AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Skrevet 29. mai 2024 Har begynt i psykodynamisk tilnærming. Terapeuten ønsker å vite når barna mine er født og hva de heter. Jeg får spørsmål om jeg kan beskrive mitt forhold til mannen og til barna mine. Jeg har opplevd traumer, men er en god mor og god kone. Jeg jobber også med barn. Jeg er nå redd hun skal tro ting om meg. Får dere slike spm? Kan jeg si til henne at jeg blir urolig av dette? Anonymkode: 18c71...8be 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Skrevet 29. mai 2024 Det er ikke spørsmålene som er problemet her, det er din reaksjon på de. hvorfor kan du ikke svare på de spørsmålene?! Hva er du redd for? Anonymkode: 8c2bd...0ae 18 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke spørsmålene som er problemet her, det er din reaksjon på de. hvorfor kan du ikke svare på de spørsmålene?! Hva er du redd for? Anonymkode: 8c2bd...0ae Jeg svarte på dem helt rolig og sindig. Sa jeg hadde et trygt og varmt forhold til dem, at jeg følte livet hadde et skille fra før jeg fikk barn og hadde ille barndom, til jeg ble voksen og fikk egne barn. At det føles som to ulike liv. Anonymkode: 18c71...8be
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #4 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg svarte på dem helt rolig og sindig. Sa jeg hadde et trygt og varmt forhold til dem, at jeg følte livet hadde et skille fra før jeg fikk barn og hadde ille barndom, til jeg ble voksen og fikk egne barn. At det føles som to ulike liv. Anonymkode: 18c71...8be Hvorfor får helt vanlige spørsmål deg til å reagere som du gjør? Er normalt å se på ulike sider av livet ditt i terapi. Anonymkode: 85893...54d 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor får helt vanlige spørsmål deg til å reagere som du gjør? Er normalt å se på ulike sider av livet ditt i terapi. Anonymkode: 85893...54d Det er kanskje naturlig etter hva man har opplevd?? Anonymkode: 18c71...8be 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #6 Skrevet 29. mai 2024 Du posta en post om dette i stad også... Det er helt normalt. Og det er helt vanlig prosedyre. De er pliktig til å spørre om det for å forsikre om barna har det bra. og for å danne seg et helhetlig bilde av deg som person. Alle mine behandlere og andre samtalepartnere har spurt om akkurat det samme. Og man kan også bruke den informasjonen til å bygge tillit. Ved å bli kjent med deg og familien. Helt normalt. Jeg skjønner ikke hvorfor du er så stressa over det. De fleste får disse spørsmålene Anonymkode: a7ed3...03d 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #7 Skrevet 29. mai 2024 Geez. For en billig måte å skaffe seg tillit på. Bruk noe annet enn ens barn. Anonymkode: 9ee7a...7da 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #8 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er kanskje naturlig etter hva man har opplevd?? Anonymkode: 18c71...8be Nei. Det er ikke det. Anbefaler å snakke med behandleren din om hvordan du tolket spørsmålene og hvilke følelser det satte i sving hos deg. Anonymkode: 85893...54d 2
Daria Skrevet 29. mai 2024 #9 Skrevet 29. mai 2024 Det er helt normalt å snakke om nære relasjoner i psykodynamisk terapi, hun spør ikke fordi hun er ute etter å ta deg på noe. Det er også helt normalt å synes at det er vanskelig, av ulike grunner; snakk med terapeuten om det. Min psykodynamiske psykolog minner meg gjerne på hvor mange historier og hvor mye rart (og fælt) han har hørt, underforstått har han ikke bare hørt det meste før, men han vet også hvor kompliserte relasjoner (og livet) er og at det jeg sier bare er en liten del av helheten. Og ikke minst: Jeg trekker jo ikke konklusjoner ut fra alt du sier. 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #10 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Geez. For en billig måte å skaffe seg tillit på. Bruk noe annet enn ens barn. Anonymkode: 9ee7a...7da Er ikke barn en del av livet? Anonymkode: d00ea...9e0 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #11 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Får dere slike spm? Kan jeg si til henne at jeg blir urolig av dette? Ja, det kan du. Jeg hadde syntes slike spørsmål var VELDIG ubehagelige. Hvorfor spør hun, liksom? Jeg vil ikke oppgi noe privat informasjon til folk jeg ikke kjenner. Hvis psykologen min vil jeg skal dele alt mulig sånt må hun dele selv, også. Anonymkode: bc551...b8b 1
Purple_Pixiedust Skrevet 29. mai 2024 #12 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det kan du. Jeg hadde syntes slike spørsmål var VELDIG ubehagelige. Hvorfor spør hun, liksom? Jeg vil ikke oppgi noe privat informasjon til folk jeg ikke kjenner. Hvis psykologen min vil jeg skal dele alt mulig sånt må hun dele selv, også. Anonymkode: bc551...b8b Er ikke helt sånn terapi funker da. Og du velger jo selv å dra i terapi. 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #13 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du posta en post om dette i stad også... Det er helt normalt. Og det er helt vanlig prosedyre. De er pliktig til å spørre om det for å forsikre om barna har det bra. og for å danne seg et helhetlig bilde av deg som person. Alle mine behandlere og andre samtalepartnere har spurt om akkurat det samme. Og man kan også bruke den informasjonen til å bygge tillit. Ved å bli kjent med deg og familien. Helt normalt. Jeg skjønner ikke hvorfor du er så stressa over det. De fleste får disse spørsmålene Anonymkode: a7ed3...03d Nei? Jeg har ikke laget annen tråd om det. Anonymkode: 18c71...8be
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #14 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei? Jeg har ikke laget annen tråd om det. Anonymkode: 18c71...8be Anonymkode: 63eda...f32 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #15 Skrevet 29. mai 2024 Purple_Pixiedust skrev (6 minutter siden): Er ikke helt sånn terapi funker da. Og du velger jo selv å dra i terapi. Velger selv hva jeg vil snakke om også. Problemer med å sette grenser en av utfordringene mine, så det er bra. Anonymkode: bc551...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #16 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Anonymkode: 63eda...f32 Da har jeg dobbelt-postet. Naturlig forklaring. Anonymkode: 18c71...8be
Stoltskeiv Skrevet 29. mai 2024 #17 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja, det kan du. Jeg hadde syntes slike spørsmål var VELDIG ubehagelige. Hvorfor spør hun, liksom? Jeg vil ikke oppgi noe privat informasjon til folk jeg ikke kjenner. Hvis psykologen min vil jeg skal dele alt mulig sånt må hun dele selv, også. Anonymkode: bc551...b8b Du er jo nødt til å oppgi privat informasjon om du går til psykolog… hvordan skal du ellers få hjelp? 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #18 Skrevet 29. mai 2024 Stoltskeiv skrev (3 minutter siden): Du er jo nødt til å oppgi privat informasjon om du går til psykolog… hvordan skal du ellers få hjelp? Men jeg trenger jo ikke hjelp med barna. Anonymkode: 18c71...8be 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #19 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Det er ikke det. Anbefaler å snakke med behandleren din om hvordan du tolket spørsmålene og hvilke følelser det satte i sving hos deg. Anonymkode: 85893...54d Jo, det er det. Jeg har c-ptsd og spm som går på privatlivet og det å komme inn på meg stresser meg. Helt naturlig. Anonymkode: c1033...378 1
AllahBallah Skrevet 29. mai 2024 #20 Skrevet 29. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er kanskje naturlig etter hva man har opplevd?? Anonymkode: 18c71...8be Endret 29. mai 2024 av AllahBallah
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå