AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Skrevet 29. mai 2024 Hva er lite sex for å få definisjonen på et sexløst forhold? Anonymkode: f5710...6fd
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Skrevet 29. mai 2024 Sexløst - ingen sex i det hele tatt. Jeg ville klart meg i et sexløst forhold så fremt vi ellers hadde mye nærhet. Kjærlig nærhet, men det trenger ikke være seksuelt på noen måte. Jeg elsker sex, men jeg elsker mannen min høyere. Anonymkode: 1a8b4...b97 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Skrevet 29. mai 2024 Tror folk har ekstremt ulik forståelse for hva lite sex er, men om det går flere måneder eller år mellom sex kan du nok trygt kalle det sexløst. Anonymkode: 15f59...d83
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #4 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror folk har ekstremt ulik forståelse for hva lite sex er, men om det går flere måneder eller år mellom sex kan du nok trygt kalle det sexløst. Anonymkode: 15f59...d83 Så sex 1-2 ganger i året vil regnes som sexløst? Vil vel tro det... Anonymkode: f5710...6fd
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Skrevet 29. mai 2024 Just now, AnonymBruker said: Så sex 1-2 ganger i året vil regnes som sexløst? Vil vel tro det... Anonymkode: f5710...6fd Samme hva man kaller de så ville det i alle fall vært helt uaktuelt for min del. Syns 1-2 ganger i uka er i grenseland egentlig..... Anonymkode: 8c29c...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #6 Skrevet 29. mai 2024 Jeg mener at det er null sex i det hele tatt på over 1 år. Min mann mener at det er 2-3 ganger i måneden eller færre. Det er i alle fall da han begynner å gruble over om han kan klare å leve i et "sexløst" ekteskap. Anonymkode: 2b870...a84
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #7 Skrevet 29. mai 2024 Dersom det skal defineres som sexløst, så har man ikke sex i det hele tatt. Da lever man kun som venner. Mens dersom man har lite sex, så har man lite sex. Og "lite sex" - der er det jo helt individuelt ut i fra behov. For noen er sex 3 ganger i uka lite, mens for andre så er sex 3 ganger i måneden mye. Mas om sex fører uansett til pliktsex, og da peiler man seg inn på en stødig kurs mot å avslutte forholdet. Kvinner er ikke lenger økonomisk hjelpeløse, og all forskning og statistikk viser at kvinner klarer seg langt bedre som enslige enn menn, mye pga kvinners store sosiale nettverk. For de aller fleste menn så vil jeg tro at de uansett har bedre tilgang på sex i et forhold enn som enslige, med mindre de lever i et sexløst forhold. Anonymkode: 9c7a1...c70 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #8 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg mener at det er null sex i det hele tatt på over 1 år. Min mann mener at det er 2-3 ganger i måneden eller færre. Det er i alle fall da han begynner å gruble over om han kan klare å leve i et "sexløst" ekteskap. Anonymkode: 2b870...a84 Hvis man har sex 3 ganger i måneden så lever man overhodet ikke i et sexløst ekteskap. Dette er en svært normal ratio for folk som har levd sammen i 15-20-30 år på godt og vondt. Hvis man imidlertidig skifter ut samlivspartneren sin f eks hvert femte år, så vil jeg tro at sexlivet blir langt mer aktivt. Anonymkode: 9c7a1...c70 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #9 Skrevet 29. mai 2024 ts her. De siste 3 årene har vi kanskje hatt sex 5 ganger og nå har jeg kommet dit at jeg egentlig ikke vil ha sex med han. Men hvordan vite om det gjelder sex generelt eller bare sex med han? Anonymkode: f5710...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #10 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): ts her. De siste 3 årene har vi kanskje hatt sex 5 ganger og nå har jeg kommet dit at jeg egentlig ikke vil ha sex med han. Men hvordan vite om det gjelder sex generelt eller bare sex med han? Anonymkode: f5710...6fd Kikker du på andre menn du ser rundt omkring? Hvis du legger merke til at enkelte menn rundt deg er kjekke så kan man vel anta at sexlysten ikke er helt død. Anonymkode: 2b870...a84 1
Diskulis Skrevet 29. mai 2024 #11 Skrevet 29. mai 2024 Sexløst er for meg akkurat det. Da har man ikke sex, heller ikke en sjelden gang. Da har en eller begge mistet lysten helt på partner, det står ikke på agendaen, man får nei hver gang og det er ingen plan om å få til endring. For å definere seg dit tenker jeg det bør ha gått mange måneder, helst et år pluss. Har man sex iblant kaller jeg det ikke sexløst. Da er det «for lite sex», og DET er relativt 😁 For meg er det for lite sex hvis det går en uke uten. Det har kun skjedd et par ganger her, i et to år langt forhold. I andre faser av livet har jeg hatt meget lite sex og fortsatt vært passe fornøyd. Så vanskelig å definere… Men lander nok på at månedlig sex er et minimum for å ikke bli bekymret for forholdet, og i et velfungerende sexliv går man ikke en uke uten med mindre noe spesielt forårsaker det (helse, reise etc). 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #12 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): ts her. De siste 3 årene har vi kanskje hatt sex 5 ganger og nå har jeg kommet dit at jeg egentlig ikke vil ha sex med han. Men hvordan vite om det gjelder sex generelt eller bare sex med han? Anonymkode: f5710...6fd Jeg var der du er nå, ville ikke ha sex med min mann. Nå har jeg ny partner, og har lyst på ham hele tiden ❤️ Sexlysten til mange kvinner sitter i hodet og i følelsene. Om du ikke har følelsene med deg så vil ikke kroppen ha sex. Du har sannsynligvis feil mann i sengen din. Anonymkode: 73833...949
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #13 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis man har sex 3 ganger i måneden så lever man overhodet ikke i et sexløst ekteskap. Dette er en svært normal ratio for folk som har levd sammen i 15-20-30 år på godt og vondt. Hvis man imidlertidig skifter ut samlivspartneren sin f eks hvert femte år, så vil jeg tro at sexlivet blir langt mer aktivt. Anonymkode: 9c7a1...c70 Nei, det er jo ikke unormalt lite. Bare langt mindre enn han ønsker seg. Så ofte som han egentlig ønsker har vi aldri hatt, heller ikke i starten av relasjonen. Han burde nok ikke giftet seg med meg. Men plutselig var det for sent, han hadde rukket å bli glad i meg. Anonymkode: 2b870...a84
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #14 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): ts her. De siste 3 årene har vi kanskje hatt sex 5 ganger og nå har jeg kommet dit at jeg egentlig ikke vil ha sex med han. Men hvordan vite om det gjelder sex generelt eller bare sex med han? Anonymkode: f5710...6fd Er du konen til han i den andre tråden? Anonymkode: b37a1...b97
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #15 Skrevet 29. mai 2024 Definisjonen på sexløst forhold er vel sjeldnere enn månedlig sex, når det ikke er unntakstilstand som barsel eller sykdom. Anonymkode: 470b1...f1b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #16 Skrevet 29. mai 2024 Aldri reflektert over egentlig. Vi kan svinge fra sex ukentlig til uten sex på godt over 1 år. Nå er det vel ca 1 år siden sist tipper jeg. Før det hadde vi en periode med mye sex. Hva andre kaller det er irrelevant 😊 Anonymkode: 0c411...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #17 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): ts her. De siste 3 årene har vi kanskje hatt sex 5 ganger og nå har jeg kommet dit at jeg egentlig ikke vil ha sex med han. Men hvordan vite om det gjelder sex generelt eller bare sex med han? Anonymkode: f5710...6fd Det merker du. For er det bare han finner du andre menn tiltrekkende, er det du så er du ikke særlig interessert i andre menn heller. Det er min erfaring iallefall. Anonymkode: 102c7...ed5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #18 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Sexløst - ingen sex i det hele tatt. Jeg ville klart meg i et sexløst forhold så fremt vi ellers hadde mye nærhet. Kjærlig nærhet, men det trenger ikke være seksuelt på noen måte. Jeg elsker sex, men jeg elsker mannen min høyere. Anonymkode: 1a8b4...b97 Jeg må si meg enig i denne. Jeg lever i et sex-løst forhold (null sex på 3 år nå) av fysiske årsaker. Det handler altså ikke om manglende nærhet, manglende tiltrekning, manglende kjærlighet, men om fysisk begrensning. (Nå setter jeg det på spissen bare for å få frem et poeng. Jeg mener IKKE at sex utelukkende er en fysisk akt, men jeg skiller på fysisk og psykisk kjærlighet for enkelhets skyld) Forholdet vårt ble fra starten bygget på ca 10% sex (fysisk kjærlighet) , og ca 90 % psykisk kjærlighet, nærhet, omsorg, samarbeid osv. Da sexen forsvant hadde vi fremdeles resten av det som holdt oss sammen igjen. Hadde det vært motsatt, at forholdet hadde vært bygget på 90 % sex (fysisk kjærlighet), og 10 % psykisk kjærlighet, nærhet, omsorg, samarbeid osv, ville det vært annerledes, da hadde vi mistet 90 % av hva som holdt oss sammen da sexen forsvant, og vi hadde hatt veldig lite igjen. Anonymkode: e461f...468 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #19 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg må si meg enig i denne. Jeg lever i et sex-løst forhold (null sex på 3 år nå) av fysiske årsaker. Det handler altså ikke om manglende nærhet, manglende tiltrekning, manglende kjærlighet, men om fysisk begrensning. (Nå setter jeg det på spissen bare for å få frem et poeng. Jeg mener IKKE at sex utelukkende er en fysisk akt, men jeg skiller på fysisk og psykisk kjærlighet for enkelhets skyld) Forholdet vårt ble fra starten bygget på ca 10% sex (fysisk kjærlighet) , og ca 90 % psykisk kjærlighet, nærhet, omsorg, samarbeid osv. Da sexen forsvant hadde vi fremdeles resten av det som holdt oss sammen igjen. Hadde det vært motsatt, at forholdet hadde vært bygget på 90 % sex (fysisk kjærlighet), og 10 % psykisk kjærlighet, nærhet, omsorg, samarbeid osv, ville det vært annerledes, da hadde vi mistet 90 % av hva som holdt oss sammen da sexen forsvant, og vi hadde hatt veldig lite igjen. Anonymkode: e461f...468 Og akkurat i det jeg postet kom jeg på ordet jeg skulle brukt i stedet for "psykisk kjærlighet" som motsetning til fysisk kjærlighet - emosjonell kjærlighet var det jeg mente å si. Anonymkode: e461f...468 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #20 Skrevet 30. mai 2024 Hvorfor skal en bli i et ekteskap om en lever sammen med en partner som nekter sex? Det er jo det samme som at en ikke tenner på partner, følelsene er borte i såpass stor grad at en ikke orker kroppskontakt , men en liker at økonomien er på stell og fasilitetene er som før. Da bør en være så ærlig og voksen at en dier det som det er og lar partneren få gå videre Anonymkode: dabda...fe0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå