AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Skrevet 29. mai 2024 For et par måneder siden begynte plutselig gutten vår å henge seg opp i skitt/smuler/urent. Han er fryktelig opptatt av om noe er rent. Feks kan ingen ta serviett til han, da er den potensielt skitten. Han kan nistirre på servietten/papiret for å se om det er rent. Når han har enkelte kompiser på besøk kan han tørke av feks Playstation-kontrolleren etter at besøket har dratt( eller iPad,leker etc). Han prater mye om skitt, og kan feks klage på at en kompis tok på han etter at han hadde tisset i skogen. Vi svarer alltid med at det ikke er noen fare, og at vi mennesker tåler og skal ha litt skitt rundt oss. Prøver å gi det lite oppmerksomhet, men har foreløpig ikke gått over. Noen som har erfaring med det samme/noe lignende? Hva gjorde dere? Anonymkode: 48721...d40
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Skrevet 29. mai 2024 Hvor gammel er han? Har dere spurt om hva han tenker skal skje om han får skitt/bakterier på seg? Eller om hvorfor han nå relativt nylig har begynt å tenke på dette? Anonymkode: 37f7c...46e 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Skrevet 29. mai 2024 Han er 9 år gammel. Har ikke spurt så mye i frykt for å få så stort fokus på det. Han har alltid vært en renslig gutt. Alltid vasket hender etter dobesøk og slikt. Han hadde en lettere variant av det samme rett etter korona. Da tenkte vi at det hadde sammenheng med korona, og den gangen gikk over av seg selv. Anonymkode: 48721...d40
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #4 Skrevet 29. mai 2024 Min hadde en periode som dette, men da var har mye mindre enn 9 år (rundt 3). Hysteriet gikk over av seg selv men han har alltid vært en ryddig unge, og det klager jeg ikke på😅 Anonymkode: f6758...659
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Skrevet 29. mai 2024 Det funker kanskje ikke å bare avfeie med at "det er ikke farlig". Prøv å spør mer om hvorfor han føler det sånn, hva han er redd for osv? Anonymkode: d8198...578 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #6 Skrevet 30. mai 2024 Har dere snakket om at det heller ikke er sunt med å ikke eksponeres for bakterier i hele tatt? Anonymkode: c4449...45b 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #7 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har dere snakket om at det heller ikke er sunt med å ikke eksponeres for bakterier i hele tatt? Anonymkode: c4449...45b Jepp, det har vi snakket om. Går ikke inn foreløpig dog. Anonymkode: 48721...d40
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #8 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det funker kanskje ikke å bare avfeie med at "det er ikke farlig". Prøv å spør mer om hvorfor han føler det sånn, hva han er redd for osv? Anonymkode: d8198...578 Har spurt litt, men kanskje ikke nok. Er redd for å fyre opp mer. Rådvill egentlig. Mannen blir bare irritert, og jeg kjenner på det selv også. Det hjelper hvertfall ikke. Anonymkode: 48721...d40
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #9 Skrevet 30. mai 2024 Har barnet adhd ? Mitt barn har det og har litt sånn tvangsaktige tanker. Det var en periode når barnet var 3-4 at han nektet p spise brød fordi han trodde det var insekter inni brødet. Nå er han 11 og hater fortsatt insekter. Kan også få merkelige ideer om at det er insekter i mat. Barnet har som sagt adhd og når man har det, så har hjernen behov for å lage sånne fiffige assosiasjoner. Mekrelige er, jeg har selv adhd, og fikk kjempeekle bilder i hodet når jeg var gravid. Og var dritredd for at det var mark i maten. Tenkte masse på det. 🤪 Anonymkode: dfe06...2af
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #10 Skrevet 30. mai 2024 Han har nok lest bakteriefobikeres tråder på KG!! Anonymkode: 7674a...6b4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #11 Skrevet 30. mai 2024 Jeg tror at jeg alene hadde tatt en prat med barnepsykolog for å spørre om råd. Jeg hadde vært engstelig for at dette kunne blitt et større problem. Anonymkode: e93c2...efa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå