MNK2017 Skrevet 29. mai 2024 #1 Del Skrevet 29. mai 2024 (endret) Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne med det jeg vil si. Det er så mye negativitet i samfunnet. Og vi gjør så lite for å bedre situasjonen. Når det er så mange problemer i samfunnet, da bidrar vi alle sammen til det. Og da må vi alle gjøre noe for å endre dette. Ingenting i livet er sikkert. Tidligere, hvis du studerte, hadde du en god sjanse til å få jobb. Og hadde du en jobb, hadde du trygghet. Da kan du kjøpe eller leie et hus. Da hadde du nok penger til mat og avslapning og fritid. Slik er det ikke lenger. Det spiller ingen rolle hva slags arbeid du har. Hvor mye du tjener. Enten du leier eller kjøper hus. Ingenting er sikkert lenger i verden. Du kan miste alt i morgen. I dagens samfunn må nesten alle gjøre nesten alt alene. Vi har veldig lite (konstruktiv) hjelp eller støtte fra hverandre. Vi trenger å skape et trygt og sosialt nett(verk) i samfunnet. Det gjelder også mange sosiale situasjoner. Det er veldig få mennesker som investerer i gode sosiale kontakter. Som selv er villige til å gjøre det de må gjøre, lære ting, erkjenne feil, ta ansvar, ta initiativ, bruker god kommunikasjon og så videre for at kontaktene skal gå bra. Mange mennesker har problemer. Det finnes mennesker med alvorlige problemer. Det finnes også mange mennesker med luksusproblemer. Men uansett hva problemene er, klager og klager de, men er ofte ikke aktive i å løse problemene. De løper vekk fra det. De stikker hodet i sanden. Og reagerer negativt på andre. Det er krig i ulike deler av verden. Det er mye vold i forskjellige byer i forskjellige land. Folk skriker etter oppmerksomhet og lytter knapt til hverandre. Sosiale medier misbruker alle medlemmer. Avisene skriker etter oppmerksomhet og clickbaits. Selskaper misbruker kunder og kundedata, manipulerer i stedet for å markedsføre, spammer kunder med nyhetsbrev, tekstmeldinger, telefonsamtaler og tjener godt på svindel og løgner. Kundene betaler fakturaer for sent eller ikke i det hele tatt. De vil ha så mye som mulig, mer enn det som er realistisk, respektabelt og akseptabelt, for så lite penger som mulig. Helst gratis. Men hvis du tilbyr noe gratis eller billig, så er det heller ikke bra. For da tror de at du tilbyr dårlig kvalitet. Og så er det mer. Vi må slutte å belønne all negativitet, misbruk, svindel og så videre. Vi må begynne å belønne mennesker og selskaper som er ærlige, gjør en god jobb og er bra for samfunnet. "Darkness cannot drive out darkness; only light can do that. Hate cannot drive out hate; only love can do that." Martin Luther King Jr. Vi kan ikke løse alt. Og noen ting kan ikke forhindres. Men mange problemer kan vi enkelt gjøre noe med. Vi må begynne å gjøre ting bedre. Alle sammen. Jeg, men også deg. Vi må snakke bedre med hverandre. Vi må jobbe med oss selv. Vi må lære hverandre hvordan vi kan gjøre ting bedre. Vi må investere i et bedre samfunn ved å aktivt endre atferd og gjøre ting annerledes og bedre. Vi må hjelpe hverandre. Ikke med penger, eller med å sende noen til lege eller psykolog. Men ved å være et bedre medmenneske og hjelpe hverandre konstruktivt. Jobb aktivt med å løse dine problemer. Ved å ikke bare snakke om det, men også aktivt gjøre noe. Jeg har mitt eget firma. Jeg selger tjenester. Jeg jobber på en ærlig måte, derfor får jeg få kunder og mye negativitet fra folk. Det er vanskelig. I tillegg plukker jeg frivillig (hele året) søppel fra gaten. Jeg hjelper små bedrifter på mange måter. Jeg organiserer aktiviteter for å forbedre samfunnet. Men jeg kan ikke gjøre alt alene. Jeg vil gjerne invitere dere alle til å hjelpe og til å bli mer aktive. Til å ta en god og ærlig titt på deg selv og se hva du kan gjøre annerledes eller bedre, for å forbedre samfunnet. Det er fint når du også kan hjelpe og motivere andre mennesker til å gjøre sitt beste og lære dem hvordan de kan gjøre ting annerledes og bedre. Du trenger ikke å gjøre det alene. Du kan be om hjelp fra dem rundt deg eller fra selskaper eller organisasjoner som tilbyr hjelp til dette. Du trenger ikke å tenke eller føle deg negativ om de tingene du kanskje ikke har gjort bra (ennå). Men gjør det du kan for å forbedre deg selv. Alle gjør ting feil, og alle trenger å jobbe med seg selv. Sammen skaper vi et bedre samfunn. Vi må lære hvordan vi kan gjøre det, og sette det vi har lært ut i praksis. Hva tenker du at du kan gjøre bedre eller annerledes for å forbedre samfunnet? Hva vil du forbedre i samfunnet, og hvordan vil du gjøre det? Hvordan ville det vært om vi alle prøvde å gjøre ting litt bedre og prøvde å samarbeide? Hvis jeg nå virkelig spør for mye, vær i hvert fall ikke negativ, men støtt folk som gjør gode ting. Et kompliment eller støtte er gratis, veldig enkelt, og kan være så verdifullt. Tusen takk. Endret 1. juni 2024 av MNK2017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå