Gå til innhold

Er du redd for høyreekstremisme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva er en høyreekstrem?

En som vil ha ekstrem høyrepolitikk? Altså ekstremt lite statlig styring og ekstremt lave skatter?

Hva er farlig med de?

Eller mener du rasister? Hva har de med høyre-politikk å gjøre? Rasister er rasister. De tilhører ingen side på den politiske skalaen.

Anonymkode: cde5f...fb7

Ekstremismer har null toleranse. For venstreekstreme er Frp høyreekstrem, og Listhaug en nazist. Denne oppfatningen formidles til og med i statskanalen NRK, som skal være nøytral og for alle. Det viser hvor langt venstreekstremismen er kommet. Det skumle med den er at den ikke er synlig. De virkelig høyreekstreme kreftene blir slått ned med en gang. De venstreekstreme er utkledd som vanlige folk uten kjennetegn og kan vokse seg stor uten at vi får øye på katastrofen før det er for sent. En høyreekstrem ser du på lang avstand, hører også. Det er et lite og ufarlig antall høyreekstreme i dag. At de anses for å være en stor trussel bekrefter bare at det er de venstreekstreme som er den virkelige trusselen. De trenger den høyreekstreme trusselen for å samle støtte til egne radikale meninger.

Anonymkode: e7b61...d8c

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvilket skaper frykt og høyreekstremisme. Kort sagt, polarisering.

Anonymkode: 67719...bf8

Tojes time: Ola Svenneby | Liberale Verdier | Konservative Løsninger | Polarisering og Splittelse (asletoje.no)

Hvis du lytter til dette intervjuet så er det en sammenheng mellom liberal innvandringspolitikk politikk (F.eks) og fremvekst av høyreekstremisme.

Jeg er enig i den analysen og mange politikere  i Europa har kommet  til sammen konklusjon. 

Wir schaffen das - Wikipedia sa Angela merkel og millioner kom, så skjedde 2015–16 New Year's Eve sexual assaults in Germany - Wikipedia og Alternative for Germany - Wikipedia nådde nye høyder.

I Sverige har vi Malmø og gjenger og voldtekter og Sverige demokratene er strøste parti på borgelig side Sverigedemokraterna, Sverige | Sverigedemokraterna mest fram på ny meningsmåling (nettavisen.no)

Liberal politikk fører til polarisering og fremvekst av høyreekstreme.

Selv om man kanskje ikke ønsker det skal være sånn.

Anonymkode: ba253...59f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest redd trumpen jeg og hvor han har gjort av Melania.

Anonymkode: 44945...4f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er høyreekstrem selv. Gleder meg til vi tar makten, er ikke lenge til nå. Er mange som har gått ustraffet alt for lenge. 

Anonymkode: abc81...3f4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd alle ekstremister, men heller høyre enn venstre. 

Anonymkode: 91d2b...16b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer redd for de venstrevridde folka, jeg er hvit og norsk, hvis noe som helst så er jo de høyreekstreme teknisk sett på min side. 

Anonymkode: 2fa9b...79d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstremisme avler mer ekstremisme. 

Den liberale venstresiden er egentlig veldig ekstrem når det kommer til innvandring. Den naive og ukritiske innvandringspolitikken har ført til en kriminalitetsbølge og sosial uro vi aldri før har sett i vestlige land. 

Nå kommer motbølgen i form av høyreekstremisme og jeg tror det vil føre til autoritære grep for å holde stabiliteten i visse land. 
Det kan også føre til så stor intern uro og et konfliktnivå som fører til borgerkrig i noen land. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremisme eksisterer både på høyresiden og venstresiden, men jeg merker meg ofte at begge sider, prøver og framstille det som at ekstremister bare eksisterer på den andre siden, aldri på sin side.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt redd høyreekstreme ala amerikanske republikanere med anti-abort etc.

Ganske redd venstreekstreme, med sin kansellering, vil gjøre alt de er uenige i ulovlig.

Ganske redd ekstreme muslimer skal få mer gjennomslagskraft på sikt.

Også litt redd globalister.

Anonymkode: 7d59d...20c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 19.36):

Fikk høre i dag at en ny låt har steget til topps på tyske hitlister «auslender raus» - «utlendinger ut».

Malmø er ranket like farlig som Bagdad (plass nr 46 og 47 eller noe sånt på listen over verdens farligste byer), Marseille er nå Europas farligste by på plass nr 40 (eller noe sånt).

Sverigedemokraterna gjorde et brakvalg sist valg og andre partier i ytterligere høyre fløy vokser frem i flere land.

Europa er åpenbart under press og frustrasjonen vokser.

Hva tror du kommer til å skje?

Svaret ligger jo i posten din. Malmø og Marseille har blitt noen av de farligste stedene i verden, er det fordi de har vært så høyrevridd de siste tiåra mener du?

Å nei, tilbakestående mennesker som stemmer venstre har ødelagt byen vår med å åpne flodbølger av innvandrere som dreper og voldtar alle de ser, jeg håper de hvite konservative mennene som har skapt de tryggeste og rikeste samfunnene i verdens historie ikke blir sinte og sier noen strenge ord 😮 Og tenk om de sender ut alle innvandrerne som ødelegger landet vårt! Hva skal vi gjøre?

Anonymkode: ba35f...da0

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde i Tyskland i dag og venstresiden klør seg i hodet fordi de ikke skjønner hvorfor ytre høyre har så stor fremgang.

Anonymkode: 14d16...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 21.44):

Hvilket skaper frykt og høyreekstremisme. Kort sagt, polarisering.

Javel, men så var det dette med definisjon igjen da.

Hva har det blitt mer av i Malmø, nynazister eller folk som ønsker mindre innvandring?
Jeg syns forøvrig det er drøyt å bruke ordet ekstremister om sistnevnte, med alle dets assosiasjoner til irrasjonalitet og vold, hvis disse nå opplever at innvandringen har blitt et problem for dem.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.  Jeg synes det er skremmende.  Grensene for hva som er greit og ikke greit, blir skjøvet på. Resultatet blir stadig mer uro, vold og kriminalitet.
Folk kommer etter hvert til å miste troen på demokrati som styringsform.  Stadig flere kommer ikke til å stemme, men overlater politisk styring til "sterkeste" politikerne.  Fakta kommer til å få mindre og mindre betydning, mens enkel retorikk vil vinne fram.  

USA er et godt eksempel på et samfunn som går i oppløsning.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye mer redd for venstresiden i henhold til ytringsfriheten.

Anonymkode: 3fb7f...4e1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ekstremisme er skremmende, enten den er fra høyre eller venstre, eller islam. Men det mest skremmende er politikerne som ikke ønsker å forstå hvorfor denne ekstremismen oppstår, og bare kjører på rett frem.

Anonymkode: b5f88...5b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...