Gå til innhold

Råd mot ulvehunger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ekstremt sulten hele tida pga sykdommer og medisiner og vekta går bare opp. Har noen råd som hjelper? 

Helst råd fra folk med faktisk erfaring og ikke fra de som bare har lest litt mye kk og kommer med «drikk mer vann» eller «spis gulrøtter». 

Anonymkode: 9a9db...d60

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje lavkarbo kan hjelpe. Merker selv at jeg er mye mindre sulten nå når jeg går på lavkarbo. Klarer fint å faste 16 timer i døgnet. 

Anonymkode: 73fd0...e4d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd krom?

Anonymkode: 020b9...4ee

AnonymBruker
Skrevet

Wegovy. Går på lav dose bare for ikke bli større. Har vel ei kroppsvekt på det dobbelte av det "anbefalte " . Men trives!! Spiser og koser meg.  Ikke  gått opp et gram på 8 Mnd.

Anonymkode: 8a394...ed1

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rådet du vil ha, men «spis gulrøtter» er faktisk ikke så dumt. Da spiser du noe, som fyller opp plassen i magen som mer kaloririk mat kunne ha fylt. Av erfaring synes jeg det hjelper å fokusere på å først spise det som er rundt, for så å spise kjernen til slutt. Tiden du bruker på dette er tiden du ikke bruker på å spise andre ting. Vil kanskje heller råde deg til å gjøre andre ting. Fylle opp kalenderen. Gå en tur, treff venner, dra på trening. For min del hadde ketogent kosthold også effekt, men det var så innskrenkende på resten av livet at jeg ikke vil anbefale det. Finn ut hva som er nok mat for deg, tillat deg også det du egentlig har lyst på, legg forholdene til rette for å lykkes og hold deg til planen. Dumt å kjøpe en hel plate sjokolade hvis planen kun var én stripe. Det er beintøft. Hver dag går ikke bra, men det er greit. Ny sjanse i morgen. 
Lykke til!

Anonymkode: 3d693...18c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke et råd som hjelper for alle, men gaming hjelper for meg!

Jeg spiser ikke så mye når jeg er på farta, problemet kommer når jeg setter meg i sofaen på kvelden. Da kommer hungeren, jeg kan spise store mengder, og mye godteri. Særlig om jeg ser på TV eller leser, da trenger liksom hendene noe å gjøre, og jeg kjenner at jeg er sulten og har lyst på noe.

Når jeg gamer derimot, da blir jeg oppslukt, og er opptatt med hendene, så jeg glemmer helt at jeg vil sitte å trykke i meg ting. Så jeg har et par spillkonsoller og kjøper gjerne spill jeg tror jeg vil engasjere meg i. Vel verdt investeringen for min del! Men det er vel helst for de som er glad i gaming fra før kanskje 😄

Anonymkode: 88fc8...673

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det hjelper bittelitt med mye fiberhusk. Blander det ut i vann og heller nedpå. Drikker et glass vann etterpå også for å ikke få for hard mage. 

Anonymkode: f805b...45a

AnonymBruker
Skrevet

Havregryn metter lenge i hvertfall 

Anonymkode: 0059c...539

AnonymBruker
Skrevet

Havregrøt metter godt. 

Anonymkode: 060c5...aa4

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen! Går på store doser Seroquel, Zyprexa, Remeron og Prozac, og veldig kjent med problemet. Spiser sukkerfri gele og buljong! Hender også jeg lager kjeks med sukrinmelis, kakaopulver og egg.

Anonymkode: 6cc35...2f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Havregryn metter lenge i hvertfall 

Anonymkode: 0059c...539

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Havregrøt metter godt. 

Anonymkode: 060c5...aa4

Nei, der er jeg uenig. Sulten etter en time maks når jeg spiser havre. 

Anonymkode: 9a9db...d60

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Spis proteiner som fisk, rødt kjøtt og egg for å holde deg mett.

Anonymkode: 36f93...17e

AnonymBruker
Skrevet

For meg var det eneste som hjalp mot medisin-ulvehunger å finne ut når den kommer, og det er ca 2 timer etter inntak.

Tar den derfor på kvelden, og passer på å legge meg før det slår inn. 

Anonymkode: 07e38...71c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt stor suksess med slik «kjøleskapsgrøt».

Legger ved utklipp av en oppkrift fra TikTok jeg bruker:

IMG_9242.thumb.jpeg.853237db7957a39e4ca0783a191b674f.jpeg

Jeg har gjerne brukt å ha i litt vaniljesukker for litt ekstra smak, og et par skjeer med rørte bær.

Det metter faktisk ganske godt, og tar bort det værste av sulten. Jeg går ikke på medisiner, men prøver å gå ned i vekt. Jeg er noen som sliter med at magesekken prøver å fordøye seg selv enn om den er tom, og det gjør faktisk veldig vondt. Men kjøleskapsgrøt funker ganske godt altså, må jeg si 😅

Anonymkode: 6ef9c...778

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...