AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Del Skrevet 29. mai 2024 Hvordan er det mulig når de sender fra lager i utlandet? Anonymkode: 65972...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Del Skrevet 29. mai 2024 Jeg vet ikke helt det juridiske bak det, men jeg har i hvert fall handlet mye derfra og aldri betalt toll. Mange andre nettbutikker har også lager i utlandet, som f.eks Zalando. Man betaler jo aldri toll der. Anonymkode: 0d0d0...175 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #3 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg vet ikke helt det juridiske bak det, men jeg har i hvert fall handlet mye derfra og aldri betalt toll. Mange andre nettbutikker har også lager i utlandet, som f.eks Zalando. Man betaler jo aldri toll der. Anonymkode: 0d0d0...175 Skjønner, så d akan jeg trygt handle der. Anonymkode: 65972...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 30. mai 2024 #4 Del Skrevet 30. mai 2024 MVA er ikke det samme som toll. Det er svært få varer du må betale toll på ved innførsel til Norge. Du må alltid betale mva, men mange utenlandske nettbutikker er en del av noe som kalles VoeC, hvor nettbutikken legger på mva på prisen på samme måte som norske nettbutikker gjør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #5 Del Skrevet 30. mai 2024 Fordi du ikke bestiller fra utlandet, selv om nettbutikken har sitt fjernlager der. Nettbutikken etterbestiller fra sitt lager til Norge, hvor de ompakker og sender ut fra til deg som kunde fra Norge. Samme gjør jo de fleste vanlige butikker når de ikke har varen inne, møbelbutikker f.eks. Anonymkode: 5aa3b...7dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #6 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi du ikke bestiller fra utlandet, selv om nettbutikken har sitt fjernlager der. Nettbutikken etterbestiller fra sitt lager til Norge, hvor de ompakker og sender ut fra til deg som kunde fra Norge. Samme gjør jo de fleste vanlige butikker når de ikke har varen inne, møbelbutikker f.eks. Anonymkode: 5aa3b...7dc Dette stemmer ikke. Utenlandske nettbutikker sender som regel bulksplitt til Norge, hvor forsendelsen splittes opp og fortolling blir tatt hånd om for hele forsendelsen. Å pakke om forsendelser i Norge ville vært brutalt ulønnsomt. VOEC-ordningen gjør også dette fullstendig unødvendig. Anonymkode: 465fd...c2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå