AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Skrevet 29. mai 2024 Føler jeg ikke kan snakke om det, for det er ikke slik som er «vanlig». Jeg har en datter og en sønn. Jeg kommer hundre ganger bedre overens med svigerdatter enn sønn. Jeg kommer bedre overrens med sønn enn datter også. Datter er yngst, og husker jeg fikk høre slik som «mor-datter forhold» og «da slipper du svigerdatter». Helt ærlig er det for meg ikke bedre. Svigersønn er kverulant, bestemt, ekstremt firkantet, veldig humørsyk osv. Jeg er redd for å komme med eksempelet som gjør at jeg blir gjenkjent, men det er altså små små ting som han gjør til en stor greie. Hun blir påvirket av han. De har så mye meninger om alt, og forventer vi andre skal mene det. Sønn er rund i kantene, mild, tar ikke ting så høytidelig, og svigerdatter er et raust og varmt vesen som vil meg og mine så godt hele tiden. Likevel føler jeg det ikke er vanlig å snakke om problem denne veien, kun motsatt. Så jeg lurer på om flere har slik relasjon til svigersønn? Føler meg alene og veldig fortvilet…. Anonymkode: ee9cc...d21 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Skrevet 29. mai 2024 Har det slik med min datter.Har mye bedre forhold til bonusdatter.Ikke et snev av dårlig samvittighet.Vær deg selv og ikke hold tilbake,få det ut. Anonymkode: bd0e7...b62 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Skrevet 29. mai 2024 Ja det er tabu å ikke ha et godt forhold til sine nærmeste. Jeg har ikke et godt forhold til min eldste sønn, som dessverre har både utseende og personlighet som ligner hans far. En mann jeg måtte flykte fra som ung. Det er pinlig, selv om nærmeste venner vet hvorfor og forstår det godt. Det er ikke noe jeg liker å innrømme for folk som ikke kjenner til hva som ligger bak dette. Anonymkode: f7028...50b 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #4 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har det slik med min datter.Har mye bedre forhold til bonusdatter.Ikke et snev av dårlig samvittighet.Vær deg selv og ikke hold tilbake,få det ut. Anonymkode: bd0e7...b62 Ser din datter dette, og hva sier hun evt? Her får jeg/vi stikkere om at vi behandler de skjevt, selv om vi overhode ikke prøver selvfølgelig. Svigersønn forskjellsbehandler oss mtp barnevakt til barnebarn, om vi mot formodning skulle få passe de går vi på nåler og er livredd for om noe blir galt. Et lite anonymisert eksempel er at det var noe på skolen til barnebarn som vi dro på, men som vi fikk kjeft av datter og sv.sønn for vi ikke varslet de og de ikke kunne forberede barna. Besteforeldre var invitert. Neste gang dro vi ikke på et tilsvarende arrangement, det ble også feil. Da er det klart vi drar til sønn og sv.datter når det er noe, så vi vet det blir riktig… Anonymkode: ee9cc...d21
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Skrevet 29. mai 2024 Jeg synes ikke at det er et problem i det hele tatt at du ikke liker svigersønnen din. I hvert fall ikke så lenge du er høflig. Men at du ikke liker datteren din synes jeg er tristere. Det normale her hadde vært at du hadde bekymret deg for hvordan det var for henne å leve med en slik fyr. Og spekulert på hvordan i all verden han behandlet henne bak husets fire vegger hvis han er så ille ute blant folk. Anonymkode: ae080...6d8 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #6 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg synes ikke at det er et problem i det hele tatt at du ikke liker svigersønnen din. I hvert fall ikke så lenge du er høflig. Men at du ikke liker datteren din synes jeg er tristere. Det normale her hadde vært at du hadde bekymret deg for hvordan det var for henne å leve med en slik fyr. Og spekulert på hvordan i all verden han behandlet henne bak husets fire vegger hvis han er så ille ute blant folk. Anonymkode: ae080...6d8 Hun skriver jo ikke at hun ikke liker datteren, bare at hun kommer bedre overens med sønnen? Hvorfor skal ts være bekymret over datteren? Det er mange med spesiell personlighet, men det betyr ikke at de gjør noe slemt mot partneren. Det høres jo også ut som at datteren er ganske lik mannen sin, ut fra det ts skriver. Ts: det er ikke tabu. Det er helt naturlig at vi går bedre overens med noen mennesker enn andre. Det er ikke slik at selv om man er i familie med hverandre, så matcher man i personlighet, verdier og oppførsel. Anonymkode: f2a81...c57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå