AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Del Skrevet 29. mai 2024 Hei. Jeg valgte feil på butikken og farget håre med permanent hårfarge. Skulle egentlig bare ha en gloss. Jeg har blondt hår fra før, og valgte en lys blond hårfarge. Men håret mitt ble fikk et skikkelig gult skjær. Har prøvd lillashampo men det funker ikke. Har snakket med en frisør som sier at enten må jeg farge det mørkt, eller så må jeg bleke det lysere og tone det. Har noen av dere erfaring med permanent hårfarge? Vil den svekkes litt over tid???? Anonymkode: e8334...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipaa Skrevet 29. mai 2024 #2 Del Skrevet 29. mai 2024 Jeg har selv mørkt hår da, men ja, fargen vil svekkes over tid. Kan vaske det mye, og med billig shampoo, som er litt hardere for håret, da holder ikke fargen like lenge. Men kan du ikke legge en toner over det permanente da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Del Skrevet 29. mai 2024 Hei, jeg har ikke så mye erfaring med lyst hår og bleking ettersom jeg naturlig har brunt hår og farger det enda mørkere. Men jeg kan si at permanent hårfarge vil svekke seg over tid ja. Hvis man vasker håret i ganske varmt vann så er det med å svekke fargen, bitte litt. Derfor anbefaler de at man vasker farget hår i litt kaldere vann for å bevare fargen så den ser fin ut. Ellers så vil også sola bleke håret selvfølgelig. Jeg farger som sagt mitt så det blri svart, og jeg prøver jo å bevare fargen med å vaske i kaldt vann. Men sola bleker mye så etter noen uker har håret blitt mer mørkt brunt enn svart igjen så da må jeg farge på nytt samtidig som jeg farger etterveksten. Tror frisøren har rett her ja at du må bleke og tone hvis du vil fortsatt ha det blondt men uten det gulskjæret som du har fått av hårfargen dessverre. Ønsker deg lykke til, håper du får ordnet håret. Anonymkode: 520ad...ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #4 Del Skrevet 29. mai 2024 Vask håret flere ganger på rad med head n shoulders, det fader hårfarge som bare juling. Bruk masse om gangen, gni det inn og la det sitte, rinse and repeat flere ganger. Anonymkode: eee41...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Del Skrevet 29. mai 2024 Jeg har blondt hår og farget det en anelse mørkere med permanent hårfarge. Håret har mistet det meste av den fargen nå. Er ikke sååå veldig mange måneder siden Anonymkode: 3b661...413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #6 Del Skrevet 29. mai 2024 Jeg aner ikke hva du mener med gulskjær her, men når jeg bleker håret mitt, har jeg alltid i en kald gråfarge etterpå. Det fjerner gulskjær og oransjeskjær. Anonymkode: e9a48...596 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå