Gå til innhold

Hvilken klokke med body batteri trenger jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med utmattelse etter covid, og bruker appen Visible der jeg måler pulsen min hver morgen.

Min fysioterapeut sa jeg måtte kjøpe meg en klokke med body battery, men jeg har ikke råd til en klokke til 4-5000 så jeg lurer på om dere har noen tips til en modell? Kanskje jeg kan finne en pent brukt på Finn😊

Anonymkode: 2dd80...8de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Elle Melle skrev (10 minutter siden):

Jeg liker merket Garmin. De er funksjonelle  har gratis app og er slitesterke.

Dette er den billigste modellen, men det ser ut til at den har alt du trenger:

https://www.elkjop.no/product/mobil-nettbrett-og-smartklokker/smartklokker/garmin-vivomove-sport-hybrid-smartklokke-ivory/392726

Hvor nøyaktig er den med målinger på body batteriet?

Ts

Skrevet

Jeg har en annen modell, så det vet jeg ikke.

Generelt kan man jo si at det ikke er pinlig nøyaktig helseinformasjon i slike klokker, men mer en indikator på endringer.

Jeg ser stor forskjell på dager med god/dårlig søvn, jeg kan se på søvnregistrering om jeg har drukket alkohol, jeg kan se om jeg har hatt en stressende arbeidsdag og sist jeg ble syk våknet jeg med body battery på 5 (av 100). 

Jeg opplever den som nyttig, selv om jeg kan være sliten uten at klokken viser det og føle meg grei selv om klokken sier jeg har lite energi. Personer er ulike. Mannen min er mer i synk med sin klokke, han har alltid lavt batteri når han er sliten. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Elle Melle skrev (9 minutter siden):

Jeg har en annen modell, så det vet jeg ikke.

Generelt kan man jo si at det ikke er pinlig nøyaktig helseinformasjon i slike klokker, men mer en indikator på endringer.

Jeg ser stor forskjell på dager med god/dårlig søvn, jeg kan se på søvnregistrering om jeg har drukket alkohol, jeg kan se om jeg har hatt en stressende arbeidsdag og sist jeg ble syk våknet jeg med body battery på 5 (av 100). 

Jeg opplever den som nyttig, selv om jeg kan være sliten uten at klokken viser det og føle meg grei selv om klokken sier jeg har lite energi. Personer er ulike. Mannen min er mer i synk med sin klokke, han har alltid lavt batteri når han er sliten. 

Hvilken modell har du og din mann (siden hans klokke er mer nøyaktig)?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Garmin har mange klokker. De fleste har bodybattery

Anonymkode: 000e2...8ec

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg har vivoactive 4s, dvs en eldre modell og mer livsstilsklokke enn sportsklokke.

Mannen har Forerunner 700 som er en løpeklokke. 

Men jeg tror ulikhetene først og fremst skyldes ulikheter i mannekropp og damekropp, ikke nødvendigvis klokken. Garmin er generelt ganske god jevnt over modellene. 

Endret av Elle Melle
  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Garmin Forerunner 255. Fornøyd med den. 

Anonymkode: a6d9b...ab9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt Forerunner 245 i noen år nå. Den har vært relativt korrekt på body battery, og når jeg ser tilbake fanget den tidlig opp når jeg utviklet lavt stoffskifte. 

Anonymkode: 1d74a...887

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den som ble linket til lengre oppe og er fornøyd med den til mitt bruk😊

Anonymkode: 65863...34b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har den som ble linket til lengre oppe og er fornøyd med den til mitt bruk😊

Anonymkode: 65863...34b

Garmin Forerunner 245 eller 255?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Denne er vel oppgradert til 265 nå, om jeg ikke har misforstått. Men om du kun trenger bodybatteri ville jeg prøvd meg på en Vivosmart som er endel billigere, og mindre. 

Anonymkode: 000e2...8ec

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...