Gå til innhold

Alle i barnehagen har bursdagsfest.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Millimani skrev (50 minutter siden):

Jeg er glad det ikke var sånt press da jeg var liten. 

DET ER IKKE ET PRESS BARE FORDI FLERE GJØR DET!

Anonymkode: b28ba...90c

• Liker 4
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De er sammen hver dag i flere timer under konstruerte stunder og organisert lek. Det er absolutt ikke det samme som å henge med venner i helger.

3 åringer som "henger" med venner i barnehagen på en lørdag?

Fantastisk med 3 åringer som ikke trenger noe veiledning, eller organisering. Foreldrene kan bare sitte for seg selv å drikke kaffe? En avslappende stund for alle involverte.

Anonymkode: 0be4b...ae8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Emmajunga skrev (51 minutter siden):

Synes det er alt for tidlig med barnebursdag for 3åringer. Masse jobb for foreldrene, og ungene skjønner knapt forskjellen på bursdag og vanlig lek. Dette er noe enkelte foreldre har oppkonstruert et eget behov for. Gjerne mest mulig Instagramvennlig (hvis man setter det litt på spissen). 

For noe tull!  Lite jobb, ungene koser seg og null instavennlih

Anonymkode: 65a61...e0f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

DET ER IKKE ET PRESS BARE FORDI FLERE GJØR DET!

Det er jo akkurat det gruppepress er da.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo akkurat det gruppepress er da.

Nei, press handler mer om hvor svake folk er enn hva gruppen faktisk gjør

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser flere skrive at slik er det å ha barn og at dette er helt vanlig. Er det virkelig det? Vi har et stort nettverk og mange venner med barn, og ikke en eneste av de har vært borti så mange bursdagsfeiringer i barnehagen. Det som virker mest vanlig er å invitere de på samme årskull, ikke en hel avdeling. 

Vi vil bruke helgene på andre aktiviteter, treffe familie og venner med barn. Å sitte 2-3 timer i barnehagen opp til flere ganger i måneden er ikke ønskelig.

Kommer til å forhøre meg litt med andre foreldre i barnehagen, for mest sannsynlig er det flere som er lei av samme praksis. Første steg er at vår unge ikke får feire bursdagen sin i barnehagen nå i juni. 

Ts.

Anonymkode: f225f...a16

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Barnet vårt er 3 år og går på en avdeling med 18 barn mellom 3-6 år. Det blir altfor mange bursdagsbesøk og jeg har lyst å sette ned foten. Nå er det slik at når en har bursdag, så lånes barnehagen en lørdag og alle barna blir invitert. 

Så langt i år har jeg tilbrakt 7 lørdager i den barnehagen, og jeg kjenner at jeg ikke orker mer. Hvordan kan jeg ta opp dette på en grei måte? 

Bursdag er gøy! Sosialt og noe barna gleder seg til. Dette er en del av å få barn! Her tok mange det fra 17-19 i ukedagene!

Anonymkode: 952f8...a9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Emmajunga skrev (3 timer siden):

Synes det er alt for tidlig med barnebursdag for 3åringer. Masse jobb for foreldrene, og ungene skjønner knapt forskjellen på bursdag og vanlig lek. Dette er noe enkelte foreldre har oppkonstruert et eget behov for. Gjerne mest mulig Instagramvennlig (hvis man setter det litt på spissen). 

Masse jobb? Ungene her forsto GODT forskjell på bursdag og vanlig leketreff. Krone, bursdagssang, gave, etc. 
De fleste i vår barnehage og vennekrets feiret med venner fra 3 år. Man låner barnehager, blåser opp noen ballonger, baker en kake og smekker sammen noe sushi eller pizza, hvor er alt arbeidet?

Nonish91 skrev (3 timer siden):

Er det vanlig at de feirer bursdager når barna e 3 år? Trodde va mer når de begynte på skolen ? Jobbet i barnehage har aldri vært borti det 

Helt vanlig her jeg bor. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

3 åringer som "henger" med venner i barnehagen på en lørdag?

Fantastisk med 3 åringer som ikke trenger noe veiledning, eller organisering. Foreldrene kan bare sitte for seg selv å drikke kaffe? En avslappende stund for alle involverte.

Barna har alltid lekt fritt og fint ja, mens foreldrene drikker kaffe og prater. I barnehagen er de jo på kjent område også.

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ser flere skrive at slik er det å ha barn og at dette er helt vanlig. Er det virkelig det? Vi har et stort nettverk og mange venner med barn, og ikke en eneste av de har vært borti så mange bursdagsfeiringer i barnehagen. Det som virker mest vanlig er å invitere de på samme årskull, ikke en hel avdeling. 

Vi vil bruke helgene på andre aktiviteter, treffe familie og venner med barn. Å sitte 2-3 timer i barnehagen opp til flere ganger i måneden er ikke ønskelig.

Kommer til å forhøre meg litt med andre foreldre i barnehagen, for mest sannsynlig er det flere som er lei av samme praksis. Første steg er at vår unge ikke får feire bursdagen sin i barnehagen nå i juni. 

Ts.

Har ikke vært så mange som ts beskriver her heller, men kanskje det er en veldig stor barnehage? Hos oss var det vanlige å invitere årskullet , så ble ikke SÅ mange per år.

Vi traff i og for seg venner med barn på barnebursdag også, for har jo blitt venner med flere av foreldrene, men ellers så takker man jo bare nei om man har planlagt å henge med noen andre den dagen.

Anonymkode: 6f4df...9d4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Barnet vårt er 3 år og går på en avdeling med 18 barn mellom 3-6 år. Det blir altfor mange bursdagsbesøk og jeg har lyst å sette ned foten. Nå er det slik at når en har bursdag, så lånes barnehagen en lørdag og alle barna blir invitert. 

Så langt i år har jeg tilbrakt 7 lørdager i den barnehagen, og jeg kjenner at jeg ikke orker mer. Hvordan kan jeg ta opp dette på en grei måte? 

Høres jo gøy ut🥳

Anonymkode: 52995...021

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres jo gøy ut🥳

Anonymkode: 52995...021

Hva høres gøy ut med det? Tenker vi har meget forskjellig syn på hva som er gøy her i livet.

Ts.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Millimani said:

Jeg er glad det ikke var sånt press da jeg var liten. 

Jeg husker bursdag fra barnehagene jeg gikk i så det var iallfall slik for meg på 90-tallet

Anonymkode: 2f1fc...0c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva høres gøy ut med det? Tenker vi har meget forskjellig syn på hva som er gøy her i livet.

Ts.

Ikke meg du spør, men å se barna leke snakke med foreldre og være sosiale er gøy i min bok iallfall :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ts.

Ja det er hekt vanlig  faktisk , jeg hadde stusset veldig om noen ville lagt føringer på feiringer 

Anonymkode: 65a61...e0f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Millimani said:

Selvfølgelig kan du ta det opp! Det er ikke sikkert at du er den eneste av foreldrene som synes at dette er vanskelig. Barna kan samles til slike sammenkomster sjeldnere ved at man slår sammen bursdagsfeiringer. F. eks. kan alle som har bursdag i juni slå sammen sine bursdager til én feiring, og alle som har bursdag i juli og august slå sammen til én feiring (pga ferie). Dette er ikke vanskeligere å løse enn som så. Skal man ha opp mot atten lørdager i året med feiring blir det litt vel drøyt, det må jeg absolutt si meg enig i. Dessuten er det mange som har hytter, eller familie, noen timer unna. De ønsker jo å kunne benytte seg av helgene til å bruke hytta, eller besøke familie innen få timer kjøring. Unødvendig å måtte holdes igjen hjemme pga at man er "forpliktet" til å feire bursdag i barnehagen, selv om bursdag skal være en koselig samling.

Det er vel ingen som forventer at alle slipper alt hver gang det et bursdag.

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Noen år siden min var i bgh, men det holdt at barna ble feiret i barnehagetilvenning.

hadde blitt sprø av å tilbringe hver helg i bursdag.

Anonymkode: 4ccad...788

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts.

Det er helt vanlig her. Men ingen forventer at alle kommer hver gang og ingen forventer at alle feirer om de ikke selv ønsker det.

• Liker 4
Skrevet

Her feirer ingen bursdag lenger. Sluttet etter pandemien.

Man trenger selvsagt ikke gå i alle bursdager. Etter hvert trenger du heller ikke være med selv i bursdagene, så se på det som god sosial trening for barnet.

• Hjerte 1
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ser flere skrive at slik er det å ha barn og at dette er helt vanlig. Er det virkelig det? Vi har også et stort nettverk og mange venner med barn, og ikke en eneste av de har vært borti så mange bursdagsfeiringer i barnehagen. Det som virker mest vanlig er å invitere de på samme årskull, ikke en hel avdeling. 

Ts.

Det virker som det er flere her som kanskje ikke har noe nettverk utenom? Da blir jo helgene kjedelige. Vi har også masse familie og venner, som vi prioriterer i helgene. Syns det er viktig at barna får en god relasjon til de som står oss nærmest. Venner ser de jo hver dag ellers.

En bursdag innimellom går jo greit, men 2 måneder med lørdager siden januar, er helt ekstremt. Spesielt om barna bare er 3 år. 

Endret av MissHannigan
AnonymBruker
Skrevet

Du høres litt kjip ut,du kan jo droppe noen bursdager. 

Synes det høres bedre ut å heller foreslå å slå sammen om noen har samme månde sånn det kanskje blir noen få mindre 

Anonymkode: f121c...47b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts.

Det er helt vanlig jo. Her begynner de fleste ved 3-4 års alder. Barna ELSKER det, og det er en hyggelig måte å bli kjent med andre foreldre på☺️

Anonymkode: 105d3...b14

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...