Gå til innhold

Dere som bor i Oslo, liker dere i det hele tatt andre byer i Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det kun Oslo som gjelder?

Anonymkode: f7186...efb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig liker vi andre byer i Norge. 

Anonymkode: 3fb91...d81

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: e29b2...d32

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i både Bergen og Trondheim, men det er Oslo som er min by. Det er her jeg er født og oppvokst, det er familien min kommer fra, det er her jeg hører til. 

• Liker 3
Skrevet

Haha seriøst? Ja, heldigvis er det fullt mulig å like mange byer samtidig.... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være den dummeste fordommen jeg har lest om Oslo-folk. Ja, vi er akkurat som alle andre i landet, din tufs.

Anonymkode: dd3c5...0a9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo og liker Jessheim og Hokksund. 

Anonymkode: 859aa...6a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra Oslo, bodde her i mange år før jeg flyttet som vokse. 

Liker mange andre byer bedre enn Oslo.. 

Anonymkode: cafe1...9f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Oslo og liker Oslo, men det betyr ikke at jeg ikke liker andre byer? Om jeg ville bodd andre steder er en annen sak. Vi har nå flott hus og hage, sentral beliggenhet med skogen utenfor døra, skole og barnehager rett ved, barna kan selv gå til venner og aktiviteter eller ta t-banen og vi har flott, måkt sykkelsti til jobb. Elsker fritidstilbudet til barna her og kulturtilbudet i byen, såpass bra tilbud finnes ikke mange stedene og det er en viktig grunn til å bo her.

Men hadde ikke bodd her om vi ikke hadde hatt råd til hus.

Anonymkode: 2457d...4d9

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo, men kunne tenke meg å flytte til f.eks Kristiansand eller Bergen. Men har røtter her så.... Men lei.....

Anonymkode: 6eed5...7e8

Skrevet

Jeg er fra oslo men liker ikke oslo så flyttet for 20 år siden. Har vært der 3 ganger siden. 😂😂😂😂 liker alle andre byer bedre

kanskje ikke helt spørsmålet. Men jeg måtte bare

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bor i Oslo og liker Oslo, men det betyr ikke at jeg ikke liker andre byer? Om jeg ville bodd andre steder er en annen sak. Vi har nå flott hus og hage, sentral beliggenhet med skogen utenfor døra, skole og barnehager rett ved, barna kan selv gå til venner og aktiviteter eller ta t-banen og vi har flott, måkt sykkelsti til jobb. Elsker fritidstilbudet til barna her og kulturtilbudet i byen, såpass bra tilbud finnes ikke mange stedene og det er en viktig grunn til å bo her.

Men hadde ikke bodd her om vi ikke hadde hatt råd til hus.

Anonymkode: 2457d...4d9

Hvor ofte bruker dere de tilbudene? Hva har du for eksempel vært på så langt i år? Jeg har lagt merke til at både jeg som bor i Bergen og venner som bor i mindre byer, faktisk er mye mer aktive brukere av kulturlivet enn våre «kulturinteresserte» venner som bor i Oslo.

Anonymkode: eedf9...6c8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bor i Oslo og liker Jessheim og Hokksund. 

Anonymkode: 859aa...6a7

Lille Hokksund faktisk? 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eller er det kun Oslo som gjelder?

Anonymkode: f7186...efb

«Oslogutt» født og oppvokst. Dritt lei Oslo. Pakket sekken, solgte og flyttet ut av Oslo for noen år siden.

Nå eeeelsker jeg å bo mer landlig. Er samtidig ingen andre steder i Norge utenom Oslo, som kan kalle seg en skikkelig by.

Anonymkode: 3a72f...f0b

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker jo andre byer, men kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted.

AnonymBruker
Skrevet

Ålesund er fin og Fredrikstad er hyggelig men det er så utrolig langt ned i størrelse selv til Bergen at jeg aldri hadde vurdert å bo i en annen by i Norge. 

Anonymkode: 446f4...c1e

Gjest Bromance
Skrevet

Jeg "knabba" en Oslomann, og har importert han til en småby et annet sted i landet. Han vil ikke tilbake til Oslo 😜

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fleste som bor i Oslo hater byen.

Anonymkode: e9769...2cf

Bor du i Oslo,da?

Anonymkode: 6f3c7...30b

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at Oslo-folk ikke har så mange fordommer mot andre byer, som innflyttere og andre har mot Oslo. Forbausende mange som flytter til Oslo selv om de misliker byen. Selv liker jeg mange andre byer, Bergen, Drøbak, Tromsø, Narvik, Ålesund for å nevne noen. Men foretrekker Oslo. 

Anonymkode: 20cba...d0c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...