AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Skrevet 29. mai 2024 Hei Jeg sliter noe jævlig med angst etter gbp for noen uker siden. Følte meg så klar for nytt og lettere liv, i stedet har jeg vært livredd helt siden jeg våknet fra narkosen. Klarer ikke å sove (har fått sovepiller som hjelper et par timer) og går ellers rundt med hjertebank og angst. Men det er jo også farlig å ha nesten 45 i bmi, og jeg var på god vei opp dit igjen. Har aldri klart å gå ned i vekt på egen hånd, og holde meg der. Akkurat nå er livet jævlig 😭 Hvordan komme over denne angsten? Jeg har samtaler med sykehuset, og jeg kjenner en del som er slankeoperert, og ingen av de har angret seg og hatt det sånn som meg like etter inngrepet.. Anonymkode: 5bc66...4be 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Skrevet 29. mai 2024 Det er vel ikke så uvanlig å oppleve dette etter operasjon generelt. At de ikke har hørt om dette etter slankeoperasjon er vel ikke så rart, tror ikke typen operasjon har noe å si for om eller hva slags angst man får. Angst kan oppstå i forbindelse med mange forskjellige ting. Søk på angst etter operasjon, gjerne på engelsk, så vil du ikke føle deg så alene. Behandling for angsten du har er nok lik som for annen angst. Et par uker er ikke veldig lang tid, så det kan hende de tenker at dette kan gå over av seg selv. Hold kontakten med helsepersonell og oppdater dem om hvordan det går med deg fremover. Anonymkode: 04fd9...e02 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #3 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 13.03): Det er vel ikke så uvanlig å oppleve dette etter operasjon generelt. At de ikke har hørt om dette etter slankeoperasjon er vel ikke så rart, tror ikke typen operasjon har noe å si for om eller hva slags angst man får. Angst kan oppstå i forbindelse med mange forskjellige ting. Søk på angst etter operasjon, gjerne på engelsk, så vil du ikke føle deg så alene. Behandling for angsten du har er nok lik som for annen angst. Et par uker er ikke veldig lang tid, så det kan hende de tenker at dette kan gå over av seg selv. Hold kontakten med helsepersonell og oppdater dem om hvordan det går med deg fremover. Anonymkode: 04fd9...e02 Takk for svar. Ser det står mer om det når jeg Googler på engelsk ja.. Håper dette går over snart, hodet kverner konstant.. Angrer meg på at jeg ikke prøvde wegovy først, men har også prøvd både Mysimba, Saxenda og Ozempic.. så forhåpentligvis var dette den rette løsningen for meg, for å klare å bli i alle fall mye lettere, og klare å holde meg der.. Anonymkode: 5bc66...4be 1
Molly 4.5 år Skrevet 31. mai 2024 #4 Skrevet 31. mai 2024 Fikk angst etter en kneprotese operasjon for snart et år siden. Angret som bare det på hele operasjonen tross smerter. Smertestillende gjorde angsten verre. Går på antidepressiva men sliter fortsatt med angsten. Klemmer 🥰 1
Gjest Luksusbia Skrevet 31. mai 2024 #5 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 12.23): Hei Jeg sliter noe jævlig med angst etter gbp for noen uker siden. Følte meg så klar for nytt og lettere liv, i stedet har jeg vært livredd helt siden jeg våknet fra narkosen. Klarer ikke å sove (har fått sovepiller som hjelper et par timer) og går ellers rundt med hjertebank og angst. Men det er jo også farlig å ha nesten 45 i bmi, og jeg var på god vei opp dit igjen. Har aldri klart å gå ned i vekt på egen hånd, og holde meg der. Akkurat nå er livet jævlig 😭 Hvordan komme over denne angsten? Jeg har samtaler med sykehuset, og jeg kjenner en del som er slankeoperert, og ingen av de har angret seg og hatt det sånn som meg like etter inngrepet.. Anonymkode: 5bc66...4be Har du fått med medisiner hjem? Er din psykiske helse godt ivaretatt
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #6 Skrevet 31. mai 2024 Luksusbia skrev (8 minutter siden): Har du fått med medisiner hjem? Er din psykiske helse godt ivaretatt Ikke noe medisiner mot angsten nei.. ønsker ikke å begynne på noe "trekant"medisiner pga bilkjøring, og heller ikke noe som kan føre til vektøkning, så vet ikke om det finnes noe alternativer for meg.. Anonymkode: 5bc66...4be
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #7 Skrevet 31. mai 2024 Molly 4.5 år skrev (12 minutter siden): Fikk angst etter en kneprotese operasjon for snart et år siden. Angret som bare det på hele operasjonen tross smerter. Smertestillende gjorde angsten verre. Går på antidepressiva men sliter fortsatt med angsten. Klemmer 🥰 Uff.. Håper kneet ble bedre ❤️ og at du blir kvitt angsten.. Hjelper antidepressiva? Anonymkode: 5bc66...4be
Gjest Luksusbia Skrevet 31. mai 2024 #8 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke noe medisiner mot angsten nei.. ønsker ikke å begynne på noe "trekant"medisiner pga bilkjøring, og heller ikke noe som kan føre til vektøkning, så vet ikke om det finnes noe alternativer for meg.. Anonymkode: 5bc66...4be Så bra at du er bevisst på å ikke bli avhengig av beroligende typ benzo, jeg må ta noe som øker apetitten veldig noe som er risikoen med mye psykofarmika. Snakk med noen om hvordan du har det, eller kjøp sånn fargeleggingsbok. Du må fylle tiden din med noe som gjør at du ikke har tid til å bekymre deg
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #9 Skrevet 31. mai 2024 Luksusbia skrev (1 time siden): Så bra at du er bevisst på å ikke bli avhengig av beroligende typ benzo, jeg må ta noe som øker apetitten veldig noe som er risikoen med mye psykofarmika. Snakk med noen om hvordan du har det, eller kjøp sånn fargeleggingsbok. Du må fylle tiden din med noe som gjør at du ikke har tid til å bekymre deg Ja, det er det som er så synd med medikamenter.. Jeg skal forsøke å oppta hobbyer igjen, og håper det blir bedre når jeg begynner på jobb igjen.. Og så krysser jeg alt jeg har for at jeg tåler alt av vanlig mat framover, bare i mindre mengder, og at jeg aldri får noen komplikasjoner som følge av operasjonen... 😭 Anonymkode: 5bc66...4be 1
Molly 4.5 år Skrevet 31. mai 2024 #10 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Uff.. Håper kneet ble bedre ❤️ og at du blir kvitt angsten.. Hjelper antidepressiva? Anonymkode: 5bc66...4be Kneet er ikke bra og sliter fortsatt med angst. Cymbalta har hjulpet mye, men nå må jeg øke dosen trur jeg. Har hatt en del angstanfall idet siste. Over 20 kg opp i vekt. Må egentlig operere det andre kneet i høst men er livredd
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #11 Skrevet 31. mai 2024 Molly 4.5 år skrev (1 time siden): Kneet er ikke bra og sliter fortsatt med angst. Cymbalta har hjulpet mye, men nå må jeg øke dosen trur jeg. Har hatt en del angstanfall idet siste. Over 20 kg opp i vekt. Må egentlig operere det andre kneet i høst men er livredd Huff, det var ikke bra... Føler sånn med deg! 😢❤️ Anonymkode: 5bc66...4be
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #12 Skrevet 7. juni 2024 Jeg måtte operere ut galleblæren for noen år siden. På oppvåkningen fikk jeg en forferdelig angst, panikk for at galleblæra var borte og angret på hele greia. Sikkert ikke uvanlig rett etterpå, en operasjon er jo en traume for kroppen. Men denne angsten hang ved meg i over et halvt år, rare greier. Anonymkode: 7f4d0...651
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #13 Skrevet 7. juni 2024 De fleste får helseproblemer etter slankeoperasjoner, men å ha dødsangst er ikke helt vanlig. Anonymkode: c6d44...27b
Ranunkelen Skrevet 7. juni 2024 #14 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De fleste får helseproblemer etter slankeoperasjoner, men å ha dødsangst er ikke helt vanlig. Anonymkode: c6d44...27b Tror du ikke de har problemer med helse med sykelig overvekt også? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå