AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #21 Skrevet 30. mai 2024 Barnehagen er som fadderuka på universitetet. Sosiale kretser og klikker har ikke satt seg enda, så det beste er at alle er sammen med alle. Etter hvert finner de ut av sosiale kretsene og bursdager begrenser seg til vennegjengen. Å ikke delta på barnebursdagene er som å ikke delta på fadderuka. Det kan gå bra, men mer sannsynlig at barnet ender opp alene når klikkene er dannet. Anonymkode: 2d8b1...c2a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #22 Skrevet 30. mai 2024 Bursdag er jo gøy for de små! Det er en happening og et høydepunkt i helgen for barna. Sånn ser jeg på det. Det er venner, kake, lek og god stemning. For de minste er foreldrene tilstede også, noe som gjør det til en fin aktivitet sammen med mamma eller pappa. Jeg forstår selvfølgelig at andre kan se annerledes på det, men jeg har alltid tatt imot bursdagsinvitasjoner med stor glede. Begynner snart på bursdagsfeiringer med bsrn nummer tre nå. Anonymkode: fc0ab...114 6 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #23 Skrevet 30. mai 2024 Dårlig gjort at det er flere enn ditt barn som feirer bursdag. Send inn klage og krev fellesfest når det er andre enn titt barn som skal feires 🏳 Anonymkode: a3ced...e38 4
Eir30 Skrevet 30. mai 2024 #24 Skrevet 30. mai 2024 Du trenger jo ikke å dra, i alle fall når barnet bare er 3 år. Sånn er det her også, og ofte er det sånn at når 5-6-åringene har bursdag, er det færre av de yngste som er til stede. Treåringene og femåringene leker jo uansett ganske lite samme i hverdagen, og det er sannsynligvis de andre 5-åringene bursdagsbarnet "egentlig" ønsker å feire med. Man inviterer alle for at ingen skal holdes utenfor, men det er jo litt deilig også at ikke alle kan (jeg beregner i alle fall alltid max 80% oppmøte, blir litt stresset hvis alle melder at de kommer😅). Ville heller prioritert å gå i bursdagene til de som er på samme årstrinn som ditt eget barn (og evt gode venner utenom dette trinnet selvsagt). 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #25 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ungen er 3 år. De går i barnehage hver dag. La de få være hjemme med familien sin i helgene. Anonymkode: 0be4b...ae8 Da dropper du bursdag så kan vi andre heldigvis feire det vi vil Anonymkode: 65a61...e0f 6 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #26 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jo, det er hysterisk, når barna er 3-4 år. Anonymkode: 0be4b...ae8 Nei hysteri er noe helt annet! Anonymkode: 65a61...e0f 9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #27 Skrevet 30. mai 2024 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, det er hysterisk, når barna er 3-4 år. Anonymkode: 0be4b...ae8 Du kan ikke kalle det hysteri hver gang noen gjør noe som er annerledes enn det DU har mest lyst til. Isåfall synes jeg du er hysterisk opptatt av familietid og burde roe ned det hysteriet ditt rundt å være med familie i helgene littegrann. Anonymkode: 002da...6a3 6 2
Million Skrevet 30. mai 2024 #28 Skrevet 30. mai 2024 Hvorfor skal du ta opp hvordan andre foretrekker å feire barnebursdager? Det har jo ikke du noe med? Det er jo bare for deg å la være og gå i dem, bare bli hjemme og bruk tiden på noe annet. Gå kun i bursdagen til barna ditt barn leker mest med og er "bestis" med i barnehagen eller hjemme. Hadde ikke orket å dra i hver bidige bursdag i barnehagen jeg heller. Og du sier det er 18 barn på avdelingen? Det blir en evig karusell med bursdager og styr og mas. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #29 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan ikke kalle det hysteri hver gang noen gjør noe som er annerledes enn det DU har mest lyst til. Isåfall synes jeg du er hysterisk opptatt av familietid og burde roe ned det hysteriet ditt rundt å være med familie i helgene littegrann. Anonymkode: 002da...6a3 Absolutt enig. Jeg skal ikke være så hysterisk opptatt av de to dagene i uka vi har til familietid. Det er jo viktig at 3 åringen får vært innom barnehagen på lørdager også. Anonymkode: 0be4b...ae8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #30 Skrevet 30. mai 2024 Du kan foreslå at man har felles feiring for de som har bursdag ca likt. Men ellers har du lite å komme med, annet enn å lage dårlig stemning Anonymkode: 2f1fc...0c9 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #31 Skrevet 30. mai 2024 Er det ingen inndeling blant de 3 barna? De eldste barna heter typisk noe, dyretype el lignende. I barnehagen her følger de fleste å kunn ta med de i samme gruppe, mens noen inviterer hele avd. Førstnevnte er normalt. Anonymkode: 97b63...287 3
Margit777 Skrevet 30. mai 2024 #32 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnet vårt er 3 år og går på en avdeling med 18 barn mellom 3-6 år. Det blir altfor mange bursdagsbesøk og jeg har lyst å sette ned foten. Nå er det slik at når en har bursdag, så lånes barnehagen en lørdag og alle barna blir invitert. Så langt i år har jeg tilbrakt 7 lørdager i den barnehagen, og jeg kjenner at jeg ikke orker mer. Hvordan kan jeg ta opp dette på en grei måte? Anonymkode: f225f...a16 Synes du ikke det er artig når barnet ditt koser seg i bursdager da? Det synes jeg når mine var små 😊 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #33 Skrevet 30. mai 2024 Hvorfor i alle dager skal du ta det opp? Det er jo bare å si at det dessverre ikke passer å komme når barnet inviteres. Du kan jo eventuelt prioriterer barnets nærmeste venner. Eller mener du at det skal bli slutt på at barnehagebarn skal feire bursdagene sine, fordi du er lei av det? Anonymkode: d379a...31f 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #34 Skrevet 30. mai 2024 Feiret ikke bursdag før vår var 4, og dro heller ikke i bursdager før 4 år. De er sammen med vennene sine i barnehagen 5-7 t pr dag. Det holder, til de er eldre. Og når de begynner på skolen kan man foreslå å ha årtids-bursdag. Vår, Sommer, Høst og Vinter. 4 feiringer pr år. Det får faen meg holde. Anonymkode: 81c88...6d8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #35 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har man kanskje dratt hysteri-begrepet litt langt når man omtaler foreldre som HYSTERISKE fordi de ordner bursdagsfeiring for barnet sitt? Høres jo ikke ut som ville bursdagsopplegg heller siden det bare er i barnehagens lokaler.. Alle har heller ikke så mye familie. Vi har feks ingen andre barn i vår familie så det blir veldig kjedelig for mitt barn hvis hun aldri skal få feire bursdag med andre barn som gjester før skolealder. Anonymkode: 002da...6a3 Vi har ingen familie som ikke måttet ta fly, og å skulle ha familien til å betale tusenvis av kroner for å komme i en barnebursdag i 2 timer høres mye mer hysterisk ut enn å lavterskel henge med venner et par timer i barnehagen. Generelt synes jeg familiebursdager høres helt grusomt ut for de voksne? og kjedelig for barna, med mindre man er en sånn kanin-familie med ørten barn på samme alder. Millimani skrev (41 minutter siden): Selvfølgelig kan du ta det opp! Det er ikke sikkert at du er den eneste av foreldrene som synes at dette er vanskelig. Barna kan samles til slike sammenkomster sjeldnere ved at man slår sammen bursdagsfeiringer. F. eks. kan alle som har bursdag i juni slå sammen sine bursdager til én feiring, og alle som har bursdag i juli og august slå sammen til én feiring (pga ferie). Dette er ikke vanskeligere å løse enn som så. Skal man ha opp mot atten lørdager i året med feiring blir det litt vel drøyt, det må jeg absolutt si meg enig i. Dessuten er det mange som har hytter, eller familie, noen timer unna. De ønsker jo å kunne benytte seg av helgene til å bruke hytta, eller besøke familie innen få timer kjøring. Unødvendig å måtte holdes igjen hjemme pga at man er "forpliktet" til å feire bursdag i barnehagen, selv om bursdag skal være en koselig samling. Men ingen tvinger deg til å droppe hyttetur eller familiebesøk for å dra i bursdag. Det er urimelig at Amalie som hverken har familie eller hytte ikke skal få lov å feire bursdagen sin fordi det ikke passer deg. Bare si nei takk, det passer ikke. AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ungen er 3 år. De går i barnehage hver dag. La de få være hjemme med familien sin i helgene. Anonymkode: 0be4b...ae8 Min unge hadde STOR glede av å være sammen med venner da hun var 3, og i tillegg var det stas at foreldrene ble kjent med hverandre. At man bruker 2 timer i løpet av helgen på en bursdag fører ikke til at ungen ikke får tid med familien sin i helgene. Anonymkode: 6f4df...9d4 7
Millimani Skrevet 30. mai 2024 #36 Skrevet 30. mai 2024 Jeg er glad det ikke var sånt press da jeg var liten. 1
Emmajunga Skrevet 30. mai 2024 #37 Skrevet 30. mai 2024 Synes det er alt for tidlig med barnebursdag for 3åringer. Masse jobb for foreldrene, og ungene skjønner knapt forskjellen på bursdag og vanlig lek. Dette er noe enkelte foreldre har oppkonstruert et eget behov for. Gjerne mest mulig Instagramvennlig (hvis man setter det litt på spissen). 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #38 Skrevet 30. mai 2024 Vi har store familiebursdager på mannens side av familien. De fleste kommer (søskenbarn, tanter, onkler og besteforeldre). Vi legger det til søndag ettermiddag, sånn at de som er på hytta rekker hjem. Ofte serveres middag og kake/dessert, folk ville jo måttet lage middag uansett. Dette er jo ikke min familie, men mannens, men jeg liker det kjempegodt. Vårt barn er 2 år, og jeg håper vi kan slippe unna barnebursdager til han er 5. Anonymkode: 74ed7...3ee 1
Nonish91 Skrevet 30. mai 2024 #39 Skrevet 30. mai 2024 Er det vanlig at de feirer bursdager når barna e 3 år? Trodde va mer når de begynte på skolen ? Jobbet i barnehage har aldri vært borti det 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #40 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja? Som de er hver dag, i flere timer, mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag. Greit å ha to dager med familietid vel? De fleste barn liker kvalitetstid med familien sin også. Selskap i barnehagen, 7 lørdager siden januar? Det er drøyt. Det er to måneder med lørdager. Høres helt vanvittig ut. Anonymkode: 0be4b...ae8 De er sammen hver dag i flere timer under konstruerte stunder og organisert lek. Det er absolutt ikke det samme som å henge med venner i helger. Anonymkode: b28ba...90c 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå