Gå til innhold

Kjøpe seg inn i bolig uten egenkapital?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det mulig? 
Kan man f.eks få lån å kjøpe seg inn med f.eks oppussing?

Samboer har hus og ønsker at jeg etterhvert skal kjøpe meg inn i huset, noe jeg selv også vil. Huset trenger sårt oppussing, og lurer derfor på om det finnes muligheter til å kjøpe seg inn med oppussing f.eks? 
Jeg har ikke så mye egenkaptial, men har alle muligheter til å finansiere en evt halvpart+ litt til av et boliglån. 
Noen som vet?😊

Anonymkode: deab3...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis det er ledig sikkerhet i boligen er det ikke nødvendig med ekstra EK.

Anonymkode: f64f0...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du aksept for å stille hele huset som sikkerhet da, inkludert halvparten til samboer? Jeg vil tro samboer allerede har et lån med sikkerhet i huset. Om du kjøper halvparten med eget lån med 0% egenkapital må du finne 15% ettellerannet sted. 

"Kjøpe seg inn med oppussing" er jeg ikke helt sikker på hva betyr. Om du tenker at din handyworks skal brukes som "betaling" for eiendeler blir isåfall en avtale mellom deg og huseier. Banken bryr seg ikke om snekkerferdigheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere skal vel ha et felles lån i banken da, og egenkapitalen er vel allerede dekket av samboeren din, siden han allerede har et lån. Da legger ikke banken seg opp i hvordan dere gjør det dere i mellom. Du og samboeren din må bli enige om han godtar at du bidrar med oppussing i stedet for penger. Har du nok penger til å betale dokumentavgift?

Anonymkode: 42cc7...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...