AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Skrevet 29. mai 2024 Barnet vårt er i dag 2 år og 9 mnd, og veier 17 kg. 98 cm høy. Barnet har i dag en Britax Dualfix stol ed base som det sitter fint i, men barnet er snart for tung for det, og i sommer kommer nummer to, slik at vi må ha to bilstoler. Verken den første bilstolen eller det barnet har nå er liten nok til at jeg kan sitte komfortabelt i førersetet med stolen bak meg. Har dere noen gode tips til bakovervendte bilstoler som tar minst mulig plass fra seteryggen i baksetet til baksiden av seteryggen til førersetet? Trenger ikke være med base, og det må gjerne være en stol barna kan bruke lengst mulig. Anonymkode: 924ca...dda
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Skrevet 29. mai 2024 Axkid minikid 4 har vi, samt Axkid One 2. Minikiden varer lengst av de to. Anonymkode: 80b2c...ebb
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Skrevet 29. mai 2024 Jeg holder en knapp på axkid one (1/2), isofix til 23 kg. Ellers axkid minikid 1 eller 4. besafe stretch er diger, men varer lenge. Anonymkode: 3fb55...b08
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #4 Skrevet 29. mai 2024 Er du høy eller har liten bil? Vi har hatt god plass med Besafe sin izi go modular babystol og izi modular x1 småbarnsstol. Er det plass til babyen i forsetet med småbarnsstolen bak på samme side? Anonymkode: cc521...fb7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er du høy eller har liten bil? Vi har hatt god plass med Besafe sin izi go modular babystol og izi modular x1 småbarnsstol. Er det plass til babyen i forsetet med småbarnsstolen bak på samme side? Anonymkode: cc521...fb7 Jeg ville ikke ha anbefalt besafe modular til ett stort barn. Den er godkjent til 18kg og 105cm. Anonymkode: 3fb55...b08
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #6 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er du høy eller har liten bil? Vi har hatt god plass med Besafe sin izi go modular babystol og izi modular x1 småbarnsstol. Er det plass til babyen i forsetet med småbarnsstolen bak på samme side? Anonymkode: cc521...fb7 Jeg er høy, og har en mellomstor bil. Sitter ikke forsvarlig med dagens bilstol bak meg. Skal dog finne frem babystolen fra loftet, og se om det fungerer, men ser likevel etter en kompakt stol til største barnet. Anonymkode: 924ca...dda
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #7 Skrevet 29. mai 2024 Axkid One eller Minikid 4! Anonymkode: 410ff...d26
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #8 Skrevet 29. mai 2024 Klippan Opti eller Axkid minikid 1 eller 4. Anonymkode: 2e107...d15
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #9 Skrevet 31. mai 2024 Både jeg og mannen er høye. Axkid one var den eneste stolen som ga den som kjørte god nok plass. Vi prøvde MANGE stoler. Anonymkode: 66187...835
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #10 Skrevet 31. mai 2024 Axkid one 2 er ganske stor. Fotplassen til barnet er justerbar, hvis den settes til minimal så kan min mann som er 1.85 sitte foran, men ikke kjøre. Men barnet trenger helst fotplass (ikke noe å si på trygghet, kun komfort). Ville ikke gått for dette setet hvis dere vil ha mest mulig plass. Ellers er det et veldig bra sete. Vi har et sete nr 2 som støttes på setet foran. Britax Max way kanskje. Tror det er ute av produksjon og må kjøpes brukt nå. Men det kan jeg anbefale som ganske lite. Anonymkode: a6d2a...026
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #11 Skrevet 31. mai 2024 Jeg har lest at AxKid Minikid 1 er den bakovervendte bilstolen som tar minst plass. Med 3 barn var dette viktig for oss. Jeg kjøpte den nylig og er veldig fornøyd. Den er trygg, har kommet godt ut i tester, enkel å feste og montere, fleksibel (ikke isofix, så da kan den monteres over alt) og den varer hele bakovervendtperioden. Rimelig er den også. Anonymkode: 59b45...7f6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #12 Skrevet 31. mai 2024 Har vært i noen forretninger nå, og her har jeg blitt informert om noe som det utelates over en lav sko på KG: Minikid og One 2 tar bare mindre plass når barnet ikke gis noe benplass. Om det skal gis benplass - noe barnet vårt må ha siden det kommer til å være ca 100 cm ved 3 års alder - så tar disse to setene like mye plass som alle andre bakovervendte stoler. Vi har landet på Cybex Anoris T2. Svindyrt sete - kr 9000 - men det er setet som gir best komfort for meg og barnet samtidig, uten å kjøpe ny bil. Tross alt billigere å kjøpe det setet som man kan selge på et senere tidspunkt, enn å bytte bilen. Anonymkode: 924ca...dda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå