Gå til innhold

Sår under nesa til forkjøla 9-åring (bilde)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en datter på 9 år som har blitt ekstremt forkjøla. Hun hoster mye og er veldig snørrete. Hun snyter seg på papir hele tiden, omtrent hvert 3. minutt. Hun forteller meg at det renner hele tiden og at hun er like snørrete igjen rett etter å ha snytet seg. Jeg hører også når hun snyter seg at hun er ekstremt snørrete for det er en veldig surklete og vannete blåselyd som kan vare i opptil 5 sekunder. I går kveld la jeg merke til et slags sår under nesa hennes, over det ene nesehullet. Det er rødt-ish og kan minne litt om et lite utslett. Hva kan dette såret komme av? Har det noe med forkjølelsen å gjøre? Eller kan det være sår pga. at hun har snytet seg så mye? Kan det være selve papiret som er årsaken? Hun snyter seg både på dopapir og First Price papirlommetørkler. Jeg tok et bilde av det såret under nesa hennes for å vise dere hvordan det ser ut.

20240529_193433 Cropped.jpg

Anonymkode: 3392b...9c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Såret er sikkert pga all snyting. Ville kjøpt henne snytepapir med aloe Vera, og smurt under nesen med en sårsalve og fet krem.

Anonymkode: c2581...a7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må holde nesen fuktig ved forkjølelse så man slipper sår. 

Men smør med sårsalve. 

Anonymkode: 89af3...b1f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mykere snytepapir - hun har rett og slett fått gnagsår/skrubbsår av snytepapiret.

Anonymkode: 30c56...6a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer av papiret. Kjøp mykere papir. Jeg syns faktisk de engangsklutene er bedre enn snytepapir, mye mykere. 
så må du kjøpe saltvansspray. Spray oppi, la det sitte litt, snyte så man får ut snørr og hvis man er tett i tillegg nesespray. Slimhinnene blir såre og irriterte av at man snyter seg hele tiden. 

Anonymkode: 515ed...62e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

herregud dagens foreldre.......

Anonymkode: 214a9...ab2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Derfor elsker jeg bunken vi har med tynne, godt slitte og myke tøylommetørklær. Det aller beste når snørr renner.

Anonymkode: 4ba12...5ff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro det er som de fleste skiver så kommer det av snørr og snylting , og kan behandles slik du behandler en sår rompe på babyer.. men om det ikke gror ville jeg dradd til legen og fått tatt en MRSA- prøve.

Anonymkode: bc7e6...5c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...