AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Skrevet 29. mai 2024 Gutten min er 5 år. Har egentlig alltid sovet godt, men nå har vi pusset opp i 6 mnd og av praktiske årsaker har jeg sovet inne hos han. Nå er han veldig opptatt av at jeg skal sove hos han. Når jeg sier at jeg egentlig har min egen seng, spør han "vil du ikke sove med meg, mamma?" Og "jeg vil at vi skal sove sammen". Hva sier jeg til dette? Jeg vil ikke at han skal føle at jeg ikke vil sove med han (det vil jeg jo), men vil helst få overgangen tilbake i min egen seng til å gå så smud som mulig Anonymkode: 28708...0e0
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Skrevet 29. mai 2024 Han trenger kanskje en avvening siden dere har delt rom så lenge nå. Ta det litt gradvis, bytt ut det å sove der til at du synger noe ekstra, leser noe, kikker innom oftere, ha nytt nattlys på, lav lyd fra lydmaskin, radio etc.. Hva enn som måtte være av interesse for barnet ditt. Det kan ta litt tid, men det går seg nok til etterhvert.. Vi hadde lignende utfordring når vi flyttet og under oppussing delte soverom. Sa regelrett at jo det er veldig kjekt å dele seng, men vi begge vil sove bedre i våre egne senger. Også fant vi på en ny rutine som vi erstattet delt soverom med. For oss ble det farget nattlys og 10 min lesing eller lydbok. Anonymkode: 52b7c...3cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå