AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #1 Del Skrevet 30. mai 2024 Hvor lang tid burde man regne med at det tar å sette opp et flatpakket kjøkken? Kjøkkenet er fra Epoq (Elkjøp) og er ca 2,5 meter på begge sider (altså 5 meter til sammen) og jeg skal ha skuffer hele veien nede og skap hele veien oppe. Vi blir 2 personer: Jeg og min far og ingen av oss har satt opp kjøkken før. Men min far er ganske handy og praktisk og har som hobby og snekre. Mens jeg er ganske så dårlig på slikt og da vi f.eks skulle skru sammen en tv benk skjønte jeg nesten ingenting av bruksanvisningen så min far gjorde mesteparten av jobben mens jeg lette frem skruer og delene. Vi har begge 100% 8 til 16 jobb i tillegg så det må gjøres på kveldstid og helg. Noen som har erfaring med det fra før og kan si ca hvor lang tid dere brukte? Gjerne også nevn ca hvor stort kjøkkenet var... Anonymkode: 19225...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #2 Del Skrevet 30. mai 2024 Vi hadde kjøkkenmontør. 10 meter kjøkken, 1 person brukte to fulle arbeidsdager, inkludert å sette inn integrerte hvitevarer, sage hull i benkeplata til vask osv. Dere må nok beregne en uke. Anonymkode: a250d...d98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #3 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor lang tid burde man regne med at det tar å sette opp et flatpakket kjøkken? Kjøkkenet er fra Epoq (Elkjøp) og er ca 2,5 meter på begge sider (altså 5 meter til sammen) og jeg skal ha skuffer hele veien nede og skap hele veien oppe. Vi blir 2 personer: Jeg og min far og ingen av oss har satt opp kjøkken før. Men min far er ganske handy og praktisk og har som hobby og snekre. Mens jeg er ganske så dårlig på slikt og da vi f.eks skulle skru sammen en tv benk skjønte jeg nesten ingenting av bruksanvisningen så min far gjorde mesteparten av jobben mens jeg lette frem skruer og delene. Vi har begge 100% 8 til 16 jobb i tillegg så det må gjøres på kveldstid og helg. Noen som har erfaring med det fra før og kan si ca hvor lang tid dere brukte? Gjerne også nevn ca hvor stort kjøkkenet var... Anonymkode: 19225...777 Vi kjøpte et ferdigmontert kvalitetskjøkken som kom i moduler. 2 snekkere monterte det opp ila 2 dager. 6x4 meter. Ikke for å ta fra deg motet men tror dette er en jibb jeg ville overlatt til fagfolk med mindre dere tar fri fra jobb minimum en uke. Det skal ikke bare skrus sammen og opp, det skal også justeres slik at det både er noenlunde i vater og faktisk også ser bent ut med det blotte øye. Vi vurderte også Epoq men for det første var det grønt(!) og kostnaden i tid og penger var ganske høy sammenlignet med å få et ferdig montert kjøkken. Tenk deg godt om. Anonymkode: ea9e8...396 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 30. mai 2024 #4 Del Skrevet 30. mai 2024 Høres ut som et relativt lite kjøkken - jeg tipper 1,5 uke - alle kveldene i en uke pluss hele helga før og etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 30. mai 2024 #5 Del Skrevet 30. mai 2024 Har aldri skrudd Epoq, men mange ganger IKEA. Hvis dere er strukturerte og ikke gjør feil , to dager. Forutsetter da at dette bare skal monteres ikke spesialtilpasses i rommet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #6 Del Skrevet 30. mai 2024 Kan du stemme live siden ingen av dere har gjort det før? 😇 Anonymkode: 3db03...a4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 30. mai 2024 #7 Del Skrevet 30. mai 2024 Vårt kjøkken er ca 9 meter langt totalt. Bestilte ferdigmonterte skuffer. Brukte montør som nesten bare jobber med kjøkken fra denne leverandøren, dvs kunne det godt. Monterte alt inkl hvitevarer på ca 4,5 arbeidsdag. En av dagene hadde han hjelp av en annen til de høye/tunge delene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #8 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi kjøpte et ferdigmontert kvalitetskjøkken som kom i moduler. 2 snekkere monterte det opp ila 2 dager. 6x4 meter. Ikke for å ta fra deg motet men tror dette er en jibb jeg ville overlatt til fagfolk med mindre dere tar fri fra jobb minimum en uke. Det skal ikke bare skrus sammen og opp, det skal også justeres slik at det både er noenlunde i vater og faktisk også ser bent ut med det blotte øye. Vi vurderte også Epoq men for det første var det grønt(!) og kostnaden i tid og penger var ganske høy sammenlignet med å få et ferdig montert kjøkken. Tenk deg godt om. Anonymkode: ea9e8...396 Hvor kjøpte dere fra? 😃 Anonymkode: b98a0...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #9 Del Skrevet 30. mai 2024 IKEA kjøkken. Tre høyskap, med totalt 12 skuffer. Tre underskap hvorav ett dobbelt med en skuffe, ett enkelt med to skuffer og ett enkelt med tre skuffer. Tre stk, alle relativt handy brukte 2 dager for å sette opp stammene, skru på skapdører og feste/kappe benkeplate og sideplater. To dager fra ca 09 til kl 21. Innvendig skuffer og hyller tok ca 12 timer for en relativt handy. Anonymkode: 0b444...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #10 Del Skrevet 8. juni 2024 Jeg monterte IKEA kjøkken,1 høyskap, 7 skuffe/skap moduler, samt 4 vegghengte skap, tilpassing av benkeplate og utskjæring til koketopp, og effektiv "arbeidstid" ble 3 dager. (24-30 timer) . Er relativt handy, og har montert noen kjøkken før. Anonymkode: a746d...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå