Gå til innhold

Avbestille reise til Mallorca i sommer pga hetebølge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reiser til Mallorca, Alcudia og drar i starten av juli. Har med oss et barn på 3 år. Ferien er bestilt for lenge siden men vet det melder hetebølge i Europa til sommeren. Er det lurt å avbestille ferien eller tenker dere at det går greit? Hotellet er helt nede på stranden, så ser for meg at det blir en del vind pga det men er så usikker.. 

Anonymkode: 4168d...87e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan jo alltids reise, men da bør dere ta høyde for at dere gjøre innendørs aktiviteter mellom 12-17. Hjelper nok ikke med mye vind når det uansett er hetebølge. 

Anonymkode: 0cf89...a69

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Reiser til Mallorca, Alcudia og drar i starten av juli. Har med oss et barn på 3 år. Ferien er bestilt for lenge siden men vet det melder hetebølge i Europa til sommeren. Er det lurt å avbestille ferien eller tenker dere at det går greit? Hotellet er helt nede på stranden, så ser for meg at det blir en del vind pga det men er så usikker.. 

Anonymkode: 4168d...87e

Vært masse i nord-Afrika i 45 g med små barn. Masse is, vann og sitte under parasoll. Ikke være på stranda mellom 12-15, men heller slappe av på hotellet eller lignende :)

Anonymkode: 0591c...a23

• Liker 2
Skrevet

Generelt ville jeg unngått å reise sydover om sommeren, og da mener jeg også Tyskland. Det er hetebølge hver sommer nå siden 2018, og man må regne med at det er den nye normalen. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har reist mye med barn til varmere strøk. Oppholder oss under parasollen, eller i bassenget. (Mange hoteller har segl/skygge over barnebasseng). Har det vært ekstremt varmt (40+) har vi trekt oss inn litt. 

Anonymkode: fb6ee...740

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært steder med «hetebølge» og 40 grader og høyere flere ganger. Jeg har aldri hatt problemer noen gang, verken selv eller med barna. hetebølger er problematisk når man er gammel, blir overoppheter over lengre tid, ikke beskyttes mot varmen, ikke får i seg næring og væske.

vi har brukt solkrem, solhatt/caps, kjølt oss ned ved å bade og passet på at barna får i seg rikelig med drikke og næring.

kun én gang da ett av barna var to år ble det et lite problem fordi barnet spiste dårlig. Vi tilbød da mat barnet var særs glad i selvom vi var på all inclusive sted (de serverte ikke den type mat). Vi kjøpte denne maten i vanlig matbutikk og tilberedte selv. I tillegg fikk barnet en del is, og vi gikk inn for å sove på dagtid der det var AC. Barnet sov litt dårligere om nettene, men det gikk helt fint

Anonymkode: 2adef...406

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er usikker på varmen rundt ditt barn. Hvorfor i det heletatt bestille tur på den tiden av året da. 

Hvis du har mulighet til å avbestille i forsikringer, så er det vel bare å gjøre det. Kjedelig å bruke mye penger også må dere oppholde dere inne... 

Anonymkode: 35d87...003

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Vi drar på norgesferie nettopp fordi at mini på tre ikke ønsker å bade 24/7. Var i Spania i fjor og måtte leke inne noen timer hver dag. Lekeplassen kunne kun benyttes sent ettermiddag.

Anonymkode: 80d6c...4ca

• Liker 2
Skrevet

Så mye som folk reiser med fly, kommer det til å bli mye hetebølger fremover (jada, vet det er flere drivere til klimaendringene).

Reis med tog når dere kan. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Likså greit å venne barna til dette først som sist. Det er de som må slite med at verden blir verre og verre. Vi voksne dør heldigvis før det blir altfor ille.

Anonymkode: fdfc7...95a

Skrevet

Tror du taper mye penger om du avbestiller pga varmen..stod fjete artikkel om det i fjor.

Vi var på Alcudia i fjor og da var det 30-45 gradert og det var varmt. ( Med 2 barn på 5 og 11 år)Men hold dere ved bassenget..ta pauser i leiligheten... kanskje sove litt. Oh gå heller ut på kvelden når det Sola ikke står på.

Ikke dra til gamlebyen midt på dagen..da smelter dere vekk 😂 tro meg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser kun i vinterferien og høstferien nå på grunn av dette. Hadde personlig ikke tatt med en treåring til Mallorca i juli. Hvis dere kan avbestille uten å tape pengene ville jeg gjort det. 

Anonymkode: 75d1b...5c9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 11.15):

Hvis du er usikker på varmen rundt ditt barn. Hvorfor i det heletatt bestille tur på den tiden av året da. 

Hvis du har mulighet til å avbestille i forsikringer, så er det vel bare å gjøre det. Kjedelig å bruke mye penger også må dere oppholde dere inne... 

Jeg lurer også på hvorfor turen ble bestilt. Det er midt i landet at hetebølger gjør seg skikkelig gjeldene. Mallorca i Juli er veldig varmt uansett. Hva tenker man er forskjellen på 40 og 43 grader liksom..

Anonymkode: 66aac...3dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor folk reiser til Syden når det er sommer i Norge kommer jeg aldri til å forstå. 

Anonymkode: 87bae...085

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler ikke varme noe godt selv, så for meg hadde det vært uaktuelt 😆

Jeg tror barnet sikkert klarer seg fint på selve feriestedet så lenge dere er innstilt på å bade mye, være inne der det er aircondition når det er som verst, mulig dårligere søvn osv. Det som ofte er verre er overopphetede busser, trasking i gamlebyen osv. Skal dere ha all-inclusive er det også stor fare for at dere må spise i en overfylt og veldig varm restaurant/matsal.

Vi var på Mallorca nå i mai. Reiste med charter og den bussen fra flyplassen var et mareritt. Så varmt og klamt, og skikkelig ubehagelig. Heldigvis var bussen på tilbaketuren nyere og bedre ☺️

Anonymkode: 607fa...727

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere har aircon på rommet går det helt fint. 

Anonymkode: 33727...f82

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor folk reiser til Syden når det er sommer i Norge kommer jeg aldri til å forstå. 

Anonymkode: 87bae...085

Kanskje fordi det på ingen måte er uvanlig med 12 grader og regn store deler av sommeren, med mindre man bor på Østlandet eller Sørlandet….? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 11.15):

Det er ingen forsikring som dekker «vil ikke dra fordi jeg er redd det kanskje muligens skal bli varmt ved Middelhavet i juli».

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå har det vært varmere her enn på Mallorca. Vent å se, det blir ikke garantert hetebølge når du reiser ned. Ingen kan melde været så nøyaktig.

Anonymkode: 12b43...290

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...