AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #1 Skrevet 30. mai 2024 Hva forventes når man er på aap? Kan man få sykemelding om man ikke er klar for arbeidsutprøving? Hvordan skal meldekortet utfylles de dagene man er syk og går på tiltak? Er det mange som sliter med migrene som går på aap? Noen som har erfaring og vil dele er det fint. 🙂 Anonymkode: daa91...c7c
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #2 Skrevet 30. mai 2024 Jeg tenker du bør ta et møte med din veileder i nav for å få en avklaring på dine spørsmål. Dere skal jo uansett sammen lage en aktivitetsplan. Anonymkode: 392fe...e14 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #3 Skrevet 30. mai 2024 Enig med h*n over, be om et møte med NAV og diskuter dette. Det er ikke uvanlig å være stresset og usikker når man er ny på AAP. Jeg var det samme. Det roer seg med tiden, når man kommer inn i det. En ting vil jeg si og det er at ikke hør på de som sier at NAV stopper utbetalinger eller at de setter AAP på pause eller avslutter den. Bli enige med veileder om veien videre og hva som skal stå i aktivitetsplanen. Følger du opp dette ukentlig så skjer det ikke noe med din AAP og utbetalinger. Du skal også være delaktig i utforming av aktivtetsplan slik at du kan legge til noe som er bra for din helse. Dette kan være gåturer eller annen trening, medisinsk behandling osv. Anonymkode: ca8f5...286 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #4 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enig med h*n over, be om et møte med NAV og diskuter dette. Det er ikke uvanlig å være stresset og usikker når man er ny på AAP. Jeg var det samme. Det roer seg med tiden, når man kommer inn i det. En ting vil jeg si og det er at ikke hør på de som sier at NAV stopper utbetalinger eller at de setter AAP på pause eller avslutter den. Bli enige med veileder om veien videre og hva som skal stå i aktivitetsplanen. Følger du opp dette ukentlig så skjer det ikke noe med din AAP og utbetalinger. Du skal også være delaktig i utforming av aktivtetsplan slik at du kan legge til noe som er bra for din helse. Dette kan være gåturer eller annen trening, medisinsk behandling osv. Anonymkode: ca8f5...286 Takk for godt utfyllende svar. Anonymkode: daa91...c7c
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #5 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva forventes når man er på aap? Kan man få sykemelding om man ikke er klar for arbeidsutprøving? Hvordan skal meldekortet utfylles de dagene man er syk og går på tiltak? Er det mange som sliter med migrene som går på aap? Noen som har erfaring og vil dele er det fint. 🙂 Anonymkode: daa91...c7c Jeg er på AAP. Jeg var gradert sykemeldt i ett år, og jobber en del nå også. Jeg har aldri vært på noe tiltak, rehabilitering eller arbeidsutprøving annet enn at jeg jobber i min vanlige jobb. Veileder har ikke sagt noe eller kommet med forslag til noe, hverken tiltak, behandlinger eller møter. Jeg fyller inn aktivitetsplanen med diverse legetimer etter hvert som jeg blir henvist hit og dit, og selvfølgelig holder den oppdatert ang hvor mye jobb jeg klarer. Nå er det ikke flere behandlinger å prøve, så nå er det bare å håpe at jeg vil bli friskere etter hvert. Anonymkode: 1fb47...3bf
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #6 Skrevet 30. mai 2024 Jeg har vært på aap i tre måneder og var også stresset i begynnelsen, særlig redd for å gjøre noe galt med meldekortet. Har roet meg ned nå, og det beste er vel egentlig å ikke høre noe fra Nav. Hvis de kommer på banen med krav, vet jeg at legen min står støtt ved min side. Anonymkode: 26c3b...4ad
mommyaka Skrevet 30. mai 2024 #7 Skrevet 30. mai 2024 Har du fått godkjent aap? Du får ikke sykemelding..men om du er på tiltak og ikke klarer det må du si i fra til veileder og skrive på meldekort
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #8 Skrevet 30. mai 2024 Det der sliter jeg også med enda jeg har vært på AAP nesten to år. Kjempestresset hver gang jeg får melding fra NAV, eller de skal ha møter og sånt. Det er så skummelt og uforutsigbart og du blir helt avhengig å bli sett og forstått. Har hatt stor bedring men når jeg skulle på arbeidsutprøving så veltet alle symptomer over meg. Jeg har ikke dårlig erfaring med NAV, det har gått fint hele veien. Men det er noe med å bli avhengig av det systemet, være syk og uforutsigbar og bli stilt krav til. Du får også vedtak med detaljer om din helse og konklusjoner du kanskje ikke kjenner deg igjen i. Og frykt for at alt dette blir spredd for alle vinder som vi stadig leser om. Det er vanskelig å selv vite hvordan det går. Den ene dagen går det kjempefint og det er kanskje den dagen jeg er på møte. Så kommer påfølgende fire dager med sengeleie. Så hvordan kan en annen person forstå hvordan man har det da, når det er så vanskelig selv? Anonymkode: a283a...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå