Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår at du ikke stoler på henne, og i etterpåklokskapens lys skulle du nok ikke delt diagnoser som ligger til grunn for sykemelding med henne.

Barnet blir ikke tatt fra dere, barnet har jo vel sannsynligvis en frisk far? Og du søker hjelp for plagene dine.

Anonymkode: 7a549...ddb

Ja, og jeg er jo ikke deprimert året rundt. Insomni er kronisk lidelse selv om jeg holder den i sjakk gjennom ikke medikamentell behandling. Og brukte litt Imovane når jeg ikke var gravid.

Tenkte hun skulle få bedre forståelse for min situasjon. 

Anonymkode: 35078...06e

AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (30 minutter siden):

Arbeidsgiver kan og skal ha dialog med lege om tilrettelegging der man opplever at den sykemeldte ikke oppfyller sin medvirkningsplikt.

Jeg har jo medvirket hele veien fra april til nå! Eneste  jeg ber om er litt respekt og ro, og at hun ikke skal være med hos jordmor/ lege???

AnonymBruker
Skrevet
Hareena skrev (53 minutter siden):

Jeg har snakket med mange leger i min tidligere jobb. Selvsagt kan vi det. Jeg ringe for å fortelle om alle tilretteleggingsmulighetene vi kunne tilby på vår arbeidplass. Dette gjorde jeg fordi vi opplevde at ansatte sa til legen sin at det ikke var noe som helst de kunne gjøre på jobb med det de måtte feile.  
Jeg ringte også en gang for å varsle at pasienten hans hadde sendt meg en mail for å spørre hvor lenge han måtte jobbe for å kunne sykmelde seg igjen. 

Jeg hadde en leder som sa hn skulle tilrettelegge å vi hadde laget en plan da jeg ikke ville være sykmeldt å helst ville være i jobb. Likevel presset sjefen på at jeg skulle gjøre mer og mer som ikke gikk, sånn jeg ble dårligere igjen. Så om du er en sånn sjef da kan jeg skjønne at personen har spurt om det. Dette er noe denne sjefen har gjort med ganske mange på arbeidsplassen. 

Anonymkode: 82484...34c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Etterhvert må leder og lege uansett i møte med deg for å kartlegge hva som kan gjøres for å få deg tilbake i arbeid. 

Anonymkode: 456f4...5dc

Man trenger ikke dialogmøte ved svangerskapselsrelaterte sykemeldinger

Anonymkode: ea99b...28f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det faktisk uomtvistelig bevist bedre for en med litt depresjon å jobbe enn å henge hjemme..  Hva gjør du selv for å komme deg ut av depresjonen ts? 

Mange som ikke liker å høre det da de ikke vil bli "presset" ut i arbeid. 

Depresjon | Rådet for psykisk helse

Det er normalt sett best å være i jobb, utdanning eller i din vanlige aktivitet selv om du har en depresjon. Det kan virke uoverkommelig, men forskning viser at arbeid og aktivitet bidrar til at man blir fortere frisk. Les mer om psykisk helse og arbeidsliv her. Regelmessig fysisk aktivitet, god søvnkvalitet og et normalt sunt kosthold er lurt, og vil også være med på å forebygge ny depresjon.

Anonymkode: 9d706...01d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Grøss, og jeg som trodde min sjef var ille!! 
Føler med deg🌸

Anonymkode: da179...be3

AnonymBruker
Skrevet

Har også en slik leder. Hun er grusom mot de som blir sykmeldt, sier at de ikke har arbeidskapasitet og stiller diagnoser i hytt og pine. Hun går langt forbi det som er akseptabelt, og hun gjør det fordi du skal kjenne på kroppen at hun har makt som leder. Hun har klart å opparbeide seg et negativt rykte på legesenteret fordi mange blir sykmeldt på grunn av hun. Aldri si til arbeidsgiver hvorfor du er sykmeldt, det er privat informasjon som hun/han ikke har krav på.

Anonymkode: 03e4b...81e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hareena skrev (1 time siden):

Jeg har snakket med mange leger i min tidligere jobb. Selvsagt kan vi det. Jeg ringte for å fortelle om alle tilretteleggingsmulighetene vi kunne tilby på vår arbeidplass. Dette gjorde jeg fordi vi opplevde at ansatte sa til legen sin at det ikke var noe som helst de kunne gjøre på jobb med det de måtte feile.  
Jeg ringte også en gang for å varsle at pasienten hans hadde sendt meg en mail for å spørre hvor lenge han måtte jobbe for å kunne sykmelde seg igjen. 

Du høres ut som en grusom sjef😳 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var ikke sjef, jeg var ansvarlig for å iverksette tiltak for å bidra til lavere sykefravær, noe alle arbeidsgivere plikter å jobbe for.

Men selvsagt er det grusomt for ansatte å bli avslørt.

Endret av Hareena
  • Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne barnehagestyreren burde det varsles om til kommunalsjefen/evt. styret dersom det er en privat barnehage, da hun er komplett uskikket til jobben. 

Anonymkode: e30c6...a0d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har vært sykemeldt en stund og gravid i tillegg, sliter psykisk. Var på jobb sist i april. Leder mener at jeg skal ha med henne til legen neste gang eller ha henne på telefon. Hun hadde prøvd å ringe legen, de på legekontoret stoppet henne. Hun mener at vi sammen kan finne ut av hvordan jeg kan jobbe med depresjon og bekkenplager. 

Føler at det er en overtramp. Hvorfor skal min lege være med meg til legen eller hos jordmor?

Dette gjør lederen med alle som er sykemeldte, har folk vært sykemeldt i mer enn 3 uker så starter hun med å grave. Hun mener at depresjonen blir borte av å være i jobb og bekkenet kan bli verre av at jeg er hjemme. Må være i bevegelse..

Jobber i barnehagen.

Hun mumlet noe om samtykke fra NAV, kan saksbehandler på NAV tillate/ samtykke på vegne av meg?

Når har en leder lov til å snakke med lege uten samtykke?

Be lege og nav om å arangere et møte der din leder er med. Vær ærlig ovenfor begge parter t en av grunnene er at din sjef har dårlig greie på lover og regler. Nav er veldig vant til å irettesette sjefer med dårlig kompetanse innen ledelse. 

Du kan også med hell tipse leders leder om at hen har valgt å ansette en inkompetent i stillingen som din leder og bør ta en runde på opplæring før dette eskalerer til en personalsak. 

Anonymkode: f8f15...ff8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Be lege og nav om å arangere et møte der din leder er med. Vær ærlig ovenfor begge parter t en av grunnene er at din sjef har dårlig greie på lover og regler. Nav er veldig vant til å irettesette sjefer med dårlig kompetanse innen ledelse. 

Du kan også med hell tipse leders leder om at hen har valgt å ansette en inkompetent i stillingen som din leder og bør ta en runde på opplæring før dette eskalerer til en personalsak. 

Anonymkode: f8f15...ff8

Nav har også mye erfaring med å avsløre at folk ikke er så samarbeidsvillige som de sier og arbeidsgiver tilrettelegger godt. Jeg har vært flere sånne møter, der lege har trukket tilbake sykemeldingen i dialogmøtet…

Anonymkode: 3e05d...1c3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 20.19):

Hva i alle dager er grusomt med dette??

Anonymkode: f3d9d...43b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 19.39):

Kan leder varsle barnevernet om at jeg har valgt å få barn til tross for at jeg for tiden er deprimert og har slitt med søvn? Kan hun blande seg oppi hvorfor jeg velger å få et barn når jeg har kronisk insomni? Kan vårt barn bli tatt fra oss? Jeg er deprimert fordi jeg nylig mistet noen jeg var veldig glad i. Insomni har jeg hatt i mange år fra jeg var tenåring.

Jeg stoler ikke på leder mer. 

Hvem som helst kan sende bekymringsmelding til BV.

Anonymkode: 011af...6ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...