk som har alkoholproblemer og spillavhengighet har en tendens til å gjøre det, dessverre. Og han høres ut som er på god vei til begge deler. Anonymkode: b255d...0dc 5
Gjest Hailly Skrevet 30. mai 2024 #5 Skrevet 30. mai 2024 Jeg hadde avsluttet forholdet straks. På timen. Hvorfor gjør ikke du det?
Jadaomatte Skrevet 30. mai 2024 #6 Skrevet 30. mai 2024 Mannen er en alkoholiker i tillegg til økonomisk uansvarlig.. Om han betaler sin halvdel, kan du vel ikke si noe på det, men heller tenke på om du vil leve med en alkoholiker. 2
Million Skrevet 30. mai 2024 #7 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samboer bruker rundt 6 000 kr i måneden på alkohol, og nylig har jeg begynt å mistenke han for å bruke penger på nettspill i tillegg. Vi har ikke mye penger å rutte med i utgangspunktet. Hva hadde du gjort om du var i sammen situasjon? Anonymkode: 6e29a...2ef Det er faktisk 200 kr HVER ENESTE DAG på alkohol. Altså... det hadde jeg aldri funnet meg i, dersom vi hadde felles økonomi, eller om han kom og sa til andre fellesinnkjøp at "jeg har ikke penger til det eller det" (f.eks mat til middag eller strømregningen osv). Jeg misliker at det blir drukket alkohol hele tiden, og at det brukes mye penger på det - særlig hvis man strengt tatt kunne brukt pengene klokere eller trenger dem til annet i husholdningen. Drikker han hver dag, eller er det slik at de 6000 kronene går til dyre viner og sprit han drikker i helgene? Du spør hva jeg hadde gjort. Jeg hadde nedlagt forbud og stilt et ultimatum - skal du bruke så mye penger på alkohol får du gjøre det alene, som singel mann i egen bolig, ikke i vår. 1
fenrir Skrevet 30. mai 2024 #8 Skrevet 30. mai 2024 gi han ett ultimatum, hvis han vender det døve øre til er det bare å flytte. som de svarer over her så går du til grunne før eller siden. vokste opp med en far som var alkoholiker så jeg ser problemet ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #9 Skrevet 31. mai 2024 Jeg hadde krevd helt adskilt økonomi - en fast sum fra hver til bolig og andre nødvendigheter, og resten adskilt, så ikke hans innkjøp går av dine penger eller går ut over deg. Og så hadde jeg ikke giddi å være sammen med en økonomisk uansvarlig person i utgangspunktet, men det er meg da. Anonymkode: 19a60...031 1
isw Skrevet 31. mai 2024 #10 Skrevet 31. mai 2024 Her har du flere problemer. Med mindre forbruket av alkohol gjelder å drikke utelukkende dyre viner ute, så er alkoholforbruket (dårlig økonomi eller ikke) altfor høyt. 6.000 kroner på alkohol innebærer ca 6 halvlitere fra butikk om dagen, eller i overkant av en flaske vin om dagen, hver dag. Jeg synes ikke man skal stille diagnoser som alkoholisme uten å kjenne mer detaljer, men det er utvilsomt et usunt forbruk. Når du samtidig mistenker spilleavhengighet, så sier jo dette litt om mennesketypen, og vil jo gjerne diskvalifisere for et forhold. Jeg vet ikke hvor etablerte dere er, men her tror jeg du vil få et økende problem framover. Plutselig misbrukes din BankID for å ta forbrukslån i ditt navn, osv. Jeg har sett dette tusen ganger før.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #11 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 15.02): Samboer bruker rundt 6 000 kr i måneden på alkohol, og nylig har jeg begynt å mistenke han for å bruke penger på nettspill i tillegg. Vi har ikke mye penger å rutte med i utgangspunktet. Hva hadde du gjort om du var i sammen situasjon? Anonymkode: 6e29a...2ef Ikke ha felles økonomi på noen som helst måte! Sikre kontoer, ikke del koder, sikre at det trekkes en fast sum fra hans konto til felles regninger på lønningsdagen. Og begynn å tenke på om du vil bruke livet ditt på en som er avhengig av både det ene og det andre. Anonymkode: c82c0...53f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #12 Skrevet 31. mai 2024 Det hadde jeg ikke orker Anonymkode: 479af...794
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #13 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 15.02): Samboer bruker rundt 6 000 kr i måneden på alkohol, og nylig har jeg begynt å mistenke han for å bruke penger på nettspill i tillegg. Vi har ikke mye penger å rutte med i utgangspunktet. Hva hadde du gjort om du var i sammen situasjon? Anonymkode: 6e29a...2ef Høres ut som avhengighet, både på spill og alkohol. Her ringer i hvert fall mine varselklokker. Ikke sikkert løsningen er å reise fra ham. Han er sikkert en hyggelig fyr som er verd å jobbe litt for å beholde, men dette forbruket må dere finne en løsning på. Kan hende han trenger hjelp, og da er ikke løsningen å dumpe han og overlate han til seg selv. Anonymkode: aa04e...eaa
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #14 Skrevet 31. mai 2024 On 5/30/2024 at 3:02 PM, AnonymBruker said: Samboer bruker rundt 6 000 kr i måneden på alkohol, og nylig har jeg begynt å mistenke han for å bruke penger på nettspill i tillegg. Vi har ikke mye penger å rutte med i utgangspunktet. Hva hadde du gjort om du var i sammen situasjon? Anonymkode: 6e29a...2ef Krev å få sjå om han gjeld i gjeldsregisteret, og at han må slutte sløse. Ha delt økonomi, så ikkje gift deg med han med det første i alle fall😅 Anonymkode: 1399d...378
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #15 Skrevet 31. mai 2024 Jeg hadde ikke blitt i det forholdet. Anonymkode: 4273b...a33
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #16 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 15.02): Samboer bruker rundt 6 000 kr i måneden på alkohol, og nylig har jeg begynt å mistenke han for å bruke penger på nettspill i tillegg. Vi har ikke mye penger å rutte med i utgangspunktet. Hva hadde du gjort om du var i sammen situasjon? Anonymkode: 6e29a...2ef 6000 i måneden på alkohol?! Da regner jeg med at han enten spanderer på alle han kjemner eller at han har et merkbart alkoholproblem. Anonymkode: 65013...760
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #17 Skrevet 31. mai 2024 Wow. 75000 i året på kun alko Anonymkode: bccca...784 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå