Gå til innhold

Kan jeg stole på at hun er steril?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei fast partner som har sagt fra start at hun ikke kan få barn fordi hun er steril pga en uoppdaget klamydia infeksjon tid tilbake. Hun sier ikke noe om at hun har fått bekreftet sterilitet noen steder, bare at hun hadde en eks hun var sammen med i 4 år uten å bruke prevensjon (fordi hun ikke tåler det) og uten å bli gravid. Hun har heller aldri brukt prevensjon med andre faste partnere. Så hun antar det er pga Klamydiaen.

Jeg har ikke lyst på barn og det har ikke hun heller sier hun. Jeg har  derfor stort sett brukt kondom likevel, men merker hun er negativ til dette. Som at jeg ikke stoler på henne. Jeg stoler jo,på henne, er bare ikke sikker på hun vet selv sikkert at hun er steril. Har feks hørt om par som ikke kan få barm sammen, men så blir de plutselig gravide likevel med ny partner.

Kan noen her bekrefte/avkrefte at man kan vite helt sikkert at man har blitt steril pga en klamydia infeksjon eller bør jeg fortsette å bruke kondom i dette tilfelle?

Kan tilføye at vi begge har testet oss for kjønnssykdommer i nyere tid og er sykdomsfri per i dag.

Anonymkode: 14b81...ec8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør kutte strengen.

Anonymkode: 7b4a7...75e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Stol ikke på hennes ord om det. Hadde hun stolt på deg om det hadde vært du som sa det samme? Kutt strengen om du er sikker på at du aldri vil ha barn!

• Liker 2
Skrevet

Om du ikke ønsker flere barn, og vil være sikker på dette, så er den beste utvei å sterilisere deg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er absolutt ikke sikkert nok.

Anonymkode: d1e9b...a4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei!

Hilsen sykepleier 

Anonymkode: feddf...6d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja kjør på 😅

Anonymkode: 8d34f...bdc

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som er 100 % sikkert for deg er å sterilisere deg.  

Anonymkode: 2751a...2bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: ab700...a39

AnonymBruker
Skrevet

Omg, NEI!! Hvor mange har ikke sagt det og så "ups" 

Kutt strenger hvis du ikke ønsker barn, ta ansvar. Eller bruk prevensjon!

Anonymkode: 36c71...25d

AnonymBruker
Skrevet

Herregud!! Selvfølgelig kan du ikke stole på det!! 

Vil du ikke ha barn, så bruker du enten kondom eller kutter strengen! 

Anonymkode: 60c93...971

AnonymBruker
Skrevet

Min mann trodde han var steril fordi han hadde prøvd å få barn med tidligere partner. Og generelt vært dårlig med prevensjon. Men vi prøvde allikevel uten den store troen. Og barn ble det 😊

Anonymkode: 2215d...75a

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hun kan ikke bare anta at hun er helt steril selv om hun ikke har blitt gravid hittil. 

Anonymkode: aa60a...153

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke lyst på barn Anonymkode: 14b81...ec8

Da kan det løses mye enklere på menn enn på damer: to små snitt som det skrives om her. Ambulant og omtrent ingen komplikasjoner. Menn er enkle :)

Men en annen ting: har dere vært inne på tanken om å prate sammen..............? Kanskje både før og etter pulinga. Mye man kan finne ut av da, feks om man tror man ikke kan få barn eller vet man ikke kan det. Ikke uvanlig å blande de to begrepene..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...