AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Skrevet 29. mai 2024 Jeg kan se meg selv i speilet og synes jeg ser ålreit ut, kanskje litt kjekk. Så retter noen et kamera mot meg og jeg blir veldig ukomfortabel, og føler jeg ser ut som en dass på alle bilder. Får vondt hver gang jeg ser bilder av meg selv, kan ikke fatte at noen skal kunne like meg. Eneste som får meg til å ha litt troen på meg selv er at noen jenter oppigjennom åra har sagt de syns jeg er kjekk, tilogmed noen veldig flotte jenter. Jeg klarer dog aldri finne meg et seriøst forhold, og jeg er i 30-årene, og jeg tror det er fordi jeg har så lite troen på meg selv. Er slank, over snittet høy, godt trent osv men jeg ser jo objektivt på bildene av meg at jeg er mindre ansiktspen. Er det at jeg er kjekk et resultat av at jeg har respekt fra kollegaer og venner, omsorgsfull og intelligent etc? Jeg får det ikke til å gå opp at noen skal kunne like meg når jeg ser bilder av meg selv. Lurer også på om dette er en vanlig tanke å tenke. Er det mange der ute som unngår bilder av seg selv for å ikke føle seg stygg, liksom? Jeg tipper jo det er grunnen til at jeg knapt har vært i forhold, om enn jeg har datet en del... Føler ikke jeg søker veldig flotte jenter, men kanskje om jeg har et mindre pent ansikt så kan jeg ikke forvente å møte noen som er "lik" meg i form av høyere utdanning, gode treningsvaner og godt kosthold etc... Mann 31. Anonymkode: 8f146...364 1
Flintis Skrevet 29. mai 2024 #2 Skrevet 29. mai 2024 Har disse datene vært så suksessfulle at du har hatt sex? I såfall er du jo tiltrekkende nok vil jeg tro?
Bombasi Skrevet 29. mai 2024 #3 Skrevet 29. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): men jeg ser jo objektivt på bildene av meg at jeg er mindre ansiktspen. Hvordan kan du si at ditt eget syn på deg selv er objektivt? Ditt eget syn på deg selv finnes ikke objektivt. Faktisk er det ingenting som heter objektivt her. Folk har helt forskjellige preferanser og meninger om ting. Du kan være dritpen for ei, men se ut som et hespetre for ei anna. For å sette det på spissen, da. Greia er at dette med å se seg selv i speilet kontra på bilder er to forskjellige ting. Veldig mange er ukomfortabel med å se seg selv på bilder, men kan samtidig stå i speilet og si at de er dritpen. Det er noe med bilder oppi dette som blir rart. Man blir så inni granskauen selvkritisk til seg selv på bilder. Og selvkritikken er ofte gal. Uansett må du legge ifra deg måten du vurderer deg selv på vegne av andre. Jeg kan love deg at hvis du vurderer deg selv nedover så forplanter det seg både i utstråling og væremåte. Vær heller den beste versjonen av deg selv, og så la kvinnene du møter avgjøre hvorvidt du er pen og god nok for de eller ikke. Hvorfor skal du ta dette valget på vegne av de? De er oppegående og selvstendige mennesker som fint kan ta slike avgjørelser selv. Så ikke gjør det for dem. Drit i hvordan du ser ut i speil og på bilder på vegne av andre. Møt opp og by på deg selv, og se hvor de bærer hen. Endret 29. mai 2024 av Bombasi
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #4 Skrevet 29. mai 2024 Det med kamera er så horribelt og knusende for selvbildet. Hater kamera. 📷🔨 Det som hjalp meg var at jeg nylig hørte at folk faktisk ser deg som du ser ut i speilbildet selv om det er feil vei. Og at kamera faktisk er det som ikke helt stemmer. Håper det er sannt. Har aldri sett noen i et speil å tenkt at de ser anderledes ut, har du? For en måned siden trodde jeg at jeg var verdens største freak som ikke burde gå ut døra igjen siden jeg er det styggeste mennekset på jordas overflate og skjemmes over å ha stått ansikt til ansikt med andre og enda mer hatt samtaler med dem og turt å levd livet forran dem. Som de må ha dømt meg og blitt kvalme. Men nå går det fint og jeg føler meg litt fin selv om jeg er under gjennomsnittet attraktiv 😅✌️💃 Du er en kjekk mann og har ingenting å bekymre deg for. Men vi kan knuse kameraet sammen 🤝 Anonymkode: bd25b...81b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det med kamera er så horribelt og knusende for selvbildet. Hater kamera. 📷🔨 Det som hjalp meg var at jeg nylig hørte at folk faktisk ser deg som du ser ut i speilbildet selv om det er feil vei. Og at kamera faktisk er det som ikke helt stemmer. Håper det er sannt. Har aldri sett noen i et speil å tenkt at de ser anderledes ut, har du? For en måned siden trodde jeg at jeg var verdens største freak som ikke burde gå ut døra igjen siden jeg er det styggeste mennekset på jordas overflate og skjemmes over å ha stått ansikt til ansikt med andre og enda mer hatt samtaler med dem og turt å levd livet forran dem. Som de må ha dømt meg og blitt kvalme. Men nå går det fint og jeg føler meg litt fin selv om jeg er under gjennomsnittet attraktiv 😅✌️💃 Du er en kjekk mann og har ingenting å bekymre deg for. Men vi kan knuse kameraet sammen 🤝 Anonymkode: bd25b...81b Om du som leser dette føler deg stygg når du ser degselv i spillet, jeg vil ikke du skal tenke som det jeg skrev her. Har aldri i mitt lange liv sett noen som ikke skal få ha det fint å nyte sin tid på planeten, heller ikke blitt kvalm av noen. Så det er skrevet, dette var kun for å illustrere et dårlig selvbilde i endring og overdrevet drama, mer som humor egentlig, enn at noen skal ta det til seg. Plis ikke la utsende press stenge dere inne ❤️ Anonymkode: bd25b...81b
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #6 Skrevet 30. mai 2024 Vi er flere som ikke ser bra ut på bilder altså. Og du har ingen grunn til å tenkte dårlig om deg selv, kvinner er mye mindre opptatt av om mannen er ansiktspen, og blir det enda mindre med årene. At du er høy og er greit trent teller faktisk mer. Og vi er vår egen verste fiende, vi dømmer alltid oss selv hardere enn det andre gjør. Du er god nok! Og pen nok! Tro på det. Anonymkode: 3ad7e...4e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå