Soulshine Skrevet 29. mai 2024 #1 Skrevet 29. mai 2024 Jeg ble operert (vaginal hysterektomi) for 8 dager siden. Kan jeg spørre dere som har blitt operert på samme måte hvor lenge dere hadde sterke smerter? Jeg er som sagt på dag 8, men må fremdeles ta Tramadol på natt fordi jeg våkner med store smerter. Når jeg går føler jeg at jeg må holde på magen fordi det kjennes ut som noe "løsner", å det er vondt å gå. Jeg er nærmest sengeliggende hele døgnet. Er dette normalt?
Gjest lavmålet Skrevet 29. mai 2024 #2 Skrevet 29. mai 2024 (endret) Du bør ta kontakt med sykehuset, du får best svar av de som kan dette. Endret 29. mai 2024 av lavmålet
Soulshine Skrevet 29. mai 2024 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2024 lavmålet skrev (18 minutter siden): Du bør ta kontakt med sykehuset, du får best svar av de som kan dette. De sier bare at det er variabelt fra person til person. Jeg lurer mest på andre sine erfaringer.. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Skrevet 29. mai 2024 Tok tranadol de første tre nettene, ellers gikk det bare i ibux og paracet. At det føles rart ut er ikke unormalt. Anonymkode: f2f69...74d
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #6 Skrevet 29. mai 2024 Det er litt over 20 dager siden jeg fikk fjerna mi på samme måte. Jeg fikk oxy-et-eller-annet på sykehuset i to døgn, men etter at jeg dro hjem så måtte jeg greie meg med paracet fra butikken...... Det føltes skikkelig ugreit ut de første dagene, men det gikk seg til i løpet av ei uke. Dette varierer nok veldig fra person til person, men hvis du er bekymra så ta kontakt med sykehuset. Jeg var litt lutrygget den første uka, men etter det kun når jeg blir sliten. Blir liksom stramt i hele magen og jeg føler meg støl. Fikk også skikkelig hormontull som virker både på kropp og psyke. Jeg har fortsatt eggstokkene, men de fjernet en cyste så de har nok pirka borti noe. Har nå "bekkenløsningssmerter" hele veien rundt, men det er ikke noe jeg trenger smertestillende for. Har av og til stikkende smerter hist og pist i magen, det klør noen gang inni en plass, men stort sett er det stølheta jeg kjenner på. Greier nå å gå turer på en 3-4 km, men er helt skutt etterpå. Legen sa jeg skulle ta det med ro i 6 uker, og foreløpig har det ikke vært noe problem å være rolig. Det stopper seg selv. 😆 Anonymkode: aee6d...32c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #7 Skrevet 29. mai 2024 Glemte å nevne at det tok to uker før jeg kjente forskjellen på tisstrengt, luft og bommelom. De ukene kjentes alt ut som "vondt", så jeg måtte gå på do og bare se hva som kom. Måtte huske på å tisse jevnlig etter som jeg ikke kjente at det var det ubehaget betydde noen ganger. Anonymkode: aee6d...32c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå