AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Skrevet 29. mai 2024 Går til DPS fordi jeg har slitt med angst, og sliter litt med det fortsatt. Jeg føler jeg vil legge ting bak meg nå og starte med nye blanke ark. Jeg tar sommerferie nå snart (Selvom jeg har vært permittert. men har blitt fulgt tett opp av lege, dps og andre støttepersoner). Men nå skal jeg ha sommerferie fra de, også starter jeg opp med ordentlig hverdag og studie på 100%. På en måte føler jeg meg klar for å gå videre, og slippe taket på DPS, men samtidig ikke helt på en måte. Det ligger uansett i kortene å skulle avslutte snart. Selvom jeg mener det er alt for tidlig, med tanke på at jeg egentlig fortsatt er ganske dårlig. Så det er ekstremt motstridende tanker hos meg. Men tror det er en befriende tanke for meg å bare gå videre nå. Og jeg føler jeg har det mye bedre psykisk enn på lenge. Jeg er ikke så deppa lenger. Men merker også at jeg fort kan få tilbakefall når jeg skal ut i studier igjen pga. jeg sliter en del med utmattelse. Nå kan jeg jo styre mye selv og er nok derfor det går såpass bra, men når jeg skal ut i studier igjen, så må jeg lære meg og finne teknikker til å kunne leve i en helt vanlig hverdag med studier på 100%. Det er det magefølelsen min sier. Fordi jeg har ting jeg fortsatt må jobbe med. Jeg har gått fra å se ekstremt mørkt på livet, til å se ganske lyst. Selvom angsten fortsatt er der, men den er mer håndterbar nå. Kan det være lurt å slippe taket på DPS nå? Eller kan det være alt for tidlig selvom jeg merker noe bedring? Skal også sies at jeg i det store og hele ikke har følt så mye hjelp i psykologen. De tingene jeg gjør for bedring har jeg funnet helt selv uten noen form for hjelp. Jeg har funnet mine egne teknikker, så tilbakefall kan jo etter stor sannsynlighet komme. Anonymkode: 27e18...b3c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Skrevet 29. mai 2024 Kan også nevne at de rundt meg av nærmeste og andre støttepersoner mener det er for tidlig å slutte i behandling nå. Men jeg bare føler meg på en måte klar til å starte med blanke ark, men magefølelsen sier jeg ikke burde det helt enda. Og jeg føler vel egentlig ikke at jeg helt kan stå på egne bein enda. Men alle er vel nervøse i en sluttfase av behandling? Anonymkode: 27e18...b3c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Skrevet 29. mai 2024 Jeg gikk i åresvis hos DPS samtale terapi. Det hjalp ingen verdens ting for min del.Det eneste som har fungert av behandling var eksponeringsterapi sammen med en sykepleier i kommunen.I dag går jeg ikke i noe behandling å klarer meg greit. Jeg har begynt å trene å har trua på at det er svært bra for psyken min og min fysiske helse. Anonymkode: 0df13...6d2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #4 Skrevet 29. mai 2024 Av erfaring så tror jeg det kan bli overveldende mye hvis du skal returnere til hverdagen og 100% studier, etter ferien, uten å ha DPS i ryggen. Jeg ville nok avventet til studiene er i gang og har vart i et par måneder. Ta deg ferie og nyt sommeren, og forsøk heller å trappe ned behandlingen på sensommeren/høsten. Jeg tror man får mye nytte ut av behandling, når man begynner å bli frisk og hjernen klarer å ta til seg mer lærdom og informasjon. Anonymkode: da9f8...d4a 1
Grüner Skrevet 29. mai 2024 #5 Skrevet 29. mai 2024 Hva mener psykologen? Hvis både du og psykologen mener det er på tide, og du føler at du ikke trenger terapien lenger, men at det har blitt mer en vane bare, uten at det hjelper deg (du sier du har kommet fram til de teknikkene du bruker selv), ville jeg ha avsluttet. Det er veldig mange som står i kø for behandling på dps, som sikkert vil bli glade hvis du ikke trenger plassen din lenger 😉. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå