AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Del Skrevet 29. mai 2024 Når man bor med naboer med veranda rett under, er det lovlig med utett gulv? Altså bare terrassebord, uten tetting under? Jeg har googlet og googlet, men finner ikke ut av det. Noen som vet? Anonymkode: 9af92...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Del Skrevet 29. mai 2024 Nei, det kan jeg aldri tenke meg. I boretslaget jeg bor i kan de i første etg. ha terrassebord uten tetting. Men de i 2 etg må ha tetting -(en slags membran antageligvis) og det koster selvsagt litt mer. Terrasser må jo vaskes og er det ikke tetning renner jo alt vann og såpe ned til naboen.. Anonymkode: 059a0...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det kan jeg aldri tenke meg. I boretslaget jeg bor i kan de i første etg. ha terrassebord uten tetting. Men de i 2 etg må ha tetting -(en slags membran antageligvis) og det koster selvsagt litt mer. Terrasser må jo vaskes og er det ikke tetning renner jo alt vann og såpe ned til naboen.. Anonymkode: 059a0...d73 Ja, det er nettopp det vi plages med. Har en idiot av en nabo som ikke tar hensyn i det hele tatt. Anonymkode: 9af92...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 29. mai 2024 #4 Del Skrevet 29. mai 2024 Om det borettslag/sameie er det vel bare å ta det opp som sak i generalforsamling og kreve tett gulv for alle. Om det er selveier må dere kanskje bli enige. Men om en nabo over meg f.eks spylte terrassen min slik at det rant ned på min med overlegg må det så vidt jeg skjønner gå under en eller annen form for juridisk overtramp. Blir som om du kaster søppel over hekken til naboen. Neppe lovlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 29. mai 2024 #5 Del Skrevet 29. mai 2024 Man kan kanskje også argumentere for at det som er under hans terassegulv er dine takbjelker. Ergo ditt tak som du må sørge for å ordne tetting mot selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 29. mai 2024 #6 Del Skrevet 29. mai 2024 https://www.obsbygg.no/tak/undertak-terrasse/ Til-tak er uansett en rimelig løsning og enkelt å sette opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #7 Del Skrevet 29. mai 2024 Hensatt skrev (14 minutter siden): Om det borettslag/sameie er det vel bare å ta det opp som sak i generalforsamling og kreve tett gulv for alle. Om det er selveier må dere kanskje bli enige. Men om en nabo over meg f.eks spylte terrassen min slik at det rant ned på min med overlegg må det så vidt jeg skjønner gå under en eller annen form for juridisk overtramp. Blir som om du kaster søppel over hekken til naboen. Neppe lovlig... Det er selveier, men skal ta kontakt med jurist så raskt som mulig. Denne loven gjelder vel alle boliger uansett: § 25.Seksjonseierens rett til å bruke bruksenheten og fellesarealer Seksjonseieren har enerett til å bruke sin bruksenhet. Seksjonseieren har også rett til å bruke fellesarealene til det de er beregnet til eller vanligvis brukes til, og til annet som er i samsvar med tiden og forholdene. Bruksenheten og fellesarealene må ikke brukes slik at andre seksjonseiere påføres skade eller ulempe på en urimelig eller unødvendig måte. Lovdata - lov om eierseksjoner (eierseksjonsloven) Å plutselig få vann i hodet fra naboen over må vel sies å være skade og ulempe på urimelig eller unødvendig måte. Anonymkode: 9af92...afa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #8 Del Skrevet 30. mai 2024 Jeg bor i tomannsbolig. Når naboen over meg skal vaske altanen sender de meg SMS så vi kan holde oss inne. Når de er ferdige pleier de å spyle terrassen vår raskt. Anonymkode: 2a62f...9e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #9 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 13.47): Jeg bor i tomannsbolig. Når naboen over meg skal vaske altanen sender de meg SMS så vi kan holde oss inne. Når de er ferdige pleier de å spyle terrassen vår raskt. Anonymkode: 2a62f...9e4 Så hyggelig nabo du har, skulle ønske hun jeg har var like hyggelig. Anonymkode: 9af92...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå