Gå til innhold

Garmin venu 2 - etasjeteller klikket

Bondenisse

Anbefalte innlegg

Etter en oppdatering starten av mai så har den begynt å telle etasjer svært ivrig. Etter sløve dager der jeg kanskje har vært ute av leiligheten og gått 1 etasje i trappen finner den ut at jeg har nådd 30 når jeg er på veg ned en trapp. Den teller etasjer konstant selv når jeg går på helt flatt underlag, veldig ivrig i nedoverbakker osv… 

som eksempel hadde jeg 163 ifølge klokken i går, iphonen sier 13…. 

Noen andre med samme utfordring? Eller løsning på problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ett raskt googlesøk sier at dette er vanlig om det er trykkforskjell, for eksempel å gå inn i ett varmt rom på en kald dag.

Du kan tydeligvis kalibrere altimeteret på din klokke..

https://support.garmin.com/en-US/?faq=LJ6vYF2phv7JUAOlsRRjC8&productID=707538&searchQuery=floor&tab=topics

I'm Getting Too Much Credit

Situations that can cause excessive credit include a significant change in pressure such as a strong pressure system or walking into a warm building on a cold day. Walking near exit doors when it is cold outside may also trigger extra credit. Walking outside on a windy day with the watch exposed to the wind can also result in false credit.  

Clean the Barometer Port on the Device

If the small portholes on the back or side of the watch are obstructed, it may interfere with the ability for the watch to measure elevation properly. To clean the sensor, locate the port on the back or side of the watch. You can rinse the port with water or you can also soak the watch in water for 5 minutes, agitating it every minute to help breakdown and remove any debris, such as sweat crystals or skin cells. After cleaning and/or soaking, allow the watch to dry completely.

IMPORTANT: Do not stick anything into the holes or use canned air as this can result in damage to the sensor.

Calibrate the Barometric Altimeter

This occurs automatically when you follow these steps:

NOTE: This does not apply to devices that use Connected GPS.

1. While outdoors, select an outdoor activity profile.

2. Allow the watch to acquire a GPS signal.

3. Wait an additional 30 seconds after acquiring a signal before starting or exiting the activity. No message will appear but allowing the extra time will complete the calibration process.

Anonymkode: 3935d...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...