Gå til innhold

Noen her som har fulgt boka "8 dater som forandrer alt"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å foreslå dette for han jeg dater, men vil gjerne høre fra andre som har gjort det? 

Det er altså en bok med forslag til 8 dater for å finne ut hvor kompatible man er og for å gjennomgå et kjærlighetsforholds viktige tema, som sex, konflikt, familie, fritid, osv. 

Skrevet av Gottmann, en av tidenes største samlivseksperter. 

Erfaring?? 😊 

Anonymkode: 54e48...1e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Står på venteliste for å låne den boka på biblioteket, så er nysgjerrig på hva det går på? Jeg har lest flere av bøkene til Gottmann og har stor tro på kunnskapen han har. Jeg er litt usikker på om jeg ville foreslått å følge noe sånt helt konkret for en mann da, erfaringsmessig er menn skeptisk mot å få sånt "trykket ned over hodet". Men er det mulig å legge opp til dette uten at det blir "nå skal vi følge en oppskrift"? Altså ta initiativ til den type dater eller samtaler? (som sagt ikke lest boka)

Anonymkode: eb33b...7ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Står på venteliste for å låne den boka på biblioteket, så er nysgjerrig på hva det går på? Jeg har lest flere av bøkene til Gottmann og har stor tro på kunnskapen han har. Jeg er litt usikker på om jeg ville foreslått å følge noe sånt helt konkret for en mann da, erfaringsmessig er menn skeptisk mot å få sånt "trykket ned over hodet". Men er det mulig å legge opp til dette uten at det blir "nå skal vi følge en oppskrift"? Altså ta initiativ til den type dater eller samtaler? (som sagt ikke lest boka)

Anonymkode: eb33b...7ed

Ja. Jeg får helt mark av sånt. Jeg har lært mye om relasjoner og meg selv i perioden etter samlivsbrudd og trenger nok å lære mer. Men å følge oppskrifter eller andre oppstilte dogmer har jeg ingen tro på. Jeg har ikke lest den boka, men basert på inntrykk fra andre kilder og bøker på dettebog andre tema, vil jeg råde til å få med deg intensjonen bak boka og tatt oppskriften med en stor porsjon dalt. 

Anonymkode: a59b8...f8d

AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Lå med kjæresten etter første date(varte riktignok et helt døgn da) 👀🤭

Etter min erfaring handler det om kjemi og lytte til instinkter. Med kjæresten var det aldri noen røde flagg, usikkerhet eller tvil. Vi hadde et øyeblikkelig bånd.

Ser jeg tilbake på tidligere forhold og dater så har jeg alltid hatt en murrende følelse 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 93af9...f2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...