AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #1 Skrevet 30. mai 2024 Barnet vårt er 3 år og går på en avdeling med 18 barn mellom 3-6 år. Det blir altfor mange bursdagsbesøk og jeg har lyst å sette ned foten. Nå er det slik at når en har bursdag, så lånes barnehagen en lørdag og alle barna blir invitert. Så langt i år har jeg tilbrakt 7 lørdager i den barnehagen, og jeg kjenner at jeg ikke orker mer. Hvordan kan jeg ta opp dette på en grei måte? Anonymkode: f225f...a16 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #2 Skrevet 30. mai 2024 Hvis alle andre liker det så er det ikke så mye å gjøre. Du kan selvfølgelig la være å gå. Anonymkode: 31425...1b8 22 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #3 Skrevet 30. mai 2024 Du trenger vel ikke ta det opp? Bursdager er en del av barnehagetilværelsen, på godt og vondt. Dra i bursdag hvis det passer og takk nei når det ikke gjør det. Anonymkode: 0f1dd...c2e 35 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #4 Skrevet 30. mai 2024 Foreslå å slå sammen? Det gjøt vi her. Alle som er født samme mnd feirer felles barnebursdag. Ellers - velkommen til livet med barn. Det handler ikke om deg lengre 😉 Anonymkode: 0d509...1d1 28 15
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #5 Skrevet 30. mai 2024 Du kan ikke bestemme at andre barn ikke skal få lov å feire bursdagen sin nei. Du kan forsøke på foreldremøte å foreslå at det inviteres bare jentene eller bare guttene, eller lufte om noen har lyst til å kanskje feire felles bursdag om de har bursdag nære hverandre. Men det er opp til de barnas foreldre om de ønsker det. Ellers så er det lov å si nei til noen av invitasjonene og ikke komme. Du kan også sende barnet med far eller få andre familiemedlemmer til å følge i bursdag om de orker Anonymkode: 002da...6a3 19 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #6 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Barnet vårt er 3 år og går på en avdeling med 18 barn mellom 3-6 år. Det blir altfor mange bursdagsbesøk og jeg har lyst å sette ned foten. Nå er det slik at når en har bursdag, så lånes barnehagen en lørdag og alle barna blir invitert. Så langt i år har jeg tilbrakt 7 lørdager i den barnehagen, og jeg kjenner at jeg ikke orker mer. Hvordan kan jeg ta opp dette på en grei måte? Anonymkode: f225f...a16 Sånn er det å ha barn faktisk. Du får nekte barnet ditt å dra, hvis du syntes det er så slitsomt. Men å slå sammen bursdager så det ikke er så ofte er et mulig forslag. I klassen til mitt barn er de 25 av samme kjønn. Men vi har i 6 år nå bare hatt 6-7 bursdagsfesten. Og det er nesten fult oppmøte hver gang.. Anonymkode: 92d07...d72 12 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #7 Skrevet 30. mai 2024 Hæ du vil sette ned foten for at barn feirer bursdsg? 🙃 Anonymkode: 65a61...e0f 23 2 3
Arkana Skrevet 30. mai 2024 #8 Skrevet 30. mai 2024 Jeg synes ikke du skal ta det opp i det hele tatt. Du kan da ikke bestemme om andre skal feire bursdagen sin eller ikke. Det du kan gjøre er å velge å ikke delta. Å bli invitert i mange bursdager er sånn det er å ha barn. Det er akkurat det samme på skolen og det er strengt tatt et luksusproblem. Det motsatte hadde vært veldig mye verre. 10 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #9 Skrevet 30. mai 2024 Det er helt lov å ha andre planer på en lørdags formiddag. Det er lov å takke nei. Å feire burdag i barnehagen på en lørdag, med de samme barna de leker med hver dag, hørtes poengløst ut 😅 Har ikke ungene rett på litt fri fra barnehagen? Familietid er viktigere. Ungene ser jo mer enn nok til hverandre. Personlig syns jeg det er helt greit å feire burdag med familien fram til de begynner på skolen. Enkelte foreldre er jo helt hysteriske når det gjelder bursdagsfeiringer 😅 Anonymkode: 0be4b...ae8 10 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #10 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er helt lov å ha andre planer på en lørdags formiddag. Det er lov å takke nei. Å feire burdag i barnehagen på en lørdag, med de samme barna de leker med hver dag, hørtes poengløst ut 😅 Har ikke ungene rett på litt fri fra barnehagen? Familietid er viktigere. Ungene ser jo mer enn nok til hverandre. Personlig syns jeg det er helt greit å feire burdag med familien fram til de begynner på skolen. Enkelte foreldre er jo helt hysteriske når det gjelder bursdagsfeiringer 😅 Anonymkode: 0be4b...ae8 Hysterisk? Du vet noen barn liker å være med vennene sine. Anonymkode: 65a61...e0f 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #11 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hysterisk? Du vet noen barn liker å være med vennene sine. Anonymkode: 65a61...e0f Ja? Som de er hver dag, i flere timer, mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag. Greit å ha to dager med familietid vel? De fleste barn liker kvalitetstid med familien sin også. Selskap i barnehagen, 7 lørdager siden januar? Det er drøyt. Det er to måneder med lørdager. Høres helt vanvittig ut. Anonymkode: 0be4b...ae8 13
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #12 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja? Som de er hver dag, i flere timer, mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag. Greit å ha to dager med familietid vel? De fleste barn liker kvalitetstid med familien sin også. Selskap i barnehagen, 7 lørdager siden januar? Det er drøyt. Det er to måneder med lørdager. Høres helt vanvittig ut. Anonymkode: 0be4b...ae8 Nei det er ikke drøyt , de har vel bursdag tidlig på året da. Det er 1,5 -2 t av en helg liksom Anonymkode: 65a61...e0f 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #13 Skrevet 30. mai 2024 Jeg synes det høres skikkelig koselig ut jeg! Barnehagen vår er liten og med flere foreldrepar som er Jehovas Vitner, så vi har rundt 6 bursdagsfeiringer i året, ofte med bare 5-6 barn tilstede i hver, det synes jeg er lite... Og så varer jo ikke en barnebursdag normalt mer enn 2-3 timer. Anonymkode: 08dc1...698 7 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #14 Skrevet 30. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er helt lov å ha andre planer på en lørdags formiddag. Det er lov å takke nei. Å feire burdag i barnehagen på en lørdag, med de samme barna de leker med hver dag, hørtes poengløst ut 😅 Har ikke ungene rett på litt fri fra barnehagen? Familietid er viktigere. Ungene ser jo mer enn nok til hverandre. Personlig syns jeg det er helt greit å feire burdag med familien fram til de begynner på skolen. Enkelte foreldre er jo helt hysteriske når det gjelder bursdagsfeiringer 😅 Anonymkode: 0be4b...ae8 Har man kanskje dratt hysteri-begrepet litt langt når man omtaler foreldre som HYSTERISKE fordi de ordner bursdagsfeiring for barnet sitt? Høres jo ikke ut som ville bursdagsopplegg heller siden det bare er i barnehagens lokaler.. Alle har heller ikke så mye familie. Vi har feks ingen andre barn i vår familie så det blir veldig kjedelig for mitt barn hvis hun aldri skal få feire bursdag med andre barn som gjester før skolealder. Anonymkode: 002da...6a3 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #15 Skrevet 30. mai 2024 Det kan bli litt mye av det gode ja. Har skolebarn og i perioder er det bursdag hver helg. Bra at lista legges ganske lavt sånn at man ikke må booke lekeland men det blir om igjen og om igjen på skolen, så jeg forstår deg. Jeg slipper å være med da, foreldrene må jo være med når det er såpass små barn. Med 18 feiringer i året ville jeg ha forelslått at man slår sammen. Det er sikkert noen som vil ha helga fri til å dra på hytta f.eks, som vil være enig i at det kan være greit å slå sammen. Anonymkode: 35c59...45b 4 1
Millimani Skrevet 30. mai 2024 #16 Skrevet 30. mai 2024 Selvfølgelig kan du ta det opp! Det er ikke sikkert at du er den eneste av foreldrene som synes at dette er vanskelig. Barna kan samles til slike sammenkomster sjeldnere ved at man slår sammen bursdagsfeiringer. F. eks. kan alle som har bursdag i juni slå sammen sine bursdager til én feiring, og alle som har bursdag i juli og august slå sammen til én feiring (pga ferie). Dette er ikke vanskeligere å løse enn som så. Skal man ha opp mot atten lørdager i året med feiring blir det litt vel drøyt, det må jeg absolutt si meg enig i. Dessuten er det mange som har hytter, eller familie, noen timer unna. De ønsker jo å kunne benytte seg av helgene til å bruke hytta, eller besøke familie innen få timer kjøring. Unødvendig å måtte holdes igjen hjemme pga at man er "forpliktet" til å feire bursdag i barnehagen, selv om bursdag skal være en koselig samling. 2 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #17 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei det er ikke drøyt , de har vel bursdag tidlig på året da. Det er 1,5 -2 t av en helg liksom Anonymkode: 65a61...e0f Ungen er 3 år. De går i barnehage hver dag. La de få være hjemme med familien sin i helgene. Anonymkode: 0be4b...ae8 6 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #18 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har man kanskje dratt hysteri-begrepet litt langt når man omtaler foreldre som HYSTERISKE fordi de ordner bursdagsfeiring for barnet sitt? Høres jo ikke ut som ville bursdagsopplegg heller siden det bare er i barnehagens lokaler.. Alle har heller ikke så mye familie. Vi har feks ingen andre barn i vår familie så det blir veldig kjedelig for mitt barn hvis hun aldri skal få feire bursdag med andre barn som gjester før skolealder. Anonymkode: 002da...6a3 Jo, det er hysterisk, når barna er 3-4 år. Anonymkode: 0be4b...ae8 3 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #19 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnet vårt er 3 år og går på en avdeling med 18 barn mellom 3-6 år. Det blir altfor mange bursdagsbesøk og jeg har lyst å sette ned foten. Nå er det slik at når en har bursdag, så lånes barnehagen en lørdag og alle barna blir invitert. Så langt i år har jeg tilbrakt 7 lørdager i den barnehagen, og jeg kjenner at jeg ikke orker mer. Hvordan kan jeg ta opp dette på en grei måte? Anonymkode: f225f...a16 Hvem skal du sette ned foten ovenfor? Anonymkode: 8a4b8...c99 3 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #20 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnet vårt er 3 år og går på en avdeling med 18 barn mellom 3-6 år. Det blir altfor mange bursdagsbesøk og jeg har lyst å sette ned foten. Nå er det slik at når en har bursdag, så lånes barnehagen en lørdag og alle barna blir invitert. Så langt i år har jeg tilbrakt 7 lørdager i den barnehagen, og jeg kjenner at jeg ikke orker mer. Hvordan kan jeg ta opp dette på en grei måte? Anonymkode: f225f...a16 Altså.. Du kan ikke sette ned foten på noe som helst. Om andre foreldre ønsker å la barna feire bursdag er opp til dem, om du velger å la barnet ditt gå i alle bursdagene er ditt valg. Personlig syns jeg det er tull at barn i barnehagen - iallfall før siste året i bhg - feirer barnebursdag, men det er min personlige mening. Det styrer ikke hva andre foreldre ønsker å gjøre. Og jeg har ingen rett til å påpakke dem min mening. Men det er mitt valg om jeg velger å droppe å feire mitt barns bursdag ned bhg eller hvor mange besøk mitt barn stiller i. Så den enkle løsningen - aksepter at andre foreldre gjør som de ønsker, gjør som du selv ønsker. Og ikke gå i alle besøkene da. Det er ikke pålagt å møte opp. Anonymkode: 90f4a...4d4 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå