AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Skrevet 29. mai 2024 I dag kom en pakke med betakaroten i posten sammen med en regning. Det sto betalingsfrist på regningen og at faktura og evt kreditnota er overdratt Riverty. Dette har jeg ikke bestilt og ser at dette vel er en slags svindel hvor de tvinger på meg en fast kostnad. Jeg ringer i morgen men hva er lurt å gjøre etterpå hvis jeg ikke når frem med dette og hvis det fortsetter å komme slike pakker i posten? Anonymkode: 07cd6...694
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Skrevet 29. mai 2024 Du ringer bare å gir beskjed og sender i retur. De må bevise gjennom opptak eller sms eller mail at du har takket JA. Har du ikke det har du ryggen fri. Anonymkode: 47303...cf9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Skrevet 29. mai 2024 Du ringer og sier du aldri har bestilt. Hvis de påstår du har det, så spør du om detaljer for hvor og når du har signert på dette. Så få dem til å kansellere. Hvis dette blir vanskelig, så har du alltids 14 dagers angrerett på internett-bestillinger. Husk også at de ikke får gjennomført inkasso hvis du bestrider kravet hos inkassoselskap. Så ikke betal. Om de ikke gir seg, sender til inkasso, så sier du også til dem at dette har du aldri bestilt. Selskapet vet at de ikke kommer noen vei hvis du ikke betaler frivillig. Så de vil nok ønske å løse opp i misforståelsen. Anonymkode: 76285...2e2 1
LeneXCII Skrevet 30. mai 2024 #4 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du ringer bare å gir beskjed og sender i retur. De må bevise gjennom opptak eller sms eller mail at du har takket JA. Har du ikke det har du ryggen fri. Anonymkode: 47303...cf9 Nei, du behøver absolutt ikke ta bryet med sende tilbake noe som du ikke har bestilt..! Du sender en epost til kundeservice der du bestrider fakturaen.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #5 Skrevet 30. mai 2024 Takk, sikkert lurt å be om bevis på bestilling hvis de slår seg vrang ja. Anonymkode: 07cd6...694
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #6 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk, sikkert lurt å be om bevis på bestilling hvis de slår seg vrang ja. Anonymkode: 07cd6...694 Det er antageligvis noen som har bestilt dette i ditt navn på internett. Bare for å være jævlige. Det er vel ganske umulig å bevise hvem det var som satt bak tastaturet og la inn en nettbestilling? Alt bestilles jo på nett i dag. Hvordan er det lagt opp til betaling? Følger det faktura fra selskapet med, eller er det Klarna? Dersom det er sistnevnte, må jo personen som bestilte dette kjenne til ditt personnummer og alt. Er det bare faktura fra Betakaroten selskapet kan det kanskje gå lettere å svindle om man slipper personopplysninger som personnummer? Har du kranglet med noen i det siste som ønsker deg ikke noe godt? Anonymkode: d2e15...94a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå