Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppretter en tråd om nettbutikker en bør unngå. 

Del gjerne dine erfaringer og forklar godt hvorfor nettbutikken bør unngås. 

Omhandler det frakt, kundeservice, kvalitet på varen osv. 

Forhåpentligvis sprer ordet seg og nettbutikker blir nødt til å bedre sine rutiner og ivareta kundene sine. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

RITOHOBBY 

KLARNA

Her er link til en nettbutikk som truer kjøper når kjøper ikke engang har mottatt pakke. Dette er kjøp gjort med klarna og således klarnas ansvar å ordne opp i. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

FREDRIK OG LOUISA

Pakken ble utlevert til feil person. Fikk heldigvis pakken da damen var på ferie og kontaktet meg så fort hun var hjemme. Hun hadde gitt hennes hentekode men fikk min pakke. Der var kundeservice hos F&L helt bedriten og mente de ikke hadde noe ansvar når pakken er skrevet under (som ikke engang var min underskrift). Denne pakken kostet ca 4000 kr og jeg var veldig Takknemmelig for at det at det finnes noen ærlige sjeler der ute. Hvis hun ikke hadde vært en ærlig sjel ville jeg tapt 4000kr. 

Anonymkode: a3b87...07b

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Killstar... 

Når jeg skulle velge levering kunne jeg ikke velge tid og dato, fikk bare velge om den skulle settes igjen ved ytterdør, garasje, osv. Selskapet som skulle levere pakken min var FedEx, de hadde lest adressen min feil og levert pakken min hjemme til noen andre. 

Forsøkte kontakte både Killstar og FedEx når jeg ikke fant pakken og de påsto at den var levert til meg. Var mange e-poster frem og tilbake før de endelig sendte meg "bildebevis" av at de hadde levert pakken. Bildet var jo såklart av pakken min som sto utenfor noen andre sitt hus. Når jeg svarte de umiddelbart og skrev at de hadde gjort en feil og levert til feil hus fordi det huset på bildet ikke var mitt ble det helt stille fra både fedex og killstar etterpå. Hørte ikke fra noe mer i det hele tatt noen gang.

Heldigvis så var det en gammel dame som fikk pakken min på døra si, og som leverte den på posten på den lokale coop extra'n så jeg fikk melding om at jeg kunne hente den der.

Anonymkode: c6940...57b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Familiebutikken.no 👎

Dårlig kundeservice

lilleprinsen.no

du legger inn en bestilling og etter 8 dager ringer du og bil avbestille, 5 min etter samtale så får du melding i post-appen at en pakke er på vei til deg😒👎

risarosa.no

sendte vognpose til min navnsøster, mente det ikke var hennes feil, ringte og skjelte meg ut personlig for jeg la ut dårlig anmeldelse på Facebook, og etter da fikk jeg igjen pengene minus posten, men jeg orka ikke kjerringa mer 🤮👎 

Blivakker.no

Hårprodukt der det kom ut et langt svart hår

hårprodukt som var skilt grønn guffe, farge som zalo, men lukta som det skulle

humbug og drit

Anonymkode: 000fb...b4c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denlilllebarnebutikken.no

Varer som står på lager, er ikke på lager. Lang ventetid. Varene blir ikke sendt når de skal, og blir levert uten originalemballasje. Svært tidkrevende å få de til å rette opp feilen, og de er sure på kunden selv om de selv har gjort feilen.

Anonymkode: 1f499...f69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

👎lilleprinsen.no

👆🏼 Tror mange har negative opplevelser med denne siden. Er bare å se på trustpilot

Anonymkode: 2c222...20c

AnonymBruker
Skrevet

Bra tråd 🙂.

Kari & Tove ( viste seg å være Kinafirma, ikke gode stoffer)

Kle deg fint (Kina det også. Ekle stoffer)

Bangerhead er jeg usikker på. Bestilte sminke der for en uke siden. Fortsatt ikke sendt. Bare registrert på postterminal Lørenskog, men ikke levert inn.

Anonymkode: 6d214...bea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Fruugo

Bestilte et hårprodukt som var fylt med vann i tykk konsistens, typ fortykningsmiddel.

Anonymkode: 09371...d2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Killstar... 

Når jeg skulle velge levering kunne jeg ikke velge tid og dato, fikk bare velge om den skulle settes igjen ved ytterdør, garasje, osv. Selskapet som skulle levere pakken min var FedEx, de hadde lest adressen min feil og levert pakken min hjemme til noen andre. 

Anonymkode: c6940...57b

Du kan velge tid og dato alle steder hvis du gjør det på rett måte, du bestiller en taxi som henter varen og leverer til ønsket tidspunkt, selvfølgelig koster det skjorta men det er eneste mulighet, alle transportselskaper har en rute de skal følge og de kan ikke ta en avstikker fordi du vil velge tidspunkt for levering.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

FREDRIK OG LOUISA

Pakken ble utlevert til feil person. Fikk heldigvis pakken da damen var på ferie og kontaktet meg så fort hun var hjemme. Hun hadde gitt hennes hentekode men fikk min pakke. Der var kundeservice hos F&L helt bedriten og mente de ikke hadde noe ansvar når pakken er skrevet under (som ikke engang var min underskrift). Denne pakken kostet ca 4000 kr og jeg var veldig Takknemmelig for at det at det finnes noen ærlige sjeler der ute. Hvis hun ikke hadde vært en ærlig sjel ville jeg tapt 4000kr. 

Anonymkode: a3b87...07b

Men det er jo ikke Fredrik og Louisa sin feil, her var det posten/post nord som gjorde tabben. 

• Liker 16
Skrevet

Sjekker alltid ukjente nettbutikker på Trustpilot, hvis jeg ikke finner omtale eller mye dårlig så bestiller jeg ikke. Har så godt som alltid fungert bra. 

Verre med ulike leveringsfirmaer da, har hatt trøbbel med Helt Hjem(her vi bor er det som å kaste penger ut av vindu, pakkene dukker aldri opp), Instabox og en sjelden gang Post Nord.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Beliani.no 

Dette er nesten skam. Varene holder ikke mål, og vil du returnere fordi det du får bokstavelig talt er søppel så får du gebyrer på rundt 1000 kr. De later som de har lager i Tyskland, men dette er ikke sant. Det de driver med er dropshipping fra Kina.

Anonymkode: 9d076...318

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Happyflops

Anonymkode: ad0f8...d11

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mitt kashmir

fikk bare tre av fire skjerf jeg bestilte. Da jeg spurte hvor det siste ble av, ble jeg beskyldt for å svindle.  Jeg fikk etter noe tid (og krangling) tilsendt skjerf nr 4, men det var et helt annet enn det jeg opprinnelig bestilte, mye smalere og kortere.  Hold dere unna, de har ikke peiling på hva de driver med.  Dårlige greier

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har slutta helt å bestille bøker på Norli.no da jeg gang på gang har fått tilsendt ødelagte, klissete, helt herpa og av og til brukte bøker.

Siste var at jeg måtte betale returen selv, for å returnere en bok med krøllete og klissete bokomslag, så der betalte jeg porto for ingenting og bruk av tid… Hvem ønsker vel å betale fordi man ikke får en vare som er hel og ny… 🙄

Anonymkode: 34777...24d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har slutta helt å bestille bøker på Norli.no da jeg gang på gang har fått tilsendt ødelagte, klissete, helt herpa og av og til brukte bøker.

Siste var at jeg måtte betale returen selv, for å returnere en bok med krøllete og klissete bokomslag, så der betalte jeg porto for ingenting og bruk av tid… Hvem ønsker vel å betale fordi man ikke får en vare som er hel og ny… 🙄

Anonymkode: 34777...24d

Du kan returnere i fysisk butikk og

Anonymkode: 000fb...b4c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bra tråd 🙂.

Kari & Tove ( viste seg å være Kinafirma, ikke gode stoffer)

Kle deg fint (Kina det også. Ekle stoffer)

Bangerhead er jeg usikker på. Bestilte sminke der for en uke siden. Fortsatt ikke sendt. Bare registrert på postterminal Lørenskog, men ikke levert inn.

Anonymkode: 6d214...bea

Bangerhead har jeg kjøpt en del hos. Er litt sporingstrøbbel, men ellers god butikk 😊👍

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fruugo

Bestilte et hårprodukt som var fylt med vann i tykk konsistens, typ fortykningsmiddel.

Anonymkode: 09371...d2f

Tror det er noe greier det der ikke er en butikk,men en mellommann  du egentlig forholder deg til. Ville ikke anbefale det, nei.

AnonymBruker
Skrevet

Alle nettbutikker med tilsynelatende norske navn og innhold, men som dropshipper fra Kina.

Adlibris. Ubrukelige både på kundeservice og logistikk.

Wish, Temu og Aliexpress. Skal sies at jeg har gjort noen gode elektronikkjøp fra Aliexpress på ting som er tilnærmet umulig å få tak i andre steder, men sjansen for å få falske, ubrukelige, usikre produkter eller regelrett svindel, er ganske så stor. Har hatt noen reklamasjoner mot Aliexpress og har ikke en eneste gang fått medhold.

Anonymkode: 9abc7...0c5

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...