AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Skrevet 29. mai 2024 Hei jeg ble invitert i bursdagsfest hjemme hos en venninne, med middag og feiring der. Etter at alle har sagt at de kommer endrer hun invitasjonen til at vi skal ut å spise på restaurant istedenfor. Dvs. jeg må ut med 750kr for menyen + drikke, så blir fort 1500kr for hele kvelden. jeg blir skikkelig irritert, for jeg syns det er dårlig gjort å invitere til en ting, også endre det helt i ettertid når «alle» har meldt seg på. og jeg føler jeg ikke kan si nei nå som jeg har sagt ja. Vi er da 20 stk som er meldt på, mulig noen har trekt seg. Dette er ett rundt tall, og jeg prøvde å si at det blir bedre sosialt hvis hun har det hjemme. Kunne droppet middag og kun hatt fest der alle tok m egen drikke. Hun mente det ble så mye jobb på henne og at hun da måtte ordne noe mer uansett hvis hun hadde det hjemme. jeg er alenemamma og har ikke lyst til å bruke så mye penger på en middag der du uansett bare får snakket med de som sitter nærmest deg. Dette er en venninne og kollega, men tror uansett ikke hun vil forstå meg. Hva ville dere gjort? droppet alt eller spandert på en middag og brus til maten? Anonymkode: bf40f...816
Urwa Skrevet 29. mai 2024 #2 Skrevet 29. mai 2024 Så smålig gjort. Hadde ikke gått. Sånt gjør man bare ikke. Håper flere trekker seg. 1 1
Kålrota Skrevet 29. mai 2024 #3 Skrevet 29. mai 2024 Jeg ville droppet det og sagt hvorfor. Hun innser nok at det vil være vanskelig for noen, men velger denne løsningen likevel. Da er det naturlig at flere gjester hverken kan eller vil prioritere dette. 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #4 Skrevet 29. mai 2024 "Beklager men kan dessverre ikke delta allikevel. Du får ha en kjempe morsom feiring og gratulerer med dagen". Anonymkode: ecea0...a65 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Skrevet 29. mai 2024 Jeg ville ha droppet det, og sagt at jeg ikke kommer. Anonymkode: 546b7...a02 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #6 Skrevet 29. mai 2024 "Hei, jeg kan dessverre ikke komme likevel". Sånn. Om hun ønsker forklaring "Jeg kan dessverre ikke ta med råd til å reise ut på restaurant å bruke en tusenlapp ++ akkurat nå". Sånn. Anonymkode: cca1d...c53 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #7 Skrevet 29. mai 2024 Jeg hadde også droppet det. Du prøvde jo å si i fra. Og ikke gidd å ha dårlig samvittighet heller, det var ikke dette du takket ja til. Anonymkode: 966a5...9ae
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #8 Skrevet 29. mai 2024 «Beklager, det har jeg ikke anledning til å bli med på.» Det er frekt og lite gjennomtenkt av henne. Blir jo en veldig billig feiring for henne, når alle gjestene blir manipulert til å spytte i for restaurantmat og drikke på byen. Her tenker jeg det er helt greit å melde avbud, og å si hvorfor. «Som alenemor er dyre restaurantbesøk ikke noe jeg har mulighet til å prioritere.» Anonymkode: 66bd6...a81 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #9 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei jeg ble invitert i bursdagsfest hjemme hos en venninne, med middag og feiring der. Etter at alle har sagt at de kommer endrer hun invitasjonen til at vi skal ut å spise på restaurant istedenfor. Dvs. jeg må ut med 750kr for menyen + drikke, så blir fort 1500kr for hele kvelden. jeg blir skikkelig irritert, for jeg syns det er dårlig gjort å invitere til en ting, også endre det helt i ettertid når «alle» har meldt seg på. og jeg føler jeg ikke kan si nei nå som jeg har sagt ja. Vi er da 20 stk som er meldt på, mulig noen har trekt seg. Dette er ett rundt tall, og jeg prøvde å si at det blir bedre sosialt hvis hun har det hjemme. Kunne droppet middag og kun hatt fest der alle tok m egen drikke. Hun mente det ble så mye jobb på henne og at hun da måtte ordne noe mer uansett hvis hun hadde det hjemme. jeg er alenemamma og har ikke lyst til å bruke så mye penger på en middag der du uansett bare får snakket med de som sitter nærmest deg. Dette er en venninne og kollega, men tror uansett ikke hun vil forstå meg. Hva ville dere gjort? droppet alt eller spandert på en middag og brus til maten? Anonymkode: bf40f...816 Off sånt er kjedelig 🙈 jeg har litt omvendt problem. Var invitert på resturant i bursdag her jeg bor noe jeg tenkte var helt ok, så plutselig ble det i stede hjemme hos personen 40 min fra sentrum og mer fest. Har ikke lyst i det hele tatt, så tenkte å være så frekk å komme på en unnskyldning. Anonymkode: ef673...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #10 Skrevet 29. mai 2024 Det er jo hennes dag. Selv om du har sakt ja til å komme. Er det ingen bindene avtale, så hvis du ikke kan får du la være å dra. At det er kjedelig, forstår jeg godt. Anonymkode: 1ae3a...17e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #11 Skrevet 29. mai 2024 Selvsagt kan du si nei. Jeg hadde vært ærlig og sagt at jeg ikke kan ta meg råd til restaurant-besøk akkurat nå. Jeg er selv alenemor, og ønsker å prioritere såpas med penger på aktiviteter sammen med barnet, enn bare for å gå ut å spise på en restaurant. Anonymkode: 0e95b...82e 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #12 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo hennes dag. Selv om du har sakt ja til å komme. Er det ingen bindene avtale, så hvis du ikke kan får du la være å dra. At det er kjedelig, forstår jeg godt. Anonymkode: 1ae3a...17e Å hvis dere er tette. Kan du jo snakke med henne om det å droppe gave, for du har ikke økonomi til det. Er hun en ekte venn, bør hun sette mer pris på at du kommer enn å få en gave. Anonymkode: 1ae3a...17e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #13 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Å hvis dere er tette. Kan du jo snakke med henne om det å droppe gave, for du har ikke økonomi til det. Er hun en ekte venn, bør hun sette mer pris på at du kommer enn å få en gave. Anonymkode: 1ae3a...17e En er da ikke forventet å gi en gave, i tillegg til å betale for kalaset…??! Det er i hvert fall ikke vanlig i min krets. De som ønsker feiring på restaurant avstår fra gaver. Da er det å gå ut å spise sammen med bursdagsbarnet gaven i seg selv. Anonymkode: 66bd6...a81 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #14 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En er da ikke forventet å gi en gave, i tillegg til å betale for kalaset…??! Det er i hvert fall ikke vanlig i min krets. De som ønsker feiring på restaurant avstår fra gaver. Da er det å gå ut å spise sammen med bursdagsbarnet gaven i seg selv. Anonymkode: 66bd6...a81 Hva som er vanlig i din krets og andres krets varierer jo stort. Nå var det nå bare noe jeg sa om gaven. Men blir det for mye så får ts droppe. Venninnen bør forstå at ikke alle har økonomi til det samme. Anonymkode: 1ae3a...17e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #15 Skrevet 29. mai 2024 Jeg hadde droppet det om jeg ikke hadde råd. Ville bare irritert meg hele kvelden. Var i en lignende situasjon der jeg valgte det billigste på menyen og alkoholfritt til maten, selv om jeg hadde hatt mer enn lyst til å vært med på en bursdagsfest med medbragt polvin. Det gikk kaldt nedover ryggen på meg da det skulle betales og en av stordrikkerne med biff og rødvin begeistret ropte ut at "vi gidder ikke finregninga, deler den på hele gjengen!" Heldigvis var det en i selskapet som var tøffere en meg, og strengt gav beskjed om at "NEI! Jeg vet akkurat hva jeg skal betale!" Det ble litt stille rundt bordet, og kalkulatoren kom frem. Heldigvis. Anonymkode: 43f9e...376 2 2
Duff Skrevet 29. mai 2024 #16 Skrevet 29. mai 2024 Det er lov å melde avbud, mye kan komme i veien og økonomi er en helt gyldig grunn. Om du vil si hvorfor eller ikke er opp til deg men jeg tenker det er helt innafor å si at dette har jeg ikke råd til desverre, vi får ta det igjen. Kjøp heller en gave og dra på besøk en annen dag hvis det er en nær venninne. 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #17 Skrevet 29. mai 2024 Jeg betaler ikke 750,- for en meny, pluss drikke, for bursdag til andre enn aller nærmeste familie og bestevenninnen min... Så mye penger bruker jeg ikke på restaurant utenom veldig spesielle anledninger. Og jeg hadde ikke brydd meg om bursdagsbarnet ble fornærmet når hun har bestemt at dagen ikke kan feires ett sted hvor folk kan kjøpe billigere mat... Anonymkode: 4be52...ed3 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #18 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 16.53): En er da ikke forventet å gi en gave, i tillegg til å betale for kalaset…??! Det er i hvert fall ikke vanlig i min krets. De som ønsker feiring på restaurant avstår fra gaver. Da er det å gå ut å spise sammen med bursdagsbarnet gaven i seg selv. Anonymkode: 66bd6...a81 Ts her hun har sagt at vi ikke behøver å gi gave ja Anonymkode: bf40f...816
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #19 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 17.21): Jeg hadde droppet det om jeg ikke hadde råd. Ville bare irritert meg hele kvelden. Var i en lignende situasjon der jeg valgte det billigste på menyen og alkoholfritt til maten, selv om jeg hadde hatt mer enn lyst til å vært med på en bursdagsfest med medbragt polvin. Det gikk kaldt nedover ryggen på meg da det skulle betales og en av stordrikkerne med biff og rødvin begeistret ropte ut at "vi gidder ikke finregninga, deler den på hele gjengen!" Heldigvis var det en i selskapet som var tøffere en meg, og strengt gav beskjed om at "NEI! Jeg vet akkurat hva jeg skal betale!" Det ble litt stille rundt bordet, og kalkulatoren kom frem. Heldigvis. Anonymkode: 43f9e...376 Ts her ja alltid noen som drikker masse hele kvelden og som mener vi enkelt bare deler på alle🙉😂 Anonymkode: bf40f...816
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå