Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vår første boligkjøp og vi har funnet drømmeboligen endelig! Vi la inn bud og selger aksepterte budet. 
Men så får vi vite at det er en person som er interessert med intern forkjøpsrett. Så det spørs om han sier ja eller nei. 
Budrunden var i går. Fikk beskjed om at personen med intern forkjøpsrett hadde frist til kl.23.59 i går. 

Når får vi vite at denne personen har takket ja eller nei? Får megler beskjed via denne interne kjøpern eller via OBOS?
Synes det er så urettferdig at denne personen kom fra ingen steder...

Anonymkode: 65f36...686

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke megleren svar på dette i dag? 

AnonymBruker
Skrevet
Batteri skrev (Akkurat nå):

Hadde ikke megleren svar på dette i dag? 

Nei. Megler har ikke fått noe svar på det og har heller ikke gitt noe beskjed til oss enda.
Vi får jo ikke gitt bud på andre boliger siden vi har gitt et her så det blir så dumt å vente unødvendig lenge..

AnonymBruker
Skrevet

Har også vært der! Leiligheten ble tatt på forkjøpsrett. Men ble veldig fornøyd med den leiligheten jeg til slutt kjøpte, da. Det er mange steder man kan trives:)

Urettferdig eller ikke, forkjøpsretten er jo den største fordelen med å være medlem i et boligbyggelag. Jeg har nå meldt datteren min inn i et:)

Anonymkode: 757a6...d43

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er vår første boligkjøp og vi har funnet drømmeboligen endelig! Vi la inn bud og selger aksepterte budet. 
Men så får vi vite at det er en person som er interessert med intern forkjøpsrett. Så det spørs om han sier ja eller nei. 
Budrunden var i går. Fikk beskjed om at personen med intern forkjøpsrett hadde frist til kl.23.59 i går. 

Når får vi vite at denne personen har takket ja eller nei? Får megler beskjed via denne interne kjøpern eller via OBOS?
Synes det er så urettferdig at denne personen kom fra ingen steder...

Personen kom ikke fra ingen steder. Intern forkjøpsrett betyr at personen allerede bor i borettslaget og ønsker seg en annen leilighet, trolig større eller bedre oppusset. Det er sånn borettslagmodellen fungerer.

Jeg vet at i mitt borettslag har det hendt at kjøpere legger inn et høyere bud enn de må, når de hører det er meldt intern forkjøpsrett. Du må bare håpe at dere har bydd så mye, at det blir for dyrt.

Anonymkode: 8b508...f52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Personen kom ikke fra ingen steder. Intern forkjøpsrett betyr at personen allerede bor i borettslaget og ønsker seg en annen leilighet, trolig større eller bedre oppusset. Det er sånn borettslagmodellen fungerer.

Jeg vet at i mitt borettslag har det hendt at kjøpere legger inn et høyere bud enn de må, når de hører det er meldt intern forkjøpsrett. Du må bare håpe at dere har bydd så mye, at det blir for dyrt.

Anonymkode: 8b508...f52

Stemmer. Vi bydde mer enn det den faktisk er verdt kun pga det..

AnonymBruker
Skrevet

Vet noen hvor lang tid denne interne kjøpern har til å gi en tilbakemelding til OBOS/megler?
Mener at megler sa at fristen er 23.59 men da burde man jo ha fått svar til nå?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville forventet tilbakemelding fra megler i løpet av innen kl 10 dagen etter akseptfrist når akseptfrist er midnatt.

Anonymkode: c6336...c75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...