Gå til innhold

Har leger sluttet å håndhilse etter pandemien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg har opplevd at en lege på sykehus ikke vil ta hånden min når jeg skal håndhilse første gang jeg møter han. Merket at jeg syntes det var uhøflig men kan samtidig forstå at de ikke vil håndhilse. Han sa de hadde sluttet å håndhilse. Har alle leger sluttet å håndhilse? Møtte to leger før det som håndhilste, men mulig det har kommet nye regler i år eller de kan velge selv? Jeg liker heller ikke å håndhilse. Rakk ut hånden for å være høflig. 

Anonymkode: d541d...fa4

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper det, for jeg håndholdte ikke på legen min forrige time. Det er jo kjempe flaut om det var meningen jeg skulle.

Syns det er bra vi har sluttet, det er en ekstrem stor sykdomsspreder generelt og folk er så mye syke nå. 

Anonymkode: 1aa5e...52f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplever at legene fortsatt håndhilser på fastlegekontoret. Leger på sykehus merker jeg at som regel ikke håndhilser : ) 

Anonymkode: b080a...0a7

AnonymBruker
Skrevet

De to siste jeg har møtt håndhilste 

Anonymkode: b7d14...4ab

AnonymBruker
Skrevet

Noen håndhilser, andre gjør ikke det. Men at leger praktiserer ulikt på dette, er ikke noe nytt.

Anonymkode: db948...6b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er suvlint! Leger og andre individer som liker å spre sykdom får holde seg i sin egen sirkel.

Anonymkode: 29f8b...264

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hm, jeg opplever at fastleger/legevikarer ikke håndhilser, men alle legene jeg har møtt på sykehus har håndhilst. Men opplever at fastlegene håndhilste ikke før heller.

Anonymkode: 0610e...ff7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hm, jeg opplever at fastleger/legevikarer ikke håndhilser, men alle legene jeg har møtt på sykehus har håndhilst. Men opplever at fastlegene håndhilste ikke før heller.

Anonymkode: 0610e...ff7

Varierer. Eldre leger håndhilser. Psykiatere gjør det ikke

Anonymkode: f81e0...f35

AnonymBruker
Skrevet

Vi håndhilser på sykehuset mitt, både leger, sykepleiere og andre. 

Anonymkode: a5a21...519

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Første gang jeg har opplevd at en lege på sykehus ikke vil ta hånden min når jeg skal håndhilse første gang jeg møter han. Merket at jeg syntes det var uhøflig men kan samtidig forstå at de ikke vil håndhilse. Han sa de hadde sluttet å håndhilse. Har alle leger sluttet å håndhilse? Møtte to leger før det som håndhilste, men mulig det har kommet nye regler i år eller de kan velge selv? Jeg liker heller ikke å håndhilse. Rakk ut hånden for å være høflig. 

Anonymkode: d541d...fa4

Er så glad håndhilsing er ut. Syntes det var så kleint. 

Anonymkode: b842e...71f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...