AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Del Skrevet 29. mai 2024 Jeg startet en ny fritidsinteresse for et år siden. Det er bare damer i denne gruppa. En ting som har overrasket meg, er at noen av disse voksne damene driver med noe som ligner jentemobbing fra ungdomsskolen. Det er subtilt og slu, og litt vanskelig å forholde seg til. Hvis noen forsøker å ta det opp bedyrer de at alt er godt ment. Samtidig har jeg ikke lyst til å slutte med fritidsinteressen. Har noen opplevd lignende, og har noen tips til hvordan hanskes med jentemobbing blant voksne? Anonymkode: 518a5...717 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Del Skrevet 29. mai 2024 Kvinner er kvinner verst Anonymkode: ef4c8...d0b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Del Skrevet 29. mai 2024 Ignorer ignorer ignorer. Ikke le med, ikke gi respons, gå kald stein. Anonymkode: 49a7a...0b7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #4 Del Skrevet 29. mai 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Ignorer ignorer ignorer. Ikke le med, ikke gi respons, gå kald stein. Anonymkode: 49a7a...0b7 Sä når de insinuerer noe som ikke er sant om meg, foran alle, bør jeg ikke korrigere dem? Anonymkode: 518a5...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Kvinner er kvinner verst Anonymkode: ef4c8...d0b Har du flere klisjéer mens du er i gang? Anonymkode: a2c8a...acf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #6 Del Skrevet 29. mai 2024 Alt jeg vet er at kvinner og baksnakking foregår i alle aldre. Anonymkode: 01a62...889 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 29. mai 2024 #7 Del Skrevet 29. mai 2024 Dette er ikke normal oppførsel. Spør: hva mener du? Få dem til å forklare seg. Jeg tror ikke ignorering er det beste i sånne tilfeller. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 29. mai 2024 #8 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Kvinner er kvinner verst Anonymkode: ef4c8...d0b Nå må du slutte. Mobbing foregår blant begge kjønn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #9 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sä når de insinuerer noe som ikke er sant om meg, foran alle, bør jeg ikke korrigere dem? Anonymkode: 518a5...717 Da går du rett på den som insinuerer dette og konfronterer. Klart at du ikke skal gå duknakket og finne deg i sånt. Spør rett ut hva de har imot deg som kommer med slike antydninger. Vær tydelig og bestemt. Jeg ville gitt blaffen i dem og holdt på med mitt, men jeg ville ikke tålt baksnakking og løgner. Anonymkode: 52798...7f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #10 Del Skrevet 29. mai 2024 Her er noen tips vedrørende respons på slikt: https://www.instagram.com/reel/C5RjQwrPbW3/?igsh=YzdqcG5wbzFxaXdk Anonymkode: 726d9...1ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #11 Del Skrevet 29. mai 2024 Kvinner er kvinnens verste fiende. Arbeidsplasser med mange kvinnelige ansatte er det mye baksnakking og dårlig arbeidsmiljø. Bryter hverandre ned i stede for å løfte hverandre opp. Anonymkode: be0ae...5dd 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 29. mai 2024 #12 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kvinner er kvinnens verste fiende. Arbeidsplasser med mange kvinnelige ansatte er det mye baksnakking og dårlig arbeidsmiljø. Bryter hverandre ned i stede for å løfte hverandre opp. Anonymkode: be0ae...5dd Dette stemmer ikke. Jeg har motsatt erfaring. Dessuten hva hjelper denne generaliseringen trådstarter? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #13 Del Skrevet 29. mai 2024 Jeg opplever dette tildels på arbeidsplassen, veldig kvinnedominert. Når det er huffing og klaging over andre så svarer jeg alltid med den utviklingen vedkommende har hatt på min avdeling, at hun trives med mye ansvar og liker å bli inkludert i planleggingen. At jeg av og til svelger noen kameler for å se henne blomstre, samt veilede fremfor irettesettelse. At jeg heller fremsnakker enn å delta i klagekoret. Når jeg opplever stikk rettet mot meg så spør jeg "hva mente du egentlig nå?" Eller "forstår jeg deg rett at du mener at ..." Anonymkode: bea58...e56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #14 Del Skrevet 29. mai 2024 Dette er et vanskelig tilfelle. Ignorerer du hjelper det ikke mot atferden. Tar du til motmæle kan det fort slå feil vei og du blir ansett som "vanskelig" og hårsår. Som oftest er det en eller to "sjefsmobbere" og de andre er sauer som følger med. Noen mer eller mindre andre ubevisst, noen andre for å ikke bli neste offer. Ofte ligger det sjalusi og misunnelse bak. Usikre mennesker som rakker ned på andre for å føle seg bedre selv. Du kan lære deg å parere sleivspark fra slike, men vanskelig å komme med noe konkret når det er lite eksempler i historien. Anonymkode: e5a41...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #15 Del Skrevet 29. mai 2024 Memorangen skrev (9 minutter siden): Dette stemmer ikke. Jeg har motsatt erfaring. Dessuten hva hjelper denne generaliseringen trådstarter? Dette stemmer dessverre, sikkert spørs på arbeidsplass og hvem som er ledertypene. Anonymkode: 92161...5ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #16 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Sä når de insinuerer noe som ikke er sant om meg, foran alle, bør jeg ikke korrigere dem? Anonymkode: 518a5...717 "Hvorfor sier du det?" "For en rar ting å spørre om" (spm om svært private ting. "Hva betyr det?" "Hva mener du?" "Hva skjer nå egentlig?" Ved å stille spørsmpl så sentrer du ballen rett tilbake til dem. Er det et godt spørsmål vil du kunne sette (det dårlige) flomlyset direkte tilbake der det kommer fra. La dem sette seg selv i dårlig lys. Anonymkode: 74dde...e09 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 29. mai 2024 #17 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette stemmer dessverre, sikkert spørs på arbeidsplass og hvem som er ledertypene. Anonymkode: 92161...5ba Ja tror nok det er mer avhengig av sånne ting ja, har ikke noe med kjønn å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #18 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Sä når de insinuerer noe som ikke er sant om meg, foran alle, bør jeg ikke korrigere dem? Anonymkode: 518a5...717 Spør om de kan utdype/ begrunne påstandene. Da blir de ofte stillt opp til veggs og sliter med å svare for seg Anonymkode: 812ca...091 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #19 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Alt jeg vet er at kvinner og baksnakking foregår i alle aldre. Anonymkode: 01a62...889 Som kvinne som ofte har vært en "del av gutta" har jeg opplevd MYE baksnakking blant menn. Anonymkode: 74dde...e09 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #20 Del Skrevet 29. mai 2024 Kvinner som går rundt og sier at menn glor på dem og de skjønner ikke hvorfor, er slike som du beskriver ts. Høye på pæra og elsker å trykke ned andre, spiller dumme og gjør ting de vet at de ikke skal gjøre. Psykopater og narsisster. Anonymkode: 48522...e43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå