Gå til innhold

Hunderfossen eller Dyreparken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal med oss vår 4 åring på ferie, men vi vet ikke hvor vi skal reise. Jeg har egentlig lyst til utlandet men siden gubben ikke gikk å skaffet seg pass i tide så det utgår. Så da står vi med Hunderfossen eller Dyreparken, hva tenker dere er best med en på 4 år? Gi negativt og positivt med det. 

Anonymkode: 4cdb8...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyreparken. Hunderfossen er oppskrytt 

Anonymkode: ab083...8ad

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreparken er veldig stor og har virkelig alt; veldig stort utvalg i dyr, Kardemomme by, Kaptein Sabeltann (kan kjøre med skipet hans på dagtid), tømmerrenna, Hakkebakkeskogen + en del mindre aktiviteter. Det er jo et digert badeland der også, men det må man ha egen billett til. 

Anonymkode: 95dae...1c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunderfossen. 
 

dyreparken er tull, ingenting å gjøre der. Gå rundt å se på inngjerdinger hvor du kanskje er heldig å se halen på et dyr. Det er ingen karuseller der, kun en tømmerrenne, jungelbob og et spøkelseshus. Om man er heldig får man se mating av dyrene, men er det egentlig verst å vente en time for å se på hyener bli matet?
 

kardemommebyen er det få barn som synes er spennende, og det er også kjedelig å gå rundt der. Det er kun foreldregenerasjonen som synes det er spennende å ta bilder av barna sine der. Julius vet heller ingen barn hver er, og det samme med hakkebakkeskogen. Dyreparken er laget for de som ble født på 80-tallet. 
 

Hunderfossen sitt tema er også laget for flåklypa-generasjonen, men der er det i alle fall ting å gjøre for barna, karuseller og slikt.

Anonymkode: 49e68...044

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi skal med oss vår 4 åring på ferie, men vi vet ikke hvor vi skal reise. Jeg har egentlig lyst til utlandet men siden gubben ikke gikk å skaffet seg pass i tide så det utgår. Så da står vi med Hunderfossen eller Dyreparken, hva tenker dere er best med en på 4 år? Gi negativt og positivt med det. 

Anonymkode: 4cdb8...52b

Dra til Hunderfossen. I tillegg er Lilleputthammer rett i nærheten og en hyggelig besøksgård rett ved siden av Hunderfossen. Passende aktiviteter for en fireåring. I tillegg er det camping et stykke unna med utendørs bassenger som er trivelig, eventuelt så er det flere hoteller i Hafjell som også har basseng. Kan også nevne at det er billig å leie hytter i Hafjell! 

Jeg ville ventet med Dyreparken til barnet er større, mye trasking. 

Anonymkode: f28e4...ad7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreparken. Kaptein Sabeltann show. 

Anonymkode: a25de...1d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå spør du ikke om det men alle mine beste barndomsminner er fra bø i sommerland, der har du alt mulig.

Men av de to ville jeg valgt dyreparken

Anonymkode: c222b...8d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hunderfossen. 
 

dyreparken er tull, ingenting å gjøre der. Gå rundt å se på inngjerdinger hvor du kanskje er heldig å se halen på et dyr. Det er ingen karuseller der, kun en tømmerrenne, jungelbob og et spøkelseshus. Om man er heldig får man se mating av dyrene, men er det egentlig verst å vente en time for å se på hyener bli matet?
 

kardemommebyen er det få barn som synes er spennende, og det er også kjedelig å gå rundt der. Det er kun foreldregenerasjonen som synes det er spennende å ta bilder av barna sine der. Julius vet heller ingen barn hver er, og det samme med hakkebakkeskogen. Dyreparken er laget for de som ble født på 80-tallet. 
 

Hunderfossen sitt tema er også laget for flåklypa-generasjonen, men der er det i alle fall ting å gjøre for barna, karuseller og slikt.

Anonymkode: 49e68...044

Så tømmerrenna og bobanen er ikke godt nok, eller bilene, for ikke å snakke om tekoppene og alt som skjer ved Kjuttaviga 😅

Anonymkode: 18bcd...1de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg ville ventet med Dyreparken til barnet er større, mye trasking. 

Anonymkode: f28e4...ad7

De fleste med småbarn eier vel en trille? Var i flere fornøyelsesparker i fjor da barnet var 3 og hadde med trille i alle. Veldig praktisk. 

Litt off topic, men Foldvik er vel egentlig den beste parken når man har små barn. Det er i Stavern, nærme Larvik. 

Anonymkode: 95dae...1c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

De fleste med småbarn eier vel en trille? Var i flere fornøyelsesparker i fjor da barnet var 3 og hadde med trille i alle. Veldig praktisk. 

Litt off topic, men Foldvik er vel egentlig den beste parken når man har små barn. Det er i Stavern, nærme Larvik. 

Anonymkode: 95dae...1c2

Enig, Foldvik er et utmerket alternativ! Blir lett glemt.. Jeg hadde dratt hit i stedet for Hunderfossen og Hafjell som jeg anbefalte i stad 👍

Anonymkode: f28e4...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foldvik har jeg aldri hørt om. Hunderfossen er bitteliten men om det er snakk om kun en dag er den et bedre valg enn Dyreparken siden man der må ha mer tid. Skal dere bruke 2-3 dager er dyreparken definitivt best. 

Anonymkode: 45f82...5fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barna er redd for troll kan det hende de ikke liker Hundrefossen. 

Anonymkode: 2925b...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hunderfossen. 
 

dyreparken er tull, ingenting å gjøre der. Gå rundt å se på inngjerdinger hvor du kanskje er heldig å se halen på et dyr. Det er ingen karuseller der, kun en tømmerrenne, jungelbob og et spøkelseshus. Om man er heldig får man se mating av dyrene, men er det egentlig verst å vente en time for å se på hyener bli matet?
 

kardemommebyen er det få barn som synes er spennende, og det er også kjedelig å gå rundt der. Det er kun foreldregenerasjonen som synes det er spennende å ta bilder av barna sine der. Julius vet heller ingen barn hver er, og det samme med hakkebakkeskogen. Dyreparken er laget for de som ble født på 80-tallet. 
 

Hunderfossen sitt tema er også laget for flåklypa-generasjonen, men der er det i alle fall ting å gjøre for barna, karuseller og slikt.

Anonymkode: 49e68...044

Høres ikke ut som du har vært i Dyreparken noen gang... 😵 Ihvertfall så har du glatt hoppa over "båtbasaren" der hvor karusellene er...

Anonymkode: dcf7c...18f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor like ved Hunderfossen, men drar ikke dit. Synes det er dyrt mtp hva du får. Og en 4-åring er muligens for lav til å gjøre mange av tingene. Så sjekk hvertfall det på forhånd. 

Vi elsker dyreparken, da. Klatremus-toget, skuespillene i Kardemommeby. Alle de fine dyrene og mye kjekt å oppleve. Men dropp badelandet, det er travelt, litt skittent og bedre å bruke tiden i selve parken. 

Har ikke vært der selv, men har også hørt mye fint om Foldvik. 

Anonymkode: adc23...a48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 19.00):

Høres ikke ut som du har vært i Dyreparken noen gang... 😵 Ihvertfall så har du glatt hoppa over "båtbasaren" der hvor karusellene er...

Anonymkode: dcf7c...18f

Karusellene i Dyreparken er elendige. Hele Båtbasaren er ræl så man går ikke glipp av noe der. 

Anonymkode: 72e48...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakkebakkeskogen er fokus i ulike barnehager om dagen, akkurat som når foreldregenerasjonen var barn. Mange 4åring vil like både Hakkebakkeskogen og Kardemommeby, men de vil også kunne like seg i Hunderfossen. 

Måtte bare kommentere på at Hakkebakkeskogen og Kardemommeby er litt avleggs, for det er ikke min personlige erfaring. Om TS sitt barn har noe forhold til det vet jeg selvsagt ikke, men mange i den aldersgruppen liker dette. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi dro til Hunderfossen hvert år i oppveksten til sønnen vår, startet det året han var to år. På veien opp dit, dro vi alltid innom Jernbanemuseet i Hamar-området, for sønnen vår eeeelsket tog og alt med hjul på. Der har de et enormt gammelt damplokomotiv utstilt, det lokomotivet heter Dovregubben og var i drift i mange år. Man kan gå opp på en stige ved siden av det og inn i førerhytta. Sønnen vår hadde stjerner i øynene hver gang han så det lokomotivet og fikk gå inn i det 🙂

Det kjøres også et lite tog inne på museets område, tut-tut, det var også kjempestas, selv om det var kort tur, så var det damplokomotiv og gammeldagse vogner etc. I en stillestående togvogn hadde de kafe som solgte vafler og kaffe osv.

Hunderfossen parken var veldig populær for vår sønn. Det var lekeplasser inne i parken også, og masse å se på og gjøre. Spøkelsesslott osv.

Vi bodde på hotell hvert år når vi var der, men det finnes campinghytter å leie og campingplass for telt og sånn, mener jeg å huske.

Lilleputthammer ligger der også, morsomt å gå blant minihus og titte.

Vi var i Dyreparken ett år også, det året han var fire år, men det var ingen stor hit for vårt barn så vi dro ikke tilbake dit. Sønnen min var ingen stor Kaptein Sabeltann entusiast heller, så det var mer populært med Jernbanemuseet og Hunderfossenparken. 

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleputthammer (rett ved Hafjell) må da være midt i blinken for en 4-åring?

En mindre park, tilpasset små barn. Gøye karuseller for småtasser.

Jobbet på Hunderfossen i min ungdom, og synes parken er oppskrytt. En 4-åring er vel dessuten litt for liten til noen av karusellene der? De har en million bilbaner da, så har du et bilinteressert barn kan jo det passe (er bilbane i Lilleputthammer også).

Kombiner gjerne med Barnas Gård.

Anonymkode: e9b16...35e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 11.21):

Vi skal med oss vår 4 åring på ferie, men vi vet ikke hvor vi skal reise. Jeg har egentlig lyst til utlandet men siden gubben ikke gikk å skaffet seg pass i tide så det utgår. Så da står vi med Hunderfossen eller Dyreparken, hva tenker dere er best med en på 4 år? Gi negativt og positivt med det. 

Anonymkode: 4cdb8...52b

Bjørneparken i Flå 😉 mindre trasking og strev enn dyreparken og masse fine dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 11.31):

Hunderfossen. 
 

dyreparken er tull, ingenting å gjøre der. Gå rundt å se på inngjerdinger hvor du kanskje er heldig å se halen på et dyr. Det er ingen karuseller der, kun en tømmerrenne, jungelbob og et spøkelseshus. Om man er heldig får man se mating av dyrene, men er det egentlig verst å vente en time for å se på hyener bli matet?
 

kardemommebyen er det få barn som synes er spennende, og det er også kjedelig å gå rundt der. Det er kun foreldregenerasjonen som synes det er spennende å ta bilder av barna sine der. Julius vet heller ingen barn hver er, og det samme med hakkebakkeskogen. Dyreparken er laget for de som ble født på 80-tallet. 
 

Hunderfossen sitt tema er også laget for flåklypa-generasjonen, men der er det i alle fall ting å gjøre for barna, karuseller og slikt.

Anonymkode: 49e68...044

Her er det tydkigvis en som har planlagt turen sin til Dyreparken skikkelig elendig😆 Du kan fint få med deg både mating av så og si alle dyrene og nesten alle dags forestillingene i Sabeltanns rike og Kardemomme by, bare du planlegger etter programmet som både ligger på nett og inngangspartiet..

Vi fikk til og med tigerungene på helt nært hold i fjor. 3 åringen tok ‘high five’ med den ene tigerungen på glasset og de ‘lekte’ sammen. Har det på bånd om dere ikke tror meg☺️

Anonymkode: 11f4a...884

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...