AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #81 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer aldri til å handle på Ritohobby for å si det sånn, makan til frekt svar. Anonymkode: 04ebc...4c7 De kjøper bare fra Kina uansett, funnet det samme på aliekspress ol. Anonymkode: 1194e...3f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #82 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har også mistet en pakke fra helt hjem, og kundeservice der var helt håpløs. De stoler på sin sjåfør som hevdet at pakken var levert. Jeg var ute sekunder etter meldingen kom og der var ingen pakke. Jeg bor i blokk med låst inngangsdør og i en blindgate, så lite sannsynlig at noen har kommet å tatt pakken på de sekundene. Sjåføren hadde ingen dokumentasjon på at pakken var levert, ingen bilder eller noe. Jeg kom ingen vei med helt hjem, de påsto hardnakket at pakken var levert og ba meg ta kontakt med butikken. Butikken har jo ingenting med at helthjem ikke klarer å levere pakken. Jeg velger vekk helt hjem nå, og handler ikke på nettbutikker som bare har de som alternativ. De bør gå gjennom rutinene sine, som minstekrav bør budet ta bilde av at pakken er levert. Anonymkode: 0feb3...4d2 Man kan få melding en stund etter at pakken er levert. Systemet sender ikke ut SMS før ruten er ferdig tror jeg. De leverer også aviser. Jeg jobbet med dette en periode, og da jeg startet tok vi bilde av alle pakkeleveringer, men det hjalp niks og nada på pakker som forsvant. Pakkene ble jo stjålet, så at vi brukte masse tid på å ta bilder i mørke og regn/snø var ikke lønnsomt med tanke på hvor lite bedriften faktisk får per pakke (veldig mange som skal ha penger på veien). Antall pakker eksploderte også etter hvert. Folk anklaget oss sjåfører uansett, for ja, man kan jo bare ta med seg pakken igjen etter at bildet er tatt... Eneste det kan oppklare er at adressen/postkassen er funnet, men det klarte jeg fint som bud å oppklare dersom det var spm om det i etterkant. Opplevde også en del ganger at folk meldte pakkene borte, og så var det andre i familien som hadde tatt de inn. Regner også med at en del folk later som at de ikke har fått pakken. Siden det er like lett for mottakere å svindle, som det er at pakkene faktisk blir stjålet av noen andre. Vet ikke hvordan dette foregår nå, regner også med at det er litt forskjell på praksis ulike steder. Anonymkode: a0577...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #83 Del Skrevet 30. mai 2024 Syns ritohobby fremstår som dyrere enn mange andre butikker, de har mange lignende varer i lokale hobby butikker som er billigere. Ellers ser jeg jo at når rito har "salg" finner jeg likevel varene til en bedre pris på panduro. Med dette i tillegg så kommer jeg nok ikke til å bestille noe fra de. Anonymkode: 41625...f17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #84 Del Skrevet 30. mai 2024 BOIKOTT RITOHOPPY Anonymkode: 54534...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #85 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): BOIKOTT RITOHOPPY Anonymkode: 54534...3bd Ritohobby *** Anonymkode: 54534...3bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #86 Del Skrevet 30. mai 2024 Var det Rito Hobby dere sa? Eller Helt hjem? Jeg synes at Helt hjem burde nevnes like ofte som Rito hobby, da Helt Hjem har et så utrolig dårlig rykte. Anonymkode: fc146...3c6 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 31. mai 2024 #87 Del Skrevet 31. mai 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Var det Rito Hobby dere sa? Eller Helt hjem? Jeg synes at Helt hjem burde nevnes like ofte som Rito hobby, da Helt Hjem har et så utrolig dårlig rykte. Anonymkode: fc146...3c6 Men i denne saken er jo Rito Hobby problemet, som nektet å ta sin del av ansvaret. Ts, har du lagt inn dårlig anmeldelse på Trustpilot? Etter min erfaring er det endel nettbutikker som skjerper servicen sin når dette skjer, da de kan følge opp saken med deg i kommentarfelt og da skal de jo baaare løse alt for deg. 🫢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #88 Del Skrevet 31. mai 2024 Ritohobby er en drittbutikk, handler myye heller med god service og kvalitet hos norske nettbutikker. Anonymkode: ab8f3...0d9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #89 Del Skrevet 31. mai 2024 Leser også andre steder om masete reklame. Anonymkode: 41625...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 31. mai 2024 #90 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Man kan få melding en stund etter at pakken er levert. Systemet sender ikke ut SMS før ruten er ferdig tror jeg. De leverer også aviser. Jeg jobbet med dette en periode, og da jeg startet tok vi bilde av alle pakkeleveringer, men det hjalp niks og nada på pakker som forsvant. Pakkene ble jo stjålet, så at vi brukte masse tid på å ta bilder i mørke og regn/snø var ikke lønnsomt med tanke på hvor lite bedriften faktisk får per pakke (veldig mange som skal ha penger på veien). Antall pakker eksploderte også etter hvert. Folk anklaget oss sjåfører uansett, for ja, man kan jo bare ta med seg pakken igjen etter at bildet er tatt... Eneste det kan oppklare er at adressen/postkassen er funnet, men det klarte jeg fint som bud å oppklare dersom det var spm om det i etterkant. Opplevde også en del ganger at folk meldte pakkene borte, og så var det andre i familien som hadde tatt de inn. Regner også med at en del folk later som at de ikke har fått pakken. Siden det er like lett for mottakere å svindle, som det er at pakkene faktisk blir stjålet av noen andre. Vet ikke hvordan dette foregår nå, regner også med at det er litt forskjell på praksis ulike steder. Anonymkode: a0577...321 SMS sendes ikke før 7 tror jeg det er, så levering kan ha skjedd når som helst mellom 23:00 og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #91 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvis du har video av det, så har du jo på en måte bevis. Så bare la de gå rettens vei, så kan du legge fram videobeviset Anonymkode: 3e834...dda Nå har ikke sjåføren vært der, så der er ingen video å legge fram. Annet enn at det ikke ble tatt noen bilder. Men har ikke Helthjem-sjåførene gps-tracking? Posten blir tracket om hvor de når pakker blir levert. På den måten fant vi ut hvor sjåføren var da min pakke ble levert. Det var rett nummer på boligen, men nabogaten. Fant min pakke der. Anonymkode: dded9...914 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #92 Del Skrevet 4. juni 2024 Nå prøvde de å ringe meg men jeg tenker å kreve at all kommunikasjon med de foregår skriftlig? Hva tenker dere? Eller har jeg lov å ta opptak? Er redd de kommer til å true via telefon også, så har jeg ikke bevis om de tar det via telefon. Hva tenker dere?🫣 takknemmelig for svar 🌸 Anonymkode: 71184...e34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #93 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå prøvde de å ringe meg men jeg tenker å kreve at all kommunikasjon med de foregår skriftlig? Hva tenker dere? Eller har jeg lov å ta opptak? Er redd de kommer til å true via telefon også, så har jeg ikke bevis om de tar det via telefon. Hva tenker dere?🫣 takknemmelig for svar 🌸 Anonymkode: 71184...e34 Du har lov å ta opp så lenge du selv deltar i samtalen ja. Du trenger ikke å opplyse om at du tar opp. Det kan dog virke prevantisvt om du sier ifra om det. Har du lagt inn en anmeldelse av de på trustpilot? Anonymkode: dded9...914 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 4. juni 2024 #94 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nå prøvde de å ringe meg men jeg tenker å kreve at all kommunikasjon med de foregår skriftlig? Hva tenker dere? Eller har jeg lov å ta opptak? Er redd de kommer til å true via telefon også, så har jeg ikke bevis om de tar det via telefon. Hva tenker dere?🫣 takknemmelig for svar 🌸 Anonymkode: 71184...e34 Du kan fint ta telefonen og sette på opptak så lenge du i er i privat regi og deltar i samtalen selv. Og du trenger ikke opplyse om at du tar opp samtalen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #95 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har lov å ta opp så lenge du selv deltar i samtalen ja. Du trenger ikke å opplyse om at du tar opp. Det kan dog virke prevantisvt om du sier ifra om det. Har du lagt inn en anmeldelse av de på trustpilot? Anonymkode: dded9...914 Jaa jeg la inn anmeldelse på trustpilot, det er derfor de ringer meg, har svart de via mail nå! Anonymkode: 71184...e34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #96 Del Skrevet 4. juni 2024 Snublefot62 skrev (1 time siden): Du kan fint ta telefonen og sette på opptak så lenge du i er i privat regi og deltar i samtalen selv. Og du trenger ikke opplyse om at du tar opp samtalen. Takk for svar 🥰 Anonymkode: 71184...e34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella90 Skrevet 4. juni 2024 #97 Del Skrevet 4. juni 2024 (endret) . Endret 4. juni 2024 av Bella90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella90 Skrevet 4. juni 2024 #98 Del Skrevet 4. juni 2024 Det Rito skriver til deg på Trustpilot om at det var du som valgte Helthjem som transportør, er vel ikke helt sant? Er vel butikken som velger hvem som skal frakte varene for dem? F.eks Posten, Bring, Postnord etc. Bra han beklaget det med advokat trusselen hvertfall. Håper alt løser seg, du skal ikke betale for noe syns jeg. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 4. juni 2024 #99 Del Skrevet 4. juni 2024 Ser at jeg får valget mellom HeltHjem og Posten som leveringsmetode. Så den delen ser ut til å stemme. Men det fritar ikke Rito Hobby for ansvaret for pakken frem til den er levert. Den er inne veldig mye billigere enn Posten, og det er ingen forbehold der om at kunden tar en høyere risiko ved å velge den. Så å skylde på kunden her for at de selv valgte HeltHjem er litt rart. De tilbyr det, og du valgte det. Hva blir det neste? At produktet ikke er rett er jo ditt ansvar siden du valgte det rimelige eller det som var på tilbud? Nei det er for dårlig. Når det gjelder tilbudet om å ringe så hadde jeg takket nei. Dette bør du få skriftlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 4. juni 2024 #100 Del Skrevet 4. juni 2024 1 hour ago, Bella90 said: Det Rito skriver til deg på Trustpilot om at det var du som valgte Helthjem som transportør, er vel ikke helt sant? Er vel butikken som velger hvem som skal frakte varene for dem? F.eks Posten, Bring, Postnord etc. Bra han beklaget det med advokat trusselen hvertfall. Håper alt løser seg, du skal ikke betale for noe syns jeg. Det er jo helt irrelevant, det er jo ikke TS sin feil at Helt Hjem ikke leverer. Det er jo heller ikke TS sin feil at Rito Hobby ikke liker betingelsene som Klarna stiller. Rito Hobby ønsker å drive business men vil ikke ha noe av risikoen som følger av å drive med netthandel. Synd, trist, leit for dem. Ville bare sagt at du er tilgjengelig på mail og egentlig ikke har mer å tilføye denne saken, de får fortsette dialogen med Klarna og helt hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå