Gå til innhold

Å leie leilighet i Paris

Natta1980

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenke meg å leie, på årsbasis, en 30kvm ettroms, i Paris, helst rundt Montmartre, og reise dit litt sånn av og på når det passer, og tilbringe mye tid der. 

Jeg har ingen erfaring med leiemarkedet der. Er det noen her som har noen gode tips, råd, pålitelige nettsider mm? Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gang jeg leide leilighet i Paris, så var det gjennom en blogg jeg fant den. Sendte mail til eieren og fikk leie den for perioden jeg skulle være der. Viste seg disse hadde flere boliger de leide ut gjennom diverse sider. Dette var i 2010 og 2011, så noen år siden. Homeaway eller noe sånt mener jeg ene siden het. I dag leier sikkert mange av disse ut via air bnb vil jeg tro. Laforet mener jeg et utleieselskap heter bare google så dukker det nok opp.  laforet immobilier heter det

Endret av Sola de
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leid leilighet gjennom Leilighet i Paris de siste gangene jeg har feriert der. Siden drives av Helene, som er norsk og har bodd i Paris i over 20 år. Hun leier stort sett ut sin egen leilighet, men formidler også andre leiligheter eid av venner av seg fra tid til annen. Hun driver primært med korttidsutleie til turister, men jeg har sett at hun har leid ut til studenter osv. på hjemmesiden. Kan være verdt å ta kontakt med Helene, om hun ikke har leilighet å leie ut til deg kan det jo være at hun har tips og råd om hvordan gå frem, hvilke nettsider man bør bruke osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...