Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på familietur til England, to voksne og to barn. Da jeg studerte var jeg sammen med en mann der borte. Det var mer FF enn dyp kjærlighet, så ingen romantiske følelser i dag. Han er også etablert nå, og den kontakten vi har hatt på Facebook siden har stort sett vært uskyldig, dvs. noen ganger litt "tøyseflørtete" men uten alvor. Det er uansett snart åtte år siden.

Da jeg fortalte ham at vi skulle på ferie, foreslo han at vi kunne bo gratis et sted han disponerte. Det ville jo bli veldig gunstig for oss. Han kunne møte oss, gi nøkkel og vise oss. Det er ikke noe problem med mannen min at dette er en eks, siden han vet at jeg var sammen med noen de årene jeg var i England. Men jeg har ikke fortalt ham at denne mannen er svart. Jeg aner ikke om det vil være et problem. Noen norske menn synes jo det. Hva gjør jeg?

Anonymkode: b4af8...e04

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du bør kjenne mannen din såpass at du vet om dette er et problem. Min mann hadde ikke brydd seg om fargen på mine ekser, da ville jeg nok ikke vært sammen med ham grunnet ulike verdier. 

Anonymkode: 2cb96...88d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder rasen så kan føre til usikkerhet og tvil. Sier kan fordi alle er forskjellige. Om dette var en bucket list ting å "Måtte" prøve en svart mann med stor p.. eller noe annet?? (Alle veit at de finnes)

Men uansett , hold eksen utenfor dette forholdet!!. Å starte en ferie med kontakt med eksen. I hvilken verden blir dette til noe positiv.

Skal dere møtes med en klem. Bli vist rundt og mimre om gamle dager, gjenopprette kontakten . Du klarer ikke å unngå at mannen blir 3 hjul på vogna den første dagen. Mannen din er sannsynligvis oppegående nok til å ikke skape noe bråk rundt det der. Men opplegget du skisserer betyr økt kontakt, avklaringer, møtes fysisk. Det kan føre til at du og mannen må han noen samtaler i forkant og etterkant. Du og eksen havner i et asymmetrisk forhold hvor du kan føle at du skylder han noe siden han var så "snill". Skal han komme til Norge å låne din / din manns familie hytte??? Ingenting er gratis, det skapes forventninger.

Klare ikke å se noen fordeler med dette annet noen få kroner spart. Er ikke verdt det.

Er 100% sikker på at mannen din IKKE er interessert i å starte en ferie med å tilbringe tid med din eks. 

Hvorfor du syntes det ville være en god ide vil mannen din lure på og.

Anonymkode: bebc6...95c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Men jeg har ikke fortalt ham at denne mannen er svart. Anonymkode: b4af8...e04

.. atte, HHÆÆ..???? Hvis det er dette du lurer på må du og evt mannen din snakke med noen. ".. at denne mannen er svart" høres ut som et leserinnlegg i en avis for hundrevis av år siden, sukk. Men bra du tar det opp her, se å bli av med forestillingene :)

Jeg trodde det handlet om en X som kanskje ikke er helt X nok og tibud om innkvartering i deres ferie. Da tenkte jeg at det håper jeg dere får til, du med din familie og X med sitt - selv om det kan være en litt kinkig og krevende situasjon. Hvor kinkig og krevende er det du som har nøkkelen til, det spørs hvor "X" denne X er for deg. Ikke fargen på nesen, i rompa eller på leggene.

• Liker 1
Skrevet

Ikke undervurder mange menns syn på dette. Du må gjerne mene at det er gammeldags, men tanken på at dama deres er "blitt knullet av en svær neger" gir dem et massivt støt i mellomgulvet. Rasistisk? Til dels. Fordomsfullt? Definitivt. Men reelt? Ja.

Det gode rådet er - IKKE ta imot tilbudet. Du er blitt forklart hvorfor høyere oppe i tråden.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det lureste er å si takk, men nei takk, til store tjenster fra folk en har et uaklart forhold til. Generelt er ekser dumme personer å skylde en tjeneste. 

Anonymkode: 73ff3...82a

AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg aldri tenkt over engang 😱. Hjelpes, folk er folk. Utrolig trist hvis mannen din skulle reagere på dette.

Anonymkode: 85dae...c5b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oi, ja her kom det frem mye fordomsfullt grums 😳 

Anonymkode: cf0ca...a84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på at du flørter med en eks når du er i nytt forhold. I min verden er det overhodet ikke greit! Mannen din kommer til å se hvor flørtete dere er, og synes du virkelig dette er grei ting å gjøre? 

Skam deg! Kutt kontakten og betal for hotell. 

Anonymkode: 9712f...4f9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hææ? Lurer du på om der kan være et problem at eksem din er svart!? 
Hva slags problem skulle det skape for han at den andre har en bestemt farge på huden sin? Hvis mannen din er rasist, er det uansett like greit å få vite det, da vil du jo dumpe ham.

Det hørtes utrolig merkelig ut at noen kan anse dette som er problem

Anonymkode: 59cf6...294

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...