AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Del Skrevet 29. mai 2024 Noen som har opplevd det? Synes det er skikkelig ekkelt, for jeg er vanligvis ikke sånn. Jeg skulle ta toget og stod inne på stasjonen mens jeg ventet på mitt tog. Det var litt mennesker der, men ikke overfylt. Ved siden av meg står det en voksen mann som satte blikket sitt veldig i meg og ga meg hele tiden et sånt "wtf" blikk. Jeg ga han et vennlig smil og så vekk, for syntes det var ubehagelig å bli nedstirret på den måten. Så lo han litt og så "haha nå har jeg sett DET også". Og spurte andre rundt "er du ikke enig?" mens han nikket mot meg. Jeg vet ikke eller hørte ikke hva/om de svarte han. Til slutt ble jeg så usikker at jeg måtte stresse meg inn på toalettet selv om det egentlig ikke var tid, for å sjekke at jeg ikke hadde en buss stikkende ut av nesa eller mensflekk bak på buksa. Jeg følte på et ordentlig ubehag, og det preget faktisk hele arbeidsdagen selv om jeg egentlig følte meg vel når jeg dro hjemmefra. Vet ikke hva som var problemet til den mannen eller hva det var han mente. Men hele dagen følte jeg meg plutselig som "hun rare", kun på grunn av han og det han sa. Hadde jeg ikke møtt på han ville jeg brydd meg katta om hva andre tenker om meg, eller hvordan jeg ser ut. Noen som har opplevd sånne ting selv, og er det normalt å bli usikker ? Hvorfor må folk oppføre seg sånn mot andre? Anonymkode: 465d5...5a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Del Skrevet 29. mai 2024 Prøv å ikke tenk på det. Har nok ingenting med deg å gjøre, høres ut som han er syk. Anonymkode: 5683a...135 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Del Skrevet 29. mai 2024 Man blir gjerne ganske perpleks av slik unormal atferd, men i utgangspunktet er jeg blitt så gammel at jeg ikke hadde vært redd for å spørre: «Hva er det du ikke har sett før?» Anonymkode: 4083c...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 29. mai 2024 #4 Del Skrevet 29. mai 2024 Begynnende demens. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Del Skrevet 29. mai 2024 Høres skikkelig merkelig ut. Sikker på at han ikke så på noe annet bak deg? Anonymkode: 15bb1...7e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gakk Skrevet 29. mai 2024 #6 Del Skrevet 29. mai 2024 Moren mine pekte og lo høyt når hun så femmede som så anderledes ut, f.eks i hijab. Men... hun hadde demens, så det er nok mulig her og eller annen personlighetsforstyrrelse. Noe vi godt voksne (inkludert meg selv) synes ser helt merkelig ut på unge nå er ande-nebb og ekstreme øyenbryn og vipper, pluss voldsomt mye sminke, så det kan være årsaken til reaksjonen. Men en frisk person sier jo ikke noe selvsagt! Husk at når noen opptrer ufint mot deg så er det dem det er noe galt med, uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #7 Del Skrevet 29. mai 2024 Det er normalt å bli usikker og satt ut av en sånn opplevelse, men husk at det er han som var den unormale her med en merkelig og upassende atferd. Dette har ingenting med deg å gjøre med mindre du har tatovert halve ansiktet ditt svart eller lignende. Og uansett om du hadde det hadde det vært en merkelig ting å til og med spørre andre om. Det er ingenting galt med deg, du er helt normal. Anonymkode: f9d1a...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #8 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen som har opplevd det? Synes det er skikkelig ekkelt, for jeg er vanligvis ikke sånn. Jeg skulle ta toget og stod inne på stasjonen mens jeg ventet på mitt tog. Det var litt mennesker der, men ikke overfylt. Ved siden av meg står det en voksen mann som satte blikket sitt veldig i meg og ga meg hele tiden et sånt "wtf" blikk. Jeg ga han et vennlig smil og så vekk, for syntes det var ubehagelig å bli nedstirret på den måten. Så lo han litt og så "haha nå har jeg sett DET også". Og spurte andre rundt "er du ikke enig?" mens han nikket mot meg. Jeg vet ikke eller hørte ikke hva/om de svarte han. Til slutt ble jeg så usikker at jeg måtte stresse meg inn på toalettet selv om det egentlig ikke var tid, for å sjekke at jeg ikke hadde en buss stikkende ut av nesa eller mensflekk bak på buksa. Jeg følte på et ordentlig ubehag, og det preget faktisk hele arbeidsdagen selv om jeg egentlig følte meg vel når jeg dro hjemmefra. Vet ikke hva som var problemet til den mannen eller hva det var han mente. Men hele dagen følte jeg meg plutselig som "hun rare", kun på grunn av han og det han sa. Hadde jeg ikke møtt på han ville jeg brydd meg katta om hva andre tenker om meg, eller hvordan jeg ser ut. Noen som har opplevd sånne ting selv, og er det normalt å bli usikker ? Hvorfor må folk oppføre seg sånn mot andre? Anonymkode: 465d5...5a6 Det høres ut som han var psykisk syk Anonymkode: b6f85...7e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #9 Del Skrevet 29. mai 2024 I dag er man psykisk syk, fordi at han man oppfører seg upasselig eller utenfor normalen i samfunnet. Jaja. Anonymkode: 80e5e...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 29. mai 2024 #10 Del Skrevet 29. mai 2024 Det finnes nok av drittsekker der ute i samfunnet, så det er ingen vits å gi dem alle en "psykisk diagnose" for alt de gjør. Tipper du bare var borti en skikkelig drittsekk, som fikk lyst å være ufin mot en fremmed. Ikke la det gå inn på deg og prøv å glemme fyren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #11 Del Skrevet 29. mai 2024 Kan ha vært en sosialt eksperiment, men jeg synes generelt sett mennesker som tester folk på denne måten er noen psychos og ikke noe man bør la veie for tungt... de har vel noen issues man bør være glad for at man ikke har selv. Anonymkode: f4dad...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #12 Del Skrevet 29. mai 2024 Dette har ikke noe med deg å gjøre, og er ikke normal oppførsel. Hvis du ikke misforsto og dette handlet om noe du ikke oppfattet (noe i bakgrunnen eller like ved siden av) så er dette et menneske med problemer av en eller annen art. Det finnes mange psykisk syke mennesker blant oss, og slik oppførsel tyder på at det kan være noe sånt inne i bildet. Ingen normale mennesker står slik og kommenterer andre, da må det i tilfelle være noe helt spesielt. Anonymkode: ad9d5...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #13 Del Skrevet 30. mai 2024 Han var sikkert skjør. Hadde en episode der en rufsete og åpenbart skrueløs mann fikserte på meg blant en gjeng på stasjonen, begynte å kommentere og tolke og "gjennomskue" alt jeg foretok meg. Skjønner at det er mer ubehagelig fra noen som ser normal ut, men det var helt sikkert noe sånt. Anonymkode: 1074f...062 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå