Gå til innhold

Hvor ble det av mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjedde med den sunne kjernefamilien? Hvor ble den av? Slik som det har deevolusjonert seg nå så ser jeg, som heldigvis er singel, at om man ikke er alenemor, så har man som Matriarken i bedriften man kaller familien sin et veikt øk på slep for å bære handleposene. Med seg har de noen sutreunger som griner til de får leker eller fastfood. Respekt for de andre på senteret har de ikke, de forventer at de andre voksne på kjøpesenteret passer seg for dem når de løper rundt. Og foreldrene lar dette skje som om det var naturlig at man ikke har respekt for de andre som er på senteret.

Hjemme er det ikke bedre, der er det iPad døgnet rundt og lekser er noe man kan velge. Dessuten er det noe ræl som gamle hvite menn fant opp så det er rasistisk. Hvor ble det av den pappaen som sier nei til kebab og hamburger midt i uka og som begrenser skjermaktiviteten og som lar barna leke ute selv? Hvor ble det av den mannen som lærer barna å snekre eller reparere ting i huset? Hvor ble det av den pappaen som skal lære barna å mekle selv, uten å blande inn skolen som jo ærlig talt gir F i krangelen til Leon og Theodor?

Jeg skjønner jo at kjøpesentrene tilpasser seg kvinner siden det er de som bruker. Men hvor ble det av Mannen? Han som fikser ting, og oppdrar barn, og ikke bare passer på dem?

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han lever i beste velgående hjemme hos oss.

Anonymkode: 778f2...c6a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

? Du ser etter foreldre som oppdrar barn som har respekt for andre, lærer å snekre og leker ute, gjør lekser og ordner opp i krangler selv, på kjøpesenteret? De som ikke er på kjøpesenteret, du tror du ser dem der? 

Anonymkode: 0b865...889

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen fant ut at han ikke lenger trenger å være mann i det kvinnen begynte å påta seg maskuline egenskaper. Det er ikke mange ekte kvinner igjen i vesten i dag, og da er det jo heller ikke noe vits for mannen å manne seg opp og ta ansvar heller. Vestlige kvinner ligner mer og mer på menn. 

Anonymkode: ea095...63d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Må bare si at nesten alle menn jeg kjenner som er familiefedre vet opp og ned på en kappsag. De fleste menn rundt oss snekrer seg en platting lett som en plett.

I våre dager kan man lære mye på YouTube om det skulle være et ønske. 

Anonymkode: 778f2...c6a

AnonymBruker
Skrevet

Her har jeg nå mann og sønnen. Snekrer, skrur bil, klipper plenn, kapper ved osv

Noe vi damene i huset også gjør. Alt av navn på verktøy osv har vi nå lært unga fra de var små.  Brukte nå skarpe kniver og økser fra de var 3 år. Var med på skytte banen å skytter og jakter

Anonymkode: 7833f...234

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg snakka med eksen så holdt han på å snekre med poden. Helt supert å lære sånt bort til ungene sine.  

Men jeg tror også at mange av de unge som har fedre som kan å snekre, lærer først triksene når de må. Man blir vel ikke akkurat opplært i å isolere hus når man er liten?  

Men jeg vet ikke. Når jeg ser rundt meg, så jobber mange menn vekk tida si, og kommer hjem klokka 21. Grunnen til at eksen er en eks er at han jobba vekk hele barndommen til vår sønn. Vi ble fremmede til slutt og jeg hadde ingen muligheter til å tjene penger. Samtidig satt han bare å kosa seg med film og kompiser etter jobben. 

Mange prioriterer også trening over tid med ungene. Noen er ikke interessert i styret som er barn. Mange foretrekker å jobbe forran å ha så mye med barna sine å gjøre fordi de føler på mest mestring da. 

Anonymkode: 32276...744

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...