Gå til innhold

Er det som regel kvinner som må ta insj til date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prater med en mann, og venter litt på at han skal spørre om å møtes. Men tror at jeg må gjøre det, han får ikke ut fingeren. 

Når jeg tenker over det, har det stort sett vært jeg som har spurt om å møtes. 

Snakket med en venninne om dette også, og hun sa at hun spurte om date med sik kjæreste. 

Nå er jo dette veldig få eksempler. Men er det som regel kvinner som tar insj til date? 

Anonymkode: 71572...588

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært den som har spurt. Har fått både ja og nei. Orker ikke den der evige chitchat greiene. Møtes, prates, er det ikke kjemi så flytter man seg videre.

Anonymkode: 2dc75...b0f

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er tilfeldig, begge spør og begge unnlater. Kommer veldig an på setting og situasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, i 90% av tilfellene har jeg selv spurt mannen.

Anonymkode: c328c...bbb

Skrevet

Blir fort sånn. Jeg skriver ikke først til damer og det er fort de som må spørre om å treffes. Om det tar litt tid før de spør, og jeg har en god følelse, da kan jeg spørre. Er en følge av at markedet er veldig ubalansert. 

AnonymBruker
Skrevet

Det blir mer og mer vanlig at det er damen som tar dette initiativet. Det har blitt signalisert sterkt at menn bør la være, for vi gjør så mange feil, og vi ber også feil dame ut. 
Damer er lei av alle mennene som viser interesse, klønete eller ikke. Og siden menn aldri vil gå lei kvinners interesse, så er det nok best at dette skiftet skjer

Anonymkode: cd485...741

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært 100% uaktuelt for meg.

Anonymkode: 19831...253

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som mann så vil jeg si at i 90% av tilfellene så er det dama som tar kontakt og dama som tar initiativ til første møte. Svarer kun på vegne av meg selv.

Anonymkode: 01bbb...18e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av de titalls datene jeg har vært på, så er det kun 2 som tok initiativ. For meg virker det som veldig mange kvinner er veldig redd for avvisning, og derfor ikke våger å ta første steg, det er det kvinnene som sliter med dette har sagt selv i hvertfall  

Anonymkode: cfd14...790

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært den som har spurt om 1 date, jeg er gammel dags, jeg vil bli forført. 

Anonymkode: 7d568...3d4

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ofte jeg (dama) som spurte

Anonymkode: b6cb6...cdf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men er det som regel kvinner som tar insj til date? 

Anonymkode: 71572...588

Jeg er 47 år gammel, og har aldri opplevd at ei jente/dame tar initiativ til noe som helst når det kommer til dating. Men det kan naturligvis være meg også. 🤷‍♂️

Anonymkode: 44d4b...1b4

AnonymBruker
Skrevet

Føler pendelen svinger veldig her, nå er det akkurat som det har gått sport i å la dama insje til første date. På grensen til det komiske. Chatta en gang med en fyr, vi snakka flere ganger om å møtes, hva slags date som kunne passe, og når. Kom til og med inn på aktuelle datoer, men ble veldig tydelig etterhvert at han ikke hadde lyst til å be meg ut. Fallhøyden var ekstremt lav; han visste akkurat hva jeg likte, når det passa, ca område hvor jeg bor osv, så det var helt tydelig ikke noe han ville. Avslutta det. Gidder ikke sånn gutteoppførsel. Hvorfor jeg ikke bad ut selv? Aldri hatt god erfaring med det, virker ikke som menn liker det. 

Anonymkode: f7ad4...3a6

AnonymBruker
Skrevet

99% av gangene er det damen som viser interesse først og spør om date. er ikke interessert i å drive å oppsøke kvinner på den måten, spesielt i dagens samfunn.

Anonymkode: 3ce69...057

• Liker 5
Skrevet

Ekstremt sjelden jeg har opplevd at kvinner tar første steg, uansett hvor interresert de måtte være. Så har vel bare forsonet meg med at jeg må gjøre noe selv om noe skal skje. Men synes det er interessant hvor mye mer skummelt kvinner synes det er å prøve seg enn hva menn gjør, avvisning virker å være verdens undergang 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe imot å be en mann på date, men ber ikke menn som ikke ber kvinner, det må være et gjensidig interesse der. Livet skal jo nytes.

Anonymkode: 2570c...19a

AnonymBruker
Skrevet

For min del har det vært mannens initiativ én gang i mitt liv. Resten mitt initiativ. 

Ikke alle damer blir nedrent av menn, de færreste faktisk. Så det som står på internett om at damer får så mye uønsket oppmerksomhet hele tiden, stemmer ikke. Ikke i Norge. Norske menn er svært tilbakeholdne. Skulle virkelig ønske det var litt mer initiativ i dem. 

Anonymkode: 3a7f0...495

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For min del har det vært mannens initiativ én gang i mitt liv. Resten mitt initiativ. 

Ikke alle damer blir nedrent av menn, de færreste faktisk. Så det som står på internett om at damer får så mye uønsket oppmerksomhet hele tiden, stemmer ikke. Ikke i Norge. Norske menn er svært tilbakeholdne. Skulle virkelig ønske det var litt mer initiativ i dem. 

Anonymkode: 3a7f0...495

Sannt for min og mange av kvinner rundt med sin del også. Alle jeg har spurt, men har ikke spurt absolutt alle. 

Jeg ser noen kvinner ute på farten hvor jeg kan tenke meg at de får en del om de får, men vanskelig å forutse for menn i Norge er tilbakeholdne ja. Tror ikke noen av mennene jeg er i nær kontakt med renner ned damer, de er like reserverte som oss damene. Syns det egentlig er veldig rart at det har blitt en sånn forvetning til at menn tar alt osv, kanskje det bare er de som spammer noen kvinner med Dick pick osv som maler et bilde av det? 

Anonymkode: 2570c...19a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri tatt initiativ til å møtes, før vi har datet en stund. Alle første, andre og tredje dater har jeg latt mannen ta initiativ til. 

Anonymkode: f3809...d15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har iallefall alltid spurt selv, dame i 40-årene. Noen år siden sist riktignok, siden jeg fikk napp og giftet meg med den siste jeg sjekket opp.

Anonymkode: 415cd...017

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...